GeriEkonomi Türkler ’iyi bira içicisi’ oldu Efes buğdaydan ’Gusta’ yaptı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    5
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Türkler ’iyi bira içicisi’ oldu Efes buğdaydan ’Gusta’ yaptı

Türkler ’iyi bira içicisi’ oldu Efes buğdaydan ’Gusta’ yaptı
refid:5789258 ilişkili resim dosyası

Efes Grubu, 38 yıl sonra ikinci markayı Gusta Buğday Birası olarak yarattı. Türk bira pazarının geliştiğini düşünen Efes, gurme tatlar arayan tüketiciler için Türkiye’nin ilk buğday birası Gusta’yı piyasaya çıkardı. Efes, yakın gelecekte aromalı biralar da üretecek.

YILLIK 12 milyon hektolitre büyüklüğe sahip Türk bira pazarında, yüzde 80’in üzerinde payı bulunan Efes Grubu, 38 yıl aradan sonra Efes tarafından yaratılan ikinci bira markası Gusta Buğday Birası’nı piyasaya sürüyor. Efes Bira Grubu Türkiye Bölge Başkanlığı Pazarlama Direktörü Dilek Başarır, tüm dünyada bira pazarları geliştikçe tüketicilerin çeşit ve seçenek talebinin arttığına, gelişmekte olan pazarlarda bölgesel ve ulusal lager markalar olduğuna değinerek, "Geçiş döneminde ulusal premium markalar ve sonrasında global premium markalar pazardaki yerini alır. Daha sonra bu global markalar lokal ekonomik markalar yaratır" dedi. Başarır, gelişmiş pazarların son aşamasında gurme biraların pazara girdiğine işaret ederek "Biz gelişmiş pazar olmanın başlangıç aşamasında bir ülkeyiz. Tüketicinin gurme marka arayışı var. Buğday birası Gusta ile Türkiye’de yepyeni bir kategori oluşturuyoruz. Şu anda Türkiye’de sınırlı sayıda ithal buğday birası var. Gusta Türkiye’nin dört bir yanında tüketicilerle buluşacak" diye konuştu.

BAŞKA ÜRÜNLER OLABİLİR: Bira pazarındaki lider konumlarını sürdürmek ve pazar payını artırmanın ötesinde, biranın zengin kültürünü geliştirmek ve tanıtmak istediklerini anlatan Başarır, tüketicileri farklı, alışılmadık bira lezzetleriyle tanıştırarak, bira kültürünün yeni tatlara açık tüketiciler tarafından keşfedilmesini sağlamayı arzuladıklarını söyledi. Gurme biranın farklı bira yapım tekniklerinin bir arada uygulandığı bira çeşitlerini ifade etmek için kullanıldığını belirten Başarır, Gusta Buğday Birası’ndan sonra aynı marka çatısı altında ileride başka ürünler olabileceğini de kaydetti.

KUZEYLİLER DÜŞKÜN: Dilek Başarır, dünyada en çok Almanya, Belçika ve İngiltere’de sevilen buğday bira pazarına ilişkin şu bilgileri verdi: "Tüm dünyada özel yeri olan bir bira. Hem üretim hem tüketim açısından Almanya ve Belçika buğday birasının kalesidir. Buğday birası gurme biralar arasında hacmen küçük bir yere sahip, ancak tüm dünyada satışları giderek artıyor. Özellikle Batı Avrupa, Almanya, İngiltere ve Amerika’da tüketimi çoğalıyor. Buğday birası tüketiminin 2009’a kadar yüzde 25 civarında artması bekleniyor. Buğday birasına olan bu ilginin altında geleneksel üst fermantasyon tekniğinden gelen özel lezzetinin yanı sıra, ferahlatıcı etkisi, hafif buğulu ve doğal görünümü, dolgun ve yumuşak tadı, yemeklerle sağladığı uyum rol oynuyor."

YENİ AROMALI ÜRÜNLER: Türkiye bira pazarında Efes Pilsen, Efes Light, Efes Dark, Efes Xtra, Efes Ice, Gusta, Marmara Gold, Marmara Kırrmızı ve lisanslı olarak üretilen Miller Genuine Draft, Beck’s ve Foster’s markalarıyla faaliyet gösterdiklerine değinen Başarır, Efes’in içecek sektörünün geliştirilmesi, pazarın büyütülmesi ve bira kültürünün yaygınlaşması gibi misyonları olduğunu dile getirdi. Başarır, "Yeni ürün ve ambalaj çalışmalarımız hızla sürüyor. Çok yakında aromalı yeni bir ürünümüzü daha bira severlerle buluşturacağımızı şimdiden müjdeleyebilirim" dedi.

Pazarda yüzde 4 büyüme bekliyoruz

TÜRKİYE bira pazarını değerlendiren Dilek Başarır, şunları söyledi: "Türkiye bira pazarındaki toplam tüketim son beş yıl içerisinde yıllık yaklaşık yüzde 4 oranında büyüdü. Önümüzdeki dönemde de Türk bira pazarında aynı oranda bir büyüme bekliyoruz."

Bira gurmesi tanıtıma geliyor

MICHAEL
Jackson, Gusta’nın bu akşam yapılacak tadım ve tanıtım gecesine katılıyor. Dünyanın en önde gelen bira otoritesi Michael Jackson, bira yazıları ve Beer Hunter (Bira Avcısı) isimli televizyon programıyla biliniyor. Jackson, World Guide to Beer (Dünya Bira Rehberi) kitabının da yazarı. Beer Passion Magazine, Journal du Brasseur, Bière, Pint, What’s Brewing, All About Beer gibi önemli dergi ve gazetelerde dönüşümlü olarak çalışmalar yapan Jackson, bira alanında yayımlanan yazıları nedeniyle İtalya, Fransa, Almanya, Finlandiya, İngiltere ve Amerika’da onursal ödül ve nişanlar aldı.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle