Türkiye markasını AB’ye kabul ettirdik

Güncelleme Tarihi:

Türkiye markasını AB’ye kabul ettirdik
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 05, 2005 00:00

DYH’nin ‘Anadolu’daki Avrupa’ toplantılarının Malatya durağına katılan Tarım ve KöyiÅŸleri Bakanı Mehmet Mehdi Eker, ‘AB ile müzakerelerin baÅŸlamasıyla birlikte artık Avrupa’daki Anadolu ön plana çıkıyor’ dedi. Eker, Türkiye markasının önemli bir baÅŸarıyla kendini AB’ye kabul ettirdiÄŸini söyledi.DOÄžAN Yayın Holding (DYH) tarafından ‘Marka Güçtür’ ana temasıyla baÅŸlatılan Anadolu’daki Avrupa Toplantıları’nın 13’üncüsü Malatya Ticaret ve Sanayi Odası’nın ev sahipliÄŸinde gerçekleÅŸtirildi. DYH tarafından ‘Bir ülke sahip olduÄŸu markalar kadar zengindir’ sözünden hareketle baÅŸlatılan toplantıların Malatya durağında konuÅŸan Tarım ve KöyiÅŸleri Bakanı Mehmet Mehdi Eker, Anadolu’daki Avrupa Toplantıları’nın 13’üncüsünün çok önemli bir tarihe denk geldiÄŸini söyledi. Eker, ‘Toplantının isminin Anadolu’daki Avrupa olması çok önemli bir tesadüf oldu. Ama bugün artık Avrupa’daki Anadolu kavramı ön plana çıktı’ dedi. Eker, AB yolunda 42 yıllık bir maratonun çok önemli bir dönemecinin geçildiÄŸini vurgulayarak, ‘Türkiye tam üyelik hedefi ve tanımıyla müzakerelere baÅŸladı. Bu, Türkiye’nin baÅŸarısıdır’ diye konuÅŸtu. ÖZAL’I RAHMETLE ANIYORUZ: AB yolculuÄŸunda ÅŸimdiye kadar emeÄŸi geçen herkese teÅŸekkür eden Eker, ‘Tabii ki ilk baÅŸta 1987 yılında AB’ye tam üyelik için baÅŸvuruyu yapan rahmetli Turgut Özal’ı saygıyla ve şükranla anıyoruz’ dedi. 3 Ekim öncesinde Türkiye’nin AB önünde çok önemli engellerle karşılaÅŸtığını dile getiren Eker şöyle konuÅŸtu: ‘Hiç hesaplanmayan sıkıntılar oldu. Ama Türkiye markası önemli bir baÅŸarıyla kendini AB’ye kabul ettirdi. Aynı zamanda Avrupalı devlet adamları da saÄŸduyulu davrandılar. Bundan sonraki süreç sıkıntılı olmayacak diyemeyiz. Zorlu bir süreç bizi bekleyecek.’TARIM ZORLAYACAK: Eker, AB müzakere sürecinde en zor baÅŸlıklardan birinin tarım olacağına dikkat çekerek sözlerine şöyle devam etti: ‘Türk milleti sahip olduÄŸu potansiyeli, tarihi birikimi, genç ve yaratıcı beyinleriyle bu sıkıntıları aÅŸacaktır. Hatta Türkiye müzakereleri öngörülenden çok daha kısa sürede tamamlayıp eÅŸit üye olarak AB’deki yerini alacaktır.’ TARIM STRATEJÄ° BELGESÄ°: Türkiye’nin AB sürecinde artık bir tarım strateji belgesine sahip olduÄŸunu belirten Eker şöyle konuÅŸtu: ‘Bizim bir tarım politikamız yok denilirdi. Herkes bundan ÅŸikayet ederdi. Ama Türkiye’nin tarım strateji belgesi 2004 Ekim ayında Yüksek Planlama Kurulu’nun onayından geçti. Türkiye’nin artık bir tarım politikası var. 2006 Ocak ayı itibariyle tarım politikası uygulanmaya baÅŸlanacak. Amacımız verimlilik, yüksek standart, kalite ve dünya pazarlarında rekabet edebilmektir. Bunun için de gerekli yasal mevzuatı oluÅŸturduk’ dedi.Kayısı fiyatından memnun deÄŸilizTARIM Bakanı Mehdi Eker, Malatya açısından markanın kayısıyla özdeÅŸleÅŸtiÄŸini ifade ederek, ‘Geçen yılki don felaketinden sonra bu yıl 500 bin ton civarında oldukça yüksek bir kayısı rekoltesi elde ettik. Tabii arz fazla talep azsa fiyat bundan olumsuz etkilenir. Malatya da benim gibi kayısı fiyatından memnun deÄŸil’ diye konuÅŸtu. YaÅŸ kayısının ihracatında bazı sorunların bulunduÄŸunu söyleyen Eker, ‘Kayısıyı kurutarak ihraç ediyoruz. Ama ihracatımızı artırmamızın yolu gerekli tanıtım faaliyetlerini yapmaktan geçiyor. Yoksa hasılatımız düşük olur’ dedi.Alman’ın Volkswagen kiralarken duyduÄŸu hazzı biz de duyalımECZACIBAÅžI Holding Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Bülent Eczacıbaşı, Türk sanayinin çapına ve Türkiye’nin global pazarlardaki iddiasına bakıldığında markalaÅŸmanın çok önemli olduÄŸunu kaydetti. Eczacıbaşı, ‘Bir Amerikalı’nın baÅŸka bir ülkede McDonald’s’a gittiÄŸinde veya bir Alman’ın yine dünyanın herhangi bir yerinde Volkswagen marka bir otomobil kiralarken yaÅŸadığı zevki yaÅŸamaktan yoksun kalıyoruz. Türkiye olarak biz de bu hazzı yaÅŸamak istiyoruz’ dedi. Güçlü bir markanın tüketici açısından bir dost gibi algılandığını belirten Eczacıbaşı, ‘Dostunuz sizi ÅŸaşırtmaz. Beklentilerinize cevap verir. MarkalaÅŸmada da aynı dostlukta olduÄŸu gibi bir güven iliÅŸkisi sözkonusudur’ diye konuÅŸtu. VitrA’yla markalaÅŸma sürecinde tasarıma öncelik verdiklerini belirten Eczacıbaşı ÅŸunları söyledi: ‘1980’li yıllarda dış pazarlara açılan VitrA, bugün 50’den fazla ülkeye ihracat yapıyor. Almanya’da yüzde 12, Avusturya ve Yeni Zelanda’da yüzde 10 pazar payına sahibiz. Türkiye’de ise yüzde 25 payla pazar lideriyiz.’Kalkınma mücadelemizde bize ödül verdinizMALATYA Ticaret ve Sanayi Odası BaÅŸkanı Mücahit Fındıklı, Malatya’nın tarihi bir gün yaÅŸadığını söyledi. Malatya’nın yıllardan buyana büyük bir kalkınma mücadelesi verdiÄŸini vurgulayan Fındıklı, ‘Bu toplantının Malatya’da yapılmasını, DYH’nin Malatya’nın kalkınma mücadelesinin ödülü olarak deÄŸerlendiriyorum’ dedi. Mücahit Fındıklı, ayrıca Avrupa BirliÄŸi’nde müzakerelerin baÅŸlaması kararının verildiÄŸi gün toplantının Malatya’da yapılıyor olmasını da kaderin kendilerine bir mükafatı olarak niteledi.Anadolu’da büyük iÅŸler oluyor, kabuÄŸumuzu kıralımDYH BaÅŸkanı Mehmet Ali YalçındaÄŸ, Malatyalı iÅŸadamlarına, ‘Bu bizim Avrupalı olarak yaptığımız ilk toplantı’ diye seslendi. GiriÅŸimcilere, ‘Sahip olduÄŸunuz gücün farkında mısınız?’ sorusunu sormaya geldiklerini vurgulayan Mehmet Ali YalçındaÄŸ, sözlerini şöyle sürdürdü: ‘Türkiye geliÅŸiyor, büyüyor. Dünyada önemli bir güç haline geliyor. Bu süreçte sadece birkaç büyük il ile bu yarışta önlerde yer alamayız. Türkiye’nin tüm bölgeleri, tüm illeri ile bütün olarak bu yarışta koÅŸmak gerekir. Unutmayalım ki markalar bir ülkenin baÄŸrından doÄŸarlar. Yerel kültürü, yerel deÄŸerleri, zengin yerel özellikleri yaÅŸatan, yansıtan markalar güçlü olur. Biz, gücün Anadolu’da olduÄŸuna inanıyoruz. Anadolu’da büyük iÅŸler yapılıyor. Artık, hepimiz kendimize güvenelim. KabuÄŸumuzu kıralım ve markalarımızı yaratalım. Markalarımız rekabet gücümüzün ispatı olacak. Malatya, atılımları her geçen gün daha geliÅŸen, bölgede bir sanayi ve ticaret merkezi olarak ön plana çıkmış önemli bir ildir.’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!