Ufuk Sandık: 2001’in otoları iddialı geliyor

Güncelleme Tarihi:

Ufuk Sandık: 2001’in otoları iddialı geliyor
Oluşturulma Tarihi: Ocak 01, 2001 00:00

Ufuk SANDIK
Haberin Devamı

2000 yılı otomobil sektörü için oldukça hareketli geçti. Tarihinin satış rekorunu kıran otomobil sektörü, 2001 yılında bu canlılığın devam edeceğini bekliyordu. Ancak, kasım ayında patlak veren mali krizle birlikte, tüm tahminler altüst oldu. Kasım ayının ilk haftasında 2001 yılında otomobil pazarının 490 binler seviyesinde olacağı tahmin edilirken, bugün iyimser tahminle bu rakamın 320-360 bin olacağı hesaplanıyor.

2001‘de pazardaki daralmaya rağmen, otomobilciler yeni modellerini satışa sunacak. Yılın ilk aylarından itibaren, birçok yeni model Türk otomobilseverlerin beğenisine sunulacak. Hem yeni modellerin gelişi, hem de daralan pazar nedeniyle yaşanacak rekabet en çok tüketicilere yarayacak. Yeni yıl, otomobil satın almayı planlayanlar için birçok avantajlar ve alternatifler sunacak. Bu yeni otomobillerden bazıların biraraya getirdik.

Renault'dan 4x4 sürprizi

Renault 2001 yılında birçok yeni modeli, Türkiye pazarında satışa sunulacak. Renault'nun Clio Sport, yenilenen Laguna, Megane hatcback ve Avantime modelleri yıl içinde birbiri ardına Türkiye'ye gelecek. Renault'nun 4x4 aracı Scenic RX4 modelinin ise haziran ayında satışa sunulması planlanıyor. Scenic RX4 modeli, farklı bir 4 çarpı 4 hobi aracı görüntüsüne ek olarak arazi performansı sağlarken, aynı zamanda da bir yol otomobilinin konfor ve performansını da sunuyor. Scenic Rx4, kompakt monospace ve SUV aileleri arasında yer alan yeni bir ürün olarak yol ve arazi kullanımlarını birleştiriyor. Scenic RX4, güncel Scenic'in sahiplerinin yanında hobi 4x4 araçları, hatcback ya da sedan müşterileri gibi çeşitli kitlelere hitap ediyor. RX4 versiyonu, genel çizgilerini aldığı Scenic'in diğer versiyonlarıyla belirgin bir akrabalık taşıyor. Ancak 4x4 Scenic, diğer Scenic modeline göre 226 milimetre daha uzun, 120 mm. daha yüksek. Arazide performansının artması için Scenic'in yerden yüksekliği de 90 mm.

C5 hıza göre yüksekliğini ayarlıyor

C5, Citroen'in yeni tasarım anlayışını sergilemesinin yanısıra birçok teknik yeniliği de bünyesinde barındırıyor. Avrupa'da nisan ayında satışa sunulacak olan C5 modelinin aynı tarihlerde Türkiye'ye de ithal edilmesi bekleniyor. Citroen'in Picasso'da başlattığı, daha sonra Saxo ve Xsara'da uyguladığı yeni çizgiler C5'te de dikkati çekiyor. C5, aerodinamik ve geniş hacimli bir görünüme sahip. İç kabindeki rüzgar ve motor gürültüsü de en aza indirilmiş. Ayrıca ısıyı yansıtan ön cam, renkli yan camlar ve otomatik klima sayesinde iç mekanın havası her zaman uygun düzeyde tutalibiliyor. Citroen C5'te göre yapan üçüncü nesil Hydractive süspansiyon, otomobilin yol tutuşu ve konforunu büyük ölçüde artırıyor. Sistem, otomobilin yerden yüksekliğini hıza göre ayarlıyor. Hızlı sürüşlerde otomobil alçalıyor ve böylece ağırlık merkezi de alçaltılmış oluyor; stabilite artıyor. Kötü yol şartlarında araç, sürücünün isteğine göre maksimum 13 mm yükseltilebiliyor. Sistem ilk 5 yıl veya ilk 200 bin kilometrede bakım gerektirmiyor.

Mercedes gençleri hedefliyor

Sportcoupe modeliyle gençleri hedefleyen Mercedes, bu modelinde otomobilin dış tasarımının sportif görünmesine özen göstermiş. Öndeki havalandırma ızgarası ve elips biçimindeki farlar, bu bu sportifliği daha da vurguluyor. Mercedes Sportcoupe'nin içi, hem spor hem de lüks otomobilden beklenenleri veriyor. Alüminyum kullanılan ön panel, üstünde radyo, telefon ve daha birçok özelliğe kumanda edebilen üç kollu direksiyon, kokpit tasarımında öne çıkan noktalar. Önü C serisi sedana benzeyen otomobilin asıl farkı arka kısmında. Arka spoylerin altındaki cam şerit otomobilin daha çekici görünmesini ve arka görüşün de daha iyi olmasını sağlıyor. İsteğe bağlı donanım listesinde bulunan cam tavansa, iç mekana ferahlık veriyor. Güneşli havalarda iç mekanın fazla ısınmaması için elektrik ayarlı bir rulo uygulanmış. Yolcu isteğine göre bu ruloyu açıp kapatılabiliyor. Sportcoupe'de dört ayrı motor seçeneği bulunuyor. En küçük hacimli motor C 180'den alınan 2.0 litrelik 129 beygir güç üreten motor. Sportkupe'de 2.0 litrelik 163 beygir gücünde ve 2.3 litrelik 197 beygir gücünde iki motor seçeneği de bulunuyor.

Kia Rio, Avrupa ve Amerika’dan sonra Türkiye’de

Kia'nın Avrupa ve Amerika pazarları başta olmak üzere bütün dünyada büyük talep gören Rio modeli, 2001 yılı içinde Türkiye'de satışa sunulacak. Çok zengin bir donanım ve aksesuvar paketine sahip olan Rio'da bir çok markada opsiyonel olan donanımlar standart olarak sunuluyor. Yumuşak hatlarıyla ve donanımlarıyla dikkat çeken Rio'nun 1.3 lt. ve 1.5 lt. olmak üzere iki motor seçeneği bulunuyor. 1.3 lt'lik motor 75 bg, 1.5 lt'lik motor ise 96 beygir güç üretiyor. Rio 1.3 modelinin maksimum hızı 164 km., Rio 1.5 modelinin ulaşabildiği en yüksek hız ise 178 km. Rio'nun otomatik vites seçeneği de bulunuyor.

Hem coupe hem cabrio

Peugeot, yeni yılda 206 Coupe Cabrio modelini satışa sunacak. Elektrik kontrollü ve bagajın içinde gizlenen, 12 saniyede açılıp kapanabilen sert tavanı ile (hard top) 206 CC, sürücüsüne kapalıyken coupe ve tavanı açıldıktan sonra da cabrio keyfini yaşatıyor. 206 CC, Türkiye'de 1.6 lt 110 beygir ve 2.0 lit. 138 beygir motor seçenekleri ile 2001 yılının ilk aylarında satışa sunulacak.

Honda Civic baştan aşağı yenilendi

Honda'nın tepeden tırnağa yenilenen Civic modeli yeni yılla birlikte satışa sunulacak. Üretime başladığı günden itibaren 15 milyonluk satış adedine ulaşan Honda Civic, tamamen yenilenmiş görünümüyle dikkati çekiyor. Yeni Honda Civic, 1.4 lt. 16V SOHC ve 1.6 lt. 16 V SOHC VTEC motor seçenekleri, tamamen düzleştirilmiş araç zemini, sınıfında en geniş iç hacmi gibi özelliklere sahip. Yedinci nesil Civic'in ilk aşamada 5 kapılı hatcback, dört kapılı sedan ve coupe versiyonları üretilecek.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!