GeriEkonomi TÜRSAB bayramda seyahat acentesinden tur satın alanları sigorta konusunda uyardı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

TÜRSAB bayramda seyahat acentesinden tur satın alanları sigorta konusunda uyardı

TÜRSAB bayramda seyahat acentesinden tur satın alanları sigorta konusunda uyardı
refid:18601213 ilişkili resim dosyası

TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, seyahat acenteleri kanalıyla tatile çıkanların paket tur satın aldıklarında, mutlaka seyahat sigortasını istemeleri gerektiğini belirterek, sigortanın yasal bir zorunluluk olduğunu hatırlattı.

BAYRAM tatili öncesi Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği (TSRŞB) ve Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) seyahate çıkacakları sigorta yaptırmaları konusunda uyardı. Seyahat acentelerine, yurtiçinde sattıkları paket turlar için sigorta yaptırma zorunluluğu, yaklaşık 4 yıldır yürürlükte olmasına karşın, uygulamada bazı aksaklıklar yaşanıyor. Kimi seyahat acenteleri maliyeti yükselttiği gerekçesiyle sigortayı yaptırmazken, kimileri ise tüketiciye sigorta poliçesini vermek istemiyor.
Sigortacılar, paket tur sigortası kapsamında tur şirketinin taahhüt ettiği hizmeti yerine getirememesinden şirketin iflasına kadar tüketiciyi mağdur edecek her olayın sigorta kapsamında olduğunu belirterek, “Tüketici herhangi bir nedenden dolayı mağdur olursa zararını sigorta şirketi karşılıyor. Tüm seyahat acenteleri bu sigortayı yaptırmak ve müşteriye de poliçeyi vermek zorunda” diyor.
TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, paket tur sigortası kapsamında 2010 yılında yaklaşık 1 milyon 600 bin kişinin sigortalandığını açıkladı. Başaran Ulusoy, paket tur sözleşmelerinin; ulaştırma, konaklama ve diğer turistik hizmetleri kapsadığını belirterek, “Her şeyin dahil olduğu fiyatla satılan veya satış taahhüdü yapılan, hizmetin 24 saatten uzun bir süreyi kapsadığı, gecelik konaklamayı içeren sözleşmelerdir ve bir nüshasının tüketiciye verilmesi zorunludur. Dolayısıyla, bu sistem içerisinde tüketici ile acente arasında herhangi bir sıkıntı yaşanmıyor” dedi.
Şikayetler inceleniyor
Başaran Ulusoy, “Sigorta konusunda TÜRSAB’a tüketicilerden şikayet geliyor mu?” sorusunu ise şöyle yanıtladı: “TÜRSAB olarak seyahat acentalarının hizmetlerinden şikayetçi olan tüketiciler için oluşturduğumuz komiteler ve hukuk departmanımız vasıtasıyla destek sağlıyor, sorunların çözümüne mümkün olan tüm gayreti gösteriyoruz. TÜRSAB’a gelen tüm şikayet dosyaları titizlikle inceleniyor. Tarafların ifadeleri alınıyor, deliller inceleniyor ve bir uzmanlar kurulu tarafından karar verilip gereği yapılıyor.”
TSRŞB Genel Sekreteri Erhan Tunçay, her yıl bütçesinin önemli kısmını tur programları için ayıran tatilcilerin, yatırdıkları tutarın karşılığında alacakları hizmetin garanti edilmesini istediklerini belirterek, şunları söyledi:
“Bu amaçla seyahat acentelerine, sattıkları paket turlarda, tatilcilere verecekleri hizmeti güvence altına almalarını sağlamak amacıyla sigorta yaptırma zorunluluğu getirildi. Ancak önemli olan belli bir tasarrufunu bu tur programlarına bağlayanların, yatırdıkları meblağ karşılığı bekledikleri hizmetin vaat edildiği şekilde oluşmasının sağlanmasıdır. Bu nedenle, paket tur sözleşmesine taraf seyahat acentesi, sözleşmeden doğan yükümlülüklerini yerine getirmemesinden dolayı sorumlu tutulmuştur.”

Paket tur satın alan sigortasını mutlaka istesin

TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, tur sigortası yapılmasının yasal bir zorunluluk olduğunu belirterek, şunları söyledi: “Acentelere bu konuda titiz davranmaları hususunda uyarılarda bulunduğumuz gibi özellikle tüketicinin satın aldığı paket turlarda poliçelerini mutlak surette istemelerini hararetle öneriyoruz. Kaldı ki, tur sigortası yapılmaması, acentanın belge iptalini gündeme taşıyan bir zorunluluktur.”

Sigorta şirketinin sorumluluğu tur bedeli kadar

TSRŞB Genel Sekreteri Erhan Tunçay, seyahat acentelerinin Türkiye içinde düzenledikleri paket turlarda sigorta yaptırma zorunluluğu olduğunu belirterek, şunları söyledi: “Müşteriye taahhüt ettikleri hizmetlerin acentenin iflası da dâhil olmak üzere herhangi bir nedenle verilmemesi veya taahhüt edilen şekilde verilmemesinden kaynaklanabilecek sorumluluklarını sigorta ettirmek zorundalar. Bu durumda sigortacının sorumluluğu en az paket tur bedeli kadar olmalıdır. Müşteri, sigorta kapsamındaki zararını doğrudan doğruya sigorta şirketinden talep edebilir.”

Axa’dan 939 milyon TL’lik üretim

TÜRKİYE Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği verilerine göre, 2011 yılının ilk 6 aylık döneminde hayat dışı sigorta branşlarında toplam 7.3 milyar TL’lik prim üretilirken, Axa Sigorta, 939 milyon liralık prim üretimiyle sektörde ilk sırada yeraldı. Geçen yıl aynı dönemde 732 milyon lira üretim gerçekleştiren Axa, 2011 yılının ilk yarısında üretimini yüzde 28.35 artırdı.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle