Ucuz reklamı avantaj gibi görmeyin

Güncelleme Tarihi:

Ucuz reklamı avantaj gibi görmeyin
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 17, 2003 00:00

Kanal D Ä°cra Kurulu BaÅŸkan Yardımcısı Arzuhan YalçındaÄŸ, Kanal D'nin 10'uncu kuruluÅŸ yıldönümü nedeniyle düzenlenen panelde, ‘‘Reklamı harcama deÄŸil, yatırım kalemi görün. Ucuz reklam ilk bakışta avantaj gibi görünse de, etkinlik açısından dezavantajdır’’ dedi.‘Avrupa ve Türkiye’de Televizyon Yayıncılığının ve Reklamcılığının Bugünü ve Yarını' konulu sempozyumda konuÅŸan Kanal D Ä°cra Kurulu BaÅŸkan Yardımcısı Arzuhan YalçındaÄŸ, Türk televizyon programcılığının Avrupa ile rekabet edebilecek düzeyde olmasına raÄŸmen reklam sektörünün Avrupa'nın gerisinde kaldığını belirtti.Reklam verenin artık reklamın bir harcama kalemi deÄŸil, bir yatırım olduÄŸunun bilincine varması gerektiÄŸini vurgulayan YalçındaÄŸ, ‘‘2000 yılı verilerine göre reklam harcamalarında Almanya'da 21.6 milyar, Ä°ngiltere'de 15.8 milyar, Fransa'da 11.1 milyar dolarlar yakalanırken, Türkiye 1.1 milyar dolar düzeyinde kaldı. Bu yıl 200 milyar dolar gayrisafi milli hasıla içinde reklamın aldığı pay sadece 800 milyon dolardır. Olumlu bir gözle bakılırsa bu doyuma ulaÅŸmamış ve gelecek vaadeden bir pazarı gösterebilir’’ dedi.Ucuz reklam kullanmanın ilk bakışta maliyet açısından bir avantaj gibi görünmesine dikkat çeken YalçındaÄŸ, bunun etkinlik açısından bir dezavantaj olduÄŸunun unutulmaması gerektiÄŸi belirtti.Kanal D televizyonunun 10'ncu kuruluÅŸ yıldönümü kutlamalarını Hilton Convention Center'da ‘Avrupa’da ve Türkiye'de Televizyon Yayıncılığının ve Reklamcılığının Bugünü ve Yarını' baÅŸlıklı bir sempozyumla baÅŸlatan Kanal D Ä°cra Kurulu BaÅŸkan Yardımcısı Arzuhan YalçındaÄŸ, televizyon yayıncılığı ve program kalitesiyle Türkiye'nin, Avrupa'nın birçok ülkesinden daha baÅŸarılı ve dinamik bir hale geldiÄŸi için gurur duyduklarını belirtti. EN ETKÄ°N YOL MEDYAReklamverenler DerneÄŸi BaÅŸkanı Dilek Erkey ise tüketiciye ulaÅŸmada en etkin ve hızlı eriÅŸim yolunun medya olduÄŸunu, reklam verenlerde marka yaratma bilincinin oluÅŸması gerektiÄŸini belirterek ‘‘Reklamın bir yatırım olduÄŸuna inanılırsa reklam pastası büyüyecektir’’ dedi.EGTA (Avrupa Televizyon Reklamcılığı Grubu) Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Walter Neuhauser ise ‘‘Bir ankette ‘sizi ıssız bir adaya bıraksak yanınıza ne alırdınız?' sorusuna yüzde 51 televizyon, yüzde 21 gazete cevabı veriliyor. Bu da medyanın önemini ortaya koymakta’’ dedi. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!