GeriEkonomi Türkiye, Avrupa’nın en hızlısı oldu
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Türkiye, Avrupa’nın en hızlısı oldu

Türkiye, Avrupa’nın en hızlısı oldu

Türkiye’de ve dünyada ilaç, medikal cihazlar, tüketici, kozmetik ve OTC ürünleri alanında faaliyet gösteren Johnson & Johnson, Türkiye’de atağa kalktı. Türkiye’de yapılan çalışmalar neticesinde ciddi büyüme rakamları elde ettiklerini ifade eden Johnson & Johnson Türkiye Tüketici Ürün Grubu Genel Müdürü Murat Mutlu, “Türkiye, Johnson & Johnson Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (EMEA) içerisinde büyümede birinci sırada, hem toplam ciro büyümesinde hem de yüzdesel büyümede. EMEA büyümesine en fazla katkı sağlayan ülke konumundayız.

EMEA bölgesinin büyüme lokomotifiyiz. Ayrıca Avrupa’nın en hızlı büyüyen ülkesi olduk. Türkiye genç nüfusu, gelişen ekonomisi ve yeniliklere açık, trendi takip eden tüketici profili sayesinde J&J için çok önemli bir pazar. Son 3 yılda işimizi 2 kat büyüttük. 2018 yılında bütün kategorilerde pazarın üzerinde büyüdük. İçinde bulunduğumuz kategorilerde ilk 3 sırada yer alıyoruz” diye konuştu.

YÜZDE 40 BÜYÜME

Sıkıntılı geçen 2018’de Türkiye’nin yaklaşık yüzde 2.6 büyüdüğünü hatırlatan Mutlu, “Bizim sektörümüzdeki kategoriler ise yüzde 15-20 civarında büyümeye devam etti. Johnson&Johnson son beş yılda pazar büyümesinin oldukça üzerinde büyüyerek cirosunu üç kat artırdı. 2.5 milyar TL’lik pazarda yüzde 12.5’lik paya sahibiz. Geçen 5 yılda pazar yüzde 25 büyüdü. Yılda 1.3 milyon bebeğin doğduğu Türkiye bebek bakım ürünleri kategorisinde önemli bir pazar. Yaklaşık yüzde 15 büyüyor. Ekonomik olarak sorunların yaşandığı dönemde dahi yatırıma ara vermeden devam ettik. Bebek ve Neutrogena yatırımlarını TL bazında 2 katına çıkardık. 2019’da bebek ve cilt bakım kategorilerinde 2 büyük lansman yapıyoruz. Toplamda 56 yeni ürünü tüketicilerimizle buluşturuyoruz. İlk çeyrek büyüme rakamımız bir rekor olarak yüzde 40 civarında gerçekleşti” dedi.

Johnson & Johnson Tüketici Ürün grubunun 2018’de pazarın çok üzerinde büyüme sağladığına dikkat çeken Mutlu, “Güzellik kategorisi yüzde 24 büyürken Johnson & Johnson Türkiye, yüzde 32 büyüdü. Bebek kategorisi yüzde 16 büyürken biz yüzde 22 büyüdük. Tüm ana kategorilerde pazarın üzerinde büyüyerek pazar payımızı arttırdık” ifadelerini kullandı. 

TÜRK PAZARI GELİŞİYOR

Kişisel bakım alanında Türkiye’nin gelişmekte olan pazarlar arasında yer aldığının altını çizen Mutlu, şöyle devam etti: “Avrupa pazarı gibi doygunluğa ulaşmış değil. Örnek vermek gerekirse güzellik kategorisinde Avrupalı bir tüketici Türk bir tüketicinin 18 katı daha fazla harcama yapıyor. Türk tüketicisi yeni ürünleri deneyimlemeye çok açık, sürekli bir gelişim içerisinde, o yüzden Johnson & Johnson Türkiye’nin içinde bulunduğu pazarlar çift haneli büyüme sergiliyor.”

 

Yorumları Göster
Yorumları Gizle