Türkiye’nin Doblo gururu

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’nin Doblo gururu
Oluşturulma Tarihi: Eylül 29, 2000 00:00

Haberin Devamı

Dünyada sadece Tofaş-Fiat Bursa tesislerinde üretilen Doblo, dün basın açılışı yapılan Paris Otomobil Fuarı'nda dünya vitrinine çıktı. Böylece, Türk otomotiv sanayi sadece kendi ürettiği bir dünya modeli ile otomotiv tarihine geçti.

TÜRKİYE, dün Pariste dünya otomobil teknolojisine kendi damgasını vurmanın gururunu yaşadı. Tofaş-Fiat'ın Bursa'daki tesislerinde geliştirilip, seri üretimine başlanan yeni ticari araç Doblo, vitrine ilk kez dünya basınına dün kapılarını açan Paris Motor Show'da çıktı. Tofaş'ın CEO'su Jan Nahum, ‘‘Lisansı yabancı olsa da bir araç ilk kez sadece Türkiye’’ de üretiliyor. Tofaş-Fiat, Doblo ile Türkiye'de böyle bir ilki gerçekleştiriyor. Ve Doblo, ilk kez dünya vitrinine de Paris'te çıktı' dedi. Tofaş Oto Murahhas Azası Ferruccio Raspino da, 'Tamamen yeni bir aracın tüm Avrupa için tek üreticisi olmanın gururunu yaşıyoruz' diye konuştu. Doblo’nun tanıtımına Fiat Başkanı Roberto Testore de katıldı.

Paris Motor Show'da dün Doblo için yapılan ilk tanıtıma Tofaş Grubu Başkanı Bülend Özaydınlı, Jan nahum ve Ferrucco Raspino ile Tofaş-Fiat'ın çok sayıda yöneticisi katıldı. Jan Nahum, Doblo ile birlikte Tofaş-Fiat'ın ihracatını ikiye katlayacağını belirterek, şunları söyledi:

‘‘Bugüne kadar Türkiye'deki otomobil üretimimizde teknoloji sorumluluğu hep yabancılardaydı. Doblo ile ilk kez Türkiye bir ürününün tüm teknoloji sorumluluğunu da alıyor. Doblo'nun üretim kalıpları sadece Türkiye'de var. Bu Türkiye için gerçekten müthiş bir olay. Doblo'nun yılık üretiminin 100 bin adet olması planlanıyor. Bu üretimin yüzde 10'u iç pazara, yüzde 90'ı da dış pazara sunulacak. Doblo'nun yıllık ihracatı 750 milyon doları bulacak. Doblo ihracatı 8 yılda toplam 5 milyar doları bulacak.'

MÜKEMMELİYET MERKEZİ

Jan Nahum, hedeflerinin Bursa'yı dünya otomotivinin ‘‘mükemmeliyet merkezi' yapmak olduğunu vurguladı. Nahum, şöyle konuştu:

‘‘Doblo ile Türk işçisi, teknisyeni, mühendisi, yöneticisi teknolojinin sorumluluğunu alabileceğini kanıtladı. Düşünün bir kere, sadece Türkiye'de üretilen ve üretiminin yüzde 90'ı ihraç edilecek olan Doblo, dünya vitrinine ilk kez Renault'un, Peugeot'un, Citroen'in merkezi Fransa'nın başkenti Paris'te çıkıyor. Bizim için bundan daha büyük mutluluk ne olabilir ki. Türk otomotivi artık olgun, etkin bir sanayi olarak kendini gösteriyor. Bizim önümüzdeki yeni hedef, Bursa'yı dünya otomotiv sektörünün mükemmeliyet merkezlerinden biri haline getirmek.'

GURURLUYUZ, ÇÜNKÜ...

Tofaş Oto'nun Murahhas Azası Ferrucco Raspino da, Doblo ile yaşadıkları gururu şöyle dile getirdi: ‘‘Gururluyuz çünkü, ilk defa gelişim sürecine aktif olarak katıldığımız için, aynı zamanda bizim de olan, tamamen yeni bir aracın tüm Avrupa için tek üreticisi olacağız. Gururluyuz çünkü, gün geçtikçe Türkiye'nin ismi modernlik, teknoloji, karmaşıklık ve Avrupa ile beraber daha fazla anılmaktadır. Belki de Doblo gibi bir ticari aracı üretmekte biraz geciktik. Fakat şunu söyleyebiliriz: Türkiye şimdi tüm Avrupa için üretim yapacaktır. Yani, ihraç edilen her Doblo'nun üzerinde Avrupalı müşteriler Türkiye'de üretilmiştir ibaresini okuyacaklardır. Her müşteri bizimle Avrupa için, her Avrupa ülkesi gibi ve bir Avrupa ülkesinden daha iyi şekilde ileri teknoloji ile bir modeli üretmenin gururunu paylaşacaktır. Türkiye'nin damlaları yavaş yavaş Avrupa'nın her yerine ulaşıp, diğerleri ile beraber, eşit şartlarda, fakat biraz daha gururla bizim de orada olduğumuz mesajını verecektir. Fiat standında görüp, dokunduğunuz ürün, Bursa fabrikamızdan gelmektedir. Türk mühendisleri, yöneticileri, işçileri ve Türk yan sanayicileri gece gündüz İtalyan meslektaşları ile çalışmışlardır. Bundan muhteşem bir öykü çıkacaktır.'

Tofaş Grup Başkanı Bülend Özaydınlı da sadece Türkiye'de üretilen Doblo'nun Paris'te vitrine çıkmasını kendileri için gurur verici olduğunu söyledi. Türkiye açısından da Doblo'nun Paris'te tanıtılmasının çök önemli bir aşama olduğunu söyleyen Özaydınlı, ‘‘Doblo başarılı olduğu ölçüde diğer projelerin de kapısını açacaktır’’ dedi. Özaydınlı hedeflerinin Fiat'ın dünyadaki üretim merkezi olmak olduğunu belirterek bu proje ile önemli bir noktaya gelndiğini, Tofaş'ın Doblo ile sınavdan başarı ile geçtiğini söyledi.

Özaydınlı, ‘‘Bu yıl Tofaş ciddi bir reform gerçekleştirdi bunun sonuçlarını 2001'de de göreceğiz. Tofaş bu yıl 250 bin adet kapasiteye ulaştı. Bu, dünyada rakam olarak bir fabrikanın ulaştığı optimal bir rekordur. Doblo projesi, 250 milyon dolarlık yatırımla gerçekleşti. Doblo kağıttan üretim aşamasına 8 ayda geçti. Bu da Tofaş için önemli bir olaydır. Rekabet gücümüzü koruyabilmemiz açısından biz devletin şirketlerle aynı tarafta olmasını diliyoruz. Eğer bu gerçekleşirse daha da büyük adımlar atabiliriz’’ dedi.

Adı ‘duble’den geliyor

TÜRKİYE'nin ilk uluslararası otomobili Doblo, adını ‘‘duble’’den alıyor. Fiat, Doblo ile otomobilin hem ticari hem de yolcu aracı olarak kullanıldığını anlatıyor.

Doblo'nun 3, 4 ve 5 kapılı üç versiyonu bulunuyor. Doblo SX ve ELX olmak üzere iki aksesuar paketiyle satışa sunulacak. Doblo'nun 1.3 benzinli ve 1.9 dizel motor seçenekleri bulunuyor. İlk etapta satışa sunulacak 65 beygir gücünde 1.2 benzinli ve 63 beygir güçünde 1.9 dizel motorlara, daha sonra 103 beygir gücünde 1.6 16V ve 100 beygir gücünde direkt enjeksiyonlu 1.9 dizel motor ilave edilecek. Tofaş-Fiat'ın yeni modeli Doblo, ticari araçla binek otomobil konforunu birleştirmiş. Doblo 750 litre yük kapasitesiyle, sınıfındaki araçlara göre daha fazla yük kapasitesine sahip.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!