'Türkiye, navigasyonda ikinci büyük pazar'

Güncelleme Tarihi:

Türkiye, navigasyonda ikinci büyük pazar
Oluşturulma Tarihi: Kasım 13, 2012 15:40

Macaristan merkezli NNG, aralarında Türkiye'dekilerin de bulunduğu 25 araç üreticisiyle anlaştı. Şirket 3 yılda üretilecek 30 milyon araca navigasyon takacak.

Haberin Devamı

Araç camına tutturulan navigasyon (dijital yol haritası) cihazlarından geçen yıl Türkiye’de 450 bin adet satıldı. Bu cihazlardan 350 bin adedi Başarsoft firmasına ait navigasyon haritalarını kullanıyor.

Dünyada bu alanda önde gelen şirketlerden Macaristan Budapeşte merkezli NNG (iGo) firması da harita altyapısını Başarsoft’tan sağlıyor. NNG’nin kurucusu David Wiernik, dünya genelinde aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 25 araç üreticisiyle 3 yılda 30 milyon araca navigasyon kurulumu için anlaşma imzaladıklarını söyledi.

Toyota, Ferrari, Opel, Mercedes, Hyundai gibi bütün büyük markalar bu anlaşmaya dahil. Radyo-teyp bölümünün yerine konulacak cihazlarda navigasyon ekranının yanı sıra USB girişi ile radyo ve teyp özellikleri de bulunacak.

Türkiye’ye gelecek bazı modellere de tüketiciye ulaşmadan önce navigasyon yüklenecek. Şu anda Türkiye’ye gelen araçlarda navigasyon cihazı bulunsa da bunlara Türkiye haritası yüklü değil. Navigasyonlu cihazın fiyat farkından dolayı şirketler bu bölümün Türkiye’de çalışmayacağı şekilde aracı ithal ediyor.

Haberin Devamı

Budapeşte’deki şirket merkezinde Türk gazetecilerin sorularını cevaplayan NNG Yönetim Kurulu Başkanı David Wiernik, “Ne kadar iyi bir yazılım ve cihaza sahip olsanız da, sürücüyü bir çıkmaz sokağa soktuğunuzda her şey kötü görülebiliyor.” diye konuştu. Wiernik, 2007 yılından itibaren en güncel ve sağlıklı harita altyapısını sağladığı için Başarsoft ile çalıştıklarını kaydetti.

Wiernik’in verdiği bilgiye göre araç camına yapıştırılan navigasyon cihazı pazarında Almanya’nın ardından ikinci büyük ülke Türkiye. Türkiye’de satılan navigasyon cihazlarının yüzde 80’e yakınında iGo-Başarsoft yazılımını kullanıyor. Cihazlar ise Çin’de yaptırılıyor. İçine yazılım yüklenip teknoloji marketlerinde satılıyor. Başarsoft haritalar için cihaz alanlara ömür boyu güncelleme garantisi veriyor. Türkiye’nin 81 şehir ve 957 ilçesinin tamamının haritalandırıldığını belirten Başarsoft Yönetim Kurulu Başkanı Alim Küçükpehlivan, büyük şehirleri 3 ilâ 6 ayda bir, küçük şehirleri de 1 ilâ 2 yılda bir güncellediklerini söyledi.

Haberin Devamı

Başarsoft’un haritasında okul, eczane, cami gibi 780 bin önemli nokta da işaretli olarak bulunuyor. Firma, görme engellileri sokaklarda dükkân adlarını söyleyerek dolaştıran cihazı da geliştirmiş.

Google’da yer alan Türkiye haritasını da üreten şirket olan Başarsoft’un kurucusu Alim Küçükpehlivan, 1997 yılında Ankara’da bir emlak ofisinin arka odasında Başarsoft’u kurmuş. Bugün 200’e yakın çalışan ve 25 milyon liralık yıllık ciroya sahip. Dünya devi NNG daha önce başka şirketlerle Türkiye’de çalışırken, o firmaların haritasından memnun kalmadığı için 2007’de Küçükpehlivan’la anlaşmış. Öyle ki dünyanın 115 ülkesinde navigasyon yazılımları kullanılan NNG, sadece İsrail ve Türkiye’de yerel bir ortakla çalışıyor.


 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!