GeriEkonomi Vegan Remzi İsveç yolunda
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Vegan Remzi İsveç yolunda

Vegan Remzi İsveç yolunda

Vegan sayısının hızla arttığı Türkiye’de girişimcilere de yeni bir kapı açıldı. 2017 yılında Didim’de düzenlenen Türkiye’nin ilk vegan festivaline ürünlerini gönderen Remzi Eyüpoğlu, bir anda lüks restoranların dikkatini çekti. Soyadan ürettiği vegan sucuk ve salamlarla öne çıkan Everfresh markası şimdi ihracata hazırlanıyor. İsveçli firma ile masaya oturan Eyüpoğlu, İstanbul’daki üretim tesisini de büyütmeyi planlıyor.

VEGANI KEŞFEDEN İLK GİRİŞİMCİLERDEN

VEGANİZM, vejetaryen beslenmeden türemiş, hiçbir hayvansal gıdayı ve hayvansal yan ürünü tüketmemeye dayalı bir kültür olarak hayatımıza girdi. Türkiye’de ise pazar Avrupa ile birlikte 2000’li yıllarla büyüme yakaladı.

İlk önce restoranlar veganları da düşünerek mönülerini geliştirdi. Sonra İstanbul’da bir kaç noktada ithal vegan ürünler satılmaya başlandı. Ancak girişimci Türklerin bu pazarı keşfetmesi de çok uzun sürmedi.

Bu girişimcilerden biri olan Remzi Eyüpoğlu, Everfresh markası ile ne kadar zor bir alana girdiğinin de farkındaydı.

Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde Sinema TV bölümünü bitiren ve uzun yıllar reklam sektöründe çalışan Eyüpoğlu girdiği bu yeni alanda da üretim ve planlamanın yanında pazarlamanın ne kadar önemli olduğunu biliyordu.

Önce Ar-Ge çalışmalarını tamamladı daha sonrasında da ambalaj ve tanıtıma ağırlık verdi.

Vegan Remzi İsveç yolunda

Ancak şans Eyüpoğlu’nun kapısını Nisan 2017’de Didim’de çaldı. Türkiye’de birçok vegan üreticisi gibi son yıllarda hızlı bir büyüme yakalayan Everfresh markasının öyküsünü Remzi Eyüpoğlu şöyle anlattı:

FESTİVALLER BÜYÜK FIRSAT

“O gün Didim’de Türkiye’nin ilk vegan festivali düzenleniyordu. 2017 yılındaki ilk festival için gün sayıyordum. Ancak bazı sağlık sorunları nedeniyle katılamadık. Ama ürünlerimi festivale göndermeyi başardım.

Turistlere yönelik yapılan festival bir anda 200 bin kişiyi toplamış ve bunun önemli bir bölümünü Türkler oluşturmuştu.

Vegfest’e tüketicilerin yanı sıra üreticiler ve satıcılar da katılmıştı. Festival Didim’i ‘vegan kent’ konusunda önemli bir noktaya taşırken, bizim gibi pazara üretim yapan markaların da yıldızını parlatıyor.

Festivale gönderdiğim ürünler çok beğenilmişti. Bu festivalden sonra Big Chefs’ten Gourmet Garage’a, Karafırın’dan Kırıntı Restoranları’na kadar birçok yerden talep gelmeye başladı.

Ürünlerimiz restoranlardan sonra, organik ürün satan marketlere de girdi. Sonra internetten satışlar başladı.

İstanbul’da bulunan üretim tesisimizden Türkiye’de birçok ile ürün gönderiyoruz.

Son olarak da İsveçli bir markanın dikkatini çektik. Bu şirket vegan toptancı firması. Masaya oturduk ve fiyat konusunda çalışmalar yaptık. İlk ihracatı da 2019’da yapmayı planlıyoruz. Yılda 6 ton vegan ürün üretiyoruz. Önümüzdeki dönemde hedefimiz kendi perakende markamız ile satış noktaları açmak olacak.”

VEGAN SAYISI HER YIL ARTIYOR

Dünyada vegan olan milyonlarca insan bulunurken, bugün Türkiye’de de hemen hemen her noktada vegan kafeler, restoranlar ve oteller yer almaya başladı. Bu alanda düzenlenen fuar ve festival sayısı da artıyor.

Geçtiğimiz yıl yapılan bir ankete göre son 10 yılda veganların sayısı 4 kat arttı. Bir çok dünya devleri bile ürün çeşitlerine vegan ürünleri eklemeye başladı.

Almanya’da her 10 üründen 1’i vegan ürün ve bu ülkede 7.1 milyon vegan bulunuyor. İngiltere’deki vejetaryen sayısının ise son 10 yılda yüzde 360’tan fazla arttığı tahmin ediliyor.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle