GeriEkonomi Türkiye’nin 17 yıllık rant haritasını açıklıyoruz
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    7
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Türkiye’nin 17 yıllık rant haritasını açıklıyoruz

Türkiye’nin 17 yıllık rant haritasını açıklıyoruz
refid:4935438 ilişkili resim dosyası

Ekonomist, dünyanın 5. büyük turizm ülkesi olmayı planlayan Türkiye’nin, bu hedefe ulaşmak için yapacağı yatırımları açıklıyor. Yedi yeni havalimanı, 42 yat limanı, 19 kruvaziyer limanı, otoyollar, demiryolları ile milyarlarca dolarlık turizm kenti yatırımları öngören Türkiye Turizm Stratejisi’ni, ilk kez Ekonomist okuyucusunun bilgisine sunuyoruz. 2023’te 63 milyon turist, 86 milyar dolar turizm geliri hedeflenirken, dört mevsim turizm için ülkenin her türlü potansiyeli değerlendirilecek.

“Bacasız sanayi olarak’ adlandırılan turizm sektörü, nihayet master planına kavuşuyor. Turizm Bakanlığı’nın bir yıldır üzerinde çalıştığı ve “Türkiye Turizm Stratejisi” adını verdiği plan taslağını ilk kez  Ekonomist açıklıyor.

15 Ağustos’ta İstanbul’da sektör kuruluşlarının görüşlerine sunulacak plan taslağı, 25 Ağustos’ta Ankara’da kamu kurumları ve üniversite temsilcilerinin katılımıyla tartışılacak. Eylül ayında Antalya’da yapılacak toplantıyla son şeklini alacak plan, Yüksek Planlama Kurulu kararı olarak Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girecek. Böylece kamunun öncelikli olarak dikkate alacağı plan, 2006-2023 döneminde Türk turizminin yol haritasını çizmiş olacak.

3S’İN YERİNE 3E ALACAK

Türkiye ve dünyadaki turizm hareketlerinin gelişimiyle başlayan plan, Cumhuriyetin 100. yılını dolduracağı 2023 yılını hedef alıyor. Türkiye’nin sadece deniz-kum-güneş konseptinden çıkarılarak her türlü turizm potansiyelinin değerlendirilmesi öngörülürken, 2023’te dünyanın 5. büyük turizm destinasyonu olması hedefleniyor.

Dünya Turizm Örgütü vizyonuna göre, konaklayan turist sayısı 2005’te 808 milyon iken, 2020’de 1.5 milyara çıkacak. Turizm gelirleri ise, 659 milyar dolardan 2 trilyon dolara çıkacak. Turistler tatile daha çok zaman ayıracak, yenilik ve çeşitlilik talebi artacak.

Ürün geliştirmede 3S’nin yerini (deniz-kum-güneş), 3E (eğitim-eğlence-çevre) alacak. Uzun mesafeli ve deniz aşırı seyahatler artacak. Plan, dünyadaki turizm gelişmelerine paralel olarak , turizm sektörüne yön verecek makro politikaların, stratejilerin ve turizmin bölgesel olarak geliştirileceği destinasyonların belirlenmesi ihtiyacı üzerine hazırlandı. Sekiz Ana bölümden oluşan planda Türkiye’nin turizm alanında güçlü ve zayıf yönleri, fırsatlar ve tehditler analiz edildi. Eğitim ve Ar-ge başta olmak üzere tanıtım ve pazarlama, altyapı projeleri oluşturuldu.

17 YILLIK RANT HARİTASI

Türk turizminin 17 yıl boyunca yol haritası olacak stratejide, bölge yatırım alanları belirlendi. Planda kongre turizminde sağlığa, kış turizminden inanç turizmine, yat turizminden, golfe kadar yatırım türleri yer alırken, ulaşım ve altyapı da ihmal edilmedi. Yeni yaratılacak turizm potansiyelini karşılamaya yönelik havayolu, deniz yolu, karayolu ve demiryolu yatırımları belirlendi.

 Not: Bu haberle ilgili ayrıntılı bilgiyi Ekonomist Dergisi'nde bulabilirsiniz

 


Yorumları Göster
Yorumları Gizle