Türkiye dünya moda vitrinine çıkıyor

Güncelleme Tarihi:

Türkiye dünya moda vitrinine çıkıyor
Oluşturulma Tarihi: Eylül 18, 2000 00:00

Haberin Devamı

İSTANBUL Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği ile İstanbul Tekstil Hammaddeleri İhracatçıları Birliği işbirliğiyle hazırlanan tanıtım programı kapsamında, dünya modasının kalbinin attığı Paris, Londra ve New York'ta Türk kreasyonları sergilenecek.

TÜRK tekstil ve hazırgiyim sektörü, Türk modasını dünya pazarlarında tanıtma ve markalaşma atağını sürdürüyor. İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) ile İstanbul Tekstil Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) işbirliğiyle hazırlanan tanıtım programı kapsamında, dünya modasının kalbinin attığı Paris, Londra ve New York'ta Türk kreasyonları sergilenecek.

Atıl Kutoğlu 21 Eylül tarihinde New York'ta, Hüseyin Çağlayan 27 Eylül tarihinde Londra'da, Dice Kayek ve Ece Ege 10 Ekim tarihinde Paris'te defile düzenleyecek. Defileler sırasında, ‘‘Hüseyin Çağlayan'ın Gözünden İstanbul’’ ve ''Ece Ege'nin Gözünden İstanbul'' adlı iki fotoğraf sergisi de açılacak.

İTHİB Başkanı Oğuz Satıcı, uluslararası alandaki gelişmelerin tekstil ve hazırgiyim sektörü için yeni tehditler doğurduğunu ifade ederek, Çin ve Uzakdoğu ülkelerinin bir yandan ülkemiz mevcut pazarlarına düşük fiyatlarla girdiğine, diğer yandan Çin'in, Avrupa Birliği ve Dünya Ticaret Örgütü ile yaptığı anlaşmalarla konumunu pekiştirdiğine dikkat çekti.

DÜNYA PAZARLAMACISI

Türk tekstil ve hazırgiyimcisinin ise hala içteki sorunları gidermeye çalışması nedeniyle, rekabet edebilirliğinin giderek azaldığını ve pazar kaybı yaşadığını söyleyen Satıcı, şöyle dedi:

‘‘Türkiye gerek üretim kapasitesi gerek işgücü ile belirli bir güçtür. Önemli olan bu gücü, dünya pazar koşullarını göz önünde bulundurarak akılcı olarak kullanmalı, sektör fason üretim dönemini kapatıp marka yaratmak gibi yeni alanlara yönelmelidir. Gelecek buradadır.’’

Moda ve markayı yaratırken öncelikle ‘‘Made in Turkey’’ olgusunu dünyaya kabul ettirmek gerektiğini vurgulayan Satıcı, bunun için yeterli finansal kaynağın seferber edilmesi, ayrıca tekstil ve hazırgiyim sektörü ile Turizm Bakanlığı, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı ve Kültür Bakanlığı'nın koordinasyon içinde çalışması gerektiğini ifade etti.

Fransa'nın resmi tekstil ve hazırgiyim ihracatının 5.5 milyar dolarolmasına karşın, sadece Paris'i ziyaret edenlere alışveriş merkezlerinde sattığı tekstil ve hazırgiyimin 25-30 milyar doları bulduğunu kaydeden Satıcı, Türkiye'de de turistlerin daha fazla para harcıyacağı aktiviteler yaratılması gerektiğine işaret etti.

Yabancı ünlü markaların lisansının alınması ve Türkiye'de yabancı mağazaların açılmasını da öneren Satıcı, ''Türkiye, moda ve marka kavramını başarıyla aşarsa, dünyanın üreticisi olmaktan pazarlamacısı olmaya geçecektir. O zaman, enerji, işçilik ve hammadde girdilerinin maliyeti de azalacaktır'' dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!