Turkcell, Türkiye profili çıkardı

Güncelleme Tarihi:

Turkcell, Türkiye profili çıkardı
Oluşturulma Tarihi: Mart 20, 2006 00:00

TNS Piar’ın yaptığı "Türkiye profili" anketi Türk kadını ve erkeği hakkında ilginç ipuçları veriyor. Türklerin yurtdışındaki ’pala bıyık’ imajının yakın zamanda değişebileceğine işaret eden ankete göre, erkeklerin yüzde 40’ı bıyık ve sakala rağbet etmiyor. Alyans ise Türk insanı üzerindeki cazibesini yitiriyor. Türklerin yüzde 46’sı alyans takmıyor. Turkcell tarafından Türk insanının bireysel, sosyal, ekonomik davranış biçimleri ve değer yargılarını ortaya koymak için yaptırılan ve 24 ilde yüz yüze gerçekleştirilen anketin dikkat çeken sonuçları özetle şöyle:

UZUN BOY SEVİLİYOR: Öncelikle Türk insanının fiziksel ve demografik yapısını inceleyen ankete göre kadınların ortalama boyu 162 cm, erkeklerin ise 173 cm. Yüzde 86’sı boyundan memnun, yüzde 14’ü ise daha uzun olmak istiyor. Türk insanının saç rengi; yüzde 59 siyah, yüzde 33 kahverengi, yüzde 7 sarı, yüzde 1 kızıl. Göz renginde ise kahverengi/siyah başı çekiyor. Muhacirler fazla olmasına rağmen yeşil ve mavi gözlü olma oranı ise yüzde 12’de kalıyor.

EVLİLİK PRİM KAYBEDİYOR: Ortalama evlilik yaşı 21.2 olan Türkiye’de, evli çiftlerin yüzde 35’i "hiç tanışmadan görücü usulüyle" evlendiğini belirtiyor. Evlilerin yüzde 13’nün kanbağı var. Yüzde 46’sı alyans takmıyor. Yüzde 27’si ise evlenme tarihini bile hatırlamıyor. Yarıya yakını herhangi bir doğum kontrol yöntemi kullanmıyor. Yüzde 24’lük kesim dini inançlarından dolayı kürtaja karşı. Yüzde 6’lık kesim ise kadınların kocaları tarafından dövülmesini doğal görüyor.

YÜZDE 51’İN MAİLİ VAR: 2001-2005 yıllarını kıyaslayan ankete göre iletişim teknolojisine adaptasyonda büyük bir gelişme var. Kablolu yayın ve uydu anten kullanımı 2001 yılında yüzde 24 iken 2005’de yüzde 36’ya çıkmış görülüyor. Bilgisayara sahip olanların sayısının iki kat arttığına işaret eden rakamlar bu oranı yüzde 18 olarak ortaya koyuyor. İnternet erişimine sahip olanların oranının yüzde 10’a, hergün internet kullanım oranının ise yüzde 39’a çıktığı belirtiliyor. Evinde veya işyerinde elektronik posta adresi olanların oranının ise yüzde 51’e yükseldiği ifade ediliyor. Televizyon izleme oranının ise azaldığı kaydediliyor. Hafta içi günde ortalama üç, hafta sonu ise üç saat 23 dakikalık zaman televizyon başında geçiyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!