Türkiye perakende için Yunanistan’a yol gösterebilir

Güncelleme Tarihi:

Türkiye perakende için Yunanistan’a yol gösterebilir
Oluşturulma Tarihi: Şubat 01, 2011 00:00

Girdiği borç krizi nedeni ile zor bir süreçten geçen Yunanistan’ın önde gelen gazetelerinden Ethnos, yayınladığı bir haberde, Türkiye’nin perakende sektöründe gerçekleştirdiği uygulalamalar ile Yunanistan’a yol gösterebileceği değerlendirmesinde bulundu.

Haberde, 18 Mart-26 Nisan tarihleri arasında İstanbul’da, giyim ile ev eşyalarında yüzde 30 oranında indirim ve vergisiz satış yapacak 31 büyük alışveriş merkezinin 24 saat süresince açık olacağına dikkat çekilirken, Türkiye Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın ana reklam sloganının da “40 gün 40 gece alışveriş ve eğlence. İstanbul en büyük alışveriş festivaline hazır” şeklinde olduğunu okuyucularına duyurdu.

Akdeniz’den turist çekecek

Söz konusu Alışveriş festivaline Akdeniz bölgesindeki tüm ülkelerden turist gelmesinin beklendiğini, gelen tüketici ve turistlerin indirimli fiyatların yanı sıra tatil hediyeli yarışmalara da katılma fırsatı bulacaklarını vurgulayan Ethnos, her gün iki alışveriş merkezinin 24 saat boyunca açık olacağına, diğerlerinin ise Cuma-Cumartesi gece yarısına kadar faaliyet gösterecekleri bilgisini verdi.

Paskalya tatili avantaj

Gazete, İstanbul Otelciler Derneği’nin, en çok alışveriş yapan kişiye festivalin bitişindeki hafta sonunda ücretsiz konaklama sağlayacağını belirtirken, milli bayram olan 25 Mart ve Nisan ayında kutlanan Paskalya’daki tatiller nedeniyle, Yunanlılar’ın da içinde bulunduğu çok sayıda turist grubunun İstanbul’a gitmesinin beklendiği değerlendirmesinde bulundu.
Ethnos, Yunanistan’ın büyük perakende satış mağaza zincirleri yetkililerinin yaptıkları açıklamada, “Yunanistan’da hala dükkanların pazar günleri açık olup olmayacağını, çalışma saatlerinin uzatılıp uzatılmamasını ve alışveriş merkezlerine yatırımı nasıl engelleyeceğimizi konuşuyoruz” şeklinde konuştuklarını yazdı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!