Vergi kampanyasına sivil toplumdan 3 milyon dolar

Güncelleme Tarihi:

Vergi kampanyasına sivil toplumdan 3 milyon dolar
Oluşturulma Tarihi: Eylül 27, 1998 00:00

Haberin Devamı

İşadamları, bankacılar ve esnaf bir yandan vergi yasasında kendilerine dönük yumuşama isterken, diğer taraftan da Maliye'nin vergi kampanyasına destek verdi. TOBB, TESK ve Türkiye Bankalar Birliği gazetelerde yayınlanan vergi ilanları için 3 milyon dolar harcadı.

Maliye Bakanlığı, 12 ayrı versiyondan oluşan ‘‘vergi reklamı kampanyası’’nda üç sivil toplum örgütünden büyük destek aldı. 30 Eylül Mali Milat çağrısının daha ön planda olduğu bu kampanyada Maliye Bakanlığı'na finansal desteği Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Türkiye Bankalar Birliği ile Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu (TESK) ortaklaşa sağladı. Gazetelerden de büyük indirimler sağlanarak gerçekleştirilen kampanya için toplam 3 milyon dolar (825 milyar lira) harcandı.

Vergi yasasının 29 Temmuz'da Meclis'ten geçmesinin hemen ardından tanıtım atağı başlatan ve kamuoyunu bilgilendirmek için TV'lerdeki hiç bir açık oturumu kaçırmayan Maliye Bakanlığı yetkilileri, özellikle Türkiye için bir dönüm noktası olarak nitelendirilen Mali Milat konusunda, gazeteler üzerinden de halka ulaşmayı ihmal etmedi.

AK ÇARŞAMBA ÇAĞRISI

Hafta başında başlatılan ve 10 gün sürecek kampanya konusunda Maliye Bakanlığı uzmanları, ‘‘Önümüzdeki hafta salı akşamı sona erecek kampanya süresince, vergi yasası gereği gelir dağılımının düzeltileceğini, vergi kaçıranların yanına kâr kalmayacağını, ülkenin borç batağından kurtarılacağını, şirketlerde kayıtsız stokların kayda alma fırsatını işlediklerini’’ söylediler. Yetkililer, ‘‘Yarın Ak Çarşamba, yastık altındaki para gün ışığına çıkacak’’ gibi sloganlarla dikkatleri çekmeye çalıştıklarını vurguladılar.

Yetkililer, kampanyada vergi reformu, Mali Milat, stok affı ve emlak vergisiyle ilgili değişikliklerle, vatandaşlara sağlanan kolaylıklar anlatılırken, bundan sonraki dönemde, kayıtdışı serveti olanların başının fena halde derde gireceği tezine de ağırlık verildiğini hatırlatıyorlar. Maliye'nin vergi reformu yüzünden son günlerde kamuoyunda karşılaştığı baskılar da kampanya metinlerine yansıdı.

Kampanyayı hazırlayan Öykü Reklam'ın Yönetim Kurulu Başkanı Necati Özkan, Maliye Bakanlığı'nın bu kampanyasının bugüne kadar yapılan ilk kamusal enformasyon kampanyası olduğunu söyledi. Hazırlanan 12 ayrı ilan metninde, sokaktaki vatandaşın da anlayabileceği bir dilde olmasına özen gösterdiklerini belirten Özkan, şunları söyledi:

‘‘Bu kampanyayı gazetelerle sınırlı tuttuk. Çünkü çok farklı konu var. Ayrıca uzmanların bile zaman zaman içinden çıkmakta zorlandığı bu konuları televizlonlarda izah etmek çok daha zor. Dahası işin bir de maliyet cephesi var. Televizyonlarda maliyet çok daha büyük olurdu. Özellikle bugüne kadar kayıtdışında kalmış kaynakların kayda alınmasında insanları ikna etmek için uzun uzun metinler kullandık.’’

Ak Çarşamba için son dört gün

Maliye Bakanlığı, Mali Milat uygulamasından yararlanacak vatandaşları, işlemlerini yapmaları konusunda uyardı. Bakanlıktan bir üst düzey yetkili, 30 Eylül'de bankalarda bir gün süreyle tutulacak nakit para, döviz, mevduat sertifikası ve diğer kıymetler için şimdiden bazı bankalarda sıkışıklıklar yaşanmaya başlandığı duyumunu aldıklarını bildirdi. Maliye yetkilisi, 29 Eylül Salı günü bankalarda çok daha büyük sıkıntı ortaya çıkabileceğine dikkati çekerek, ‘‘Vatandaşların bankalara giderek, işlemlerini yaptırmaya başlaması ve bu işi son güne bırakmaması kendi yararınadır’’ dedi.






Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!