Türkiye, Puma’nın global zincirine girdi

Güncelleme Tarihi:

Türkiye, Puma’nın global zincirine girdi
Oluşturulma Tarihi: Ocak 18, 2006 00:00

Spor ve günlük yaşam ürünleri şirketi Puma, Türkiye distribütörü A.C.K.’nın ana hissedarı oldu ve Türkiye’deki tüm faaliyetlerini Puma Spor Giyim Sanayi ve Ticaret A.Ş.’de birleştirdi. Puma AG Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Jochen Zeitz, 1998’den bu yana Puma’nın Türkiye’deki lisans sahibi A.C.K. ile ortaklık girişimine başladıklarını belirterek, Puma Spor Giyim Sanayi ve Ticaret A.Ş. isminde yeni bir şirket kurulduğunu söyledi.

Ocak 2006’dan başlayarak tüm çalışmaların ortaklık anlayışı içinde A.C.K. ile sürdürüleceğini belirten Zeitz, bu ortaklıkla dağıtımı optimize etmeyi, mağaza ve perakende alanında daha da güçlenmeyi hedeflediklerini kaydetti.

DÖRDÜNCÜ AŞAMADAYIZ: Puma markasının son 13 yıldır yükseliş içinde olduğuna işaret eden Zeitz, bu dönemin 4 ayrı aşamada değerlendirilmesi gerektiğini söyledi. Zeitz, 1993-97 yılları arasındaki birinci aşamada yeniden yapılanmaya odaklandıklarını, 1998-2002 döneminde ağırlıklı olarak yatırımlara yöneldiklerini, 2003 yılından sonraki üçüncü aşamada ise Puma markasının dünya çapında spor ve günlük yaşam markası haline getirmek için çalıştıklarını belirterek, bu üç aşama sonrasında cirolarının 300 milyon Euro’dan 1.8 milyar Euro’ya ulaştığını vurguladı. Dördüncü aşamaya geçtiklerini ve bu aşamada Puma’yı dünya çapında en fazla arzu edilen marka yapmaya odaklanıldığını söyleyen Zeitz, "Bu hedefi gerçekleştirmek için 3 temel noktaya önem veriyoruz. Öncelikle, dünya çapında satın almalar ve ortaklıklarla yeni pazarlara girmeyi ve daha da büyümeyi planlıyoruz. Buna ek olarak Puma dışındaki markaları da bünyemize katarak ürün yelpazemizi genişletmeyi ve Golf gibi yeni spor dallarına girmeyi istiyoruz" diye konuştu.

GENÇ NÜFUS AVANTAJ: Avrupa’nın en genç nüfusuna sahip olan Türkiye’nin kendileri için önemli bir pazar olduğuna dikkat çeken Zeitz, "Özellikle, hedef kitlemizin 15-30 yaş arası olduğu düşünülürse, Türkiye’nin genç nüfusu bize önemli bir avantaj sunuyor" dedi. Zeitz, A.C.K ile kurdukları ortaklıkla Türkiye’yi Puma’nın global stratejisine dahil ettiklerini belirterek, "Türkiye’den önce de Japonya, Yunanistan, Tayvan, Hong Kong ve Çin’de benzer ortaklıklara gittik. Büyüme hedefimize ulaşmak için yeni pazarlara girmeye devam edeceğiz" diye konuştu.

ÜRETİM SATIŞTAN FAZLA: Türkiye’nin Puma için aynı zamanda önemli bir üretim merkezi olduğunu söyleyen Zeitz, "Türkiye, Puma’nın tekstil üretimi yaptırdığı en önemli ülkeler arasıda yer alıyor. Uzakdoğu’da maliyetler daha düşük olmasına rağmen Türkiye’yi esnek ve güvenilir üretim yapısının yanı sıra Avrupa’ya olan coğrafi yakınlığı nedeniyle tercih ediyoruz. Şunu da belirteyim, Puma olarak Türkiye’deki üretimimiz satış rakamlarımızın çok üzerinde bulunuyor. Yani sattığımızdan fazlasını alıyoruz" diye konuştu.

Taklit kıyılarda yoğunlaşıyor yakalanınca avukat dövüyorlar

A.C.K. Yönetim Kurulu Başkanı Cemal Bilgingüllüoğlu ise, ortaklıkla birlikte Türkiye’de daha da büyümeyi hedeflediklerini belirterek, orta vadede çevre ülkelere de açılmayı düşünebileceklerini söyledi. Halen Türkiye’de 450 noktada Puma ürünlerinin satışının yapıldığına işaret eden Bilgingüllüoğlu, "En önemli sorunlarımız arasında taklit ürünler yer alıyor. Taklitle mücadele etmeye çalışıyoruz. Bu tip ürünlerin satışı ve üretimi daha çok kıyı kesimlerde yoğunlaşıyor. Son olarak Antalya’da taklit ürün satışı yapanları tespit eden avukatlarımız, bu kişiler tarafından dövüldü. Bu mücadelede yetkililerden de destek istiyoruz" diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!