Türk zeytini için gelecekler

Güncelleme Tarihi:

Türk zeytini için gelecekler
Oluşturulma Tarihi: Ekim 28, 2011 16:37

Türkiye'nin, 5 yıllık süreçte dünya ikinciliğini hedeflediği sektördeki ihracat pazarlarını artırmak ve çeşitlendirmek amacıyla çalışan Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği ile Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi (ZZTK), Ekonomi Bakanlığı'nın Koordinatörlüğü'nde, 31 Ekim-4 Kasım arasında Japonya, Çin ve İran'dan gelecek Zeytin ve Zeytinyağı Alım Heyeti'ni ağırlayacak.

Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanvekili ve Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkanı Ali Nedim Güreli, yaptığı yazılı açıklamada, Çin ve Japonya'dan ikinci kez alım heyeti organizasyonu gerçekleştirdiklerini, İranlı zeytin ve zeytinyağı ithalatçılarını ise ilk kez ağırlayacaklarını belirtti.
Zeytinyağı tüketimi hızla artan Çin ve Japonya pazarında büyük oyuncu olmak istediklerini dile getiren Güreli, Çin'in zeytinyağı tüketiminin, son üç yılda üç kat artarak 7 bin tondan, 21 bin tona çıktığına işaret etti. Güreli, şunları kaydetti:

“2015 yılında Çin'in zeytinyağı tüketiminin 65 bin tona çıkması bekleniyor. Çin'de 150 milyon civarında üst düzey gelir seviyesine sahip bir nüfus var. Bu nüfusa Türk zeytinyağını sevdirmek ve yedirmek istiyoruz. Japonya'nın zeytinyağı tüketimi ise 2007 yılında 28 bin ton iken 2010 yılı sonunda 40 bin tona çıktı. Japonya'da zeytinyağı tüketimi sürekli artıyor, Türk zeytinyağının Japon mutfağındaki yerini sağlamlaştırmayı istiyoruz.”

220 bin ton zeytinyağı, 450 bin ton sofralık zeytin rekoltesi

ZZTK Yönetim Kurulu Başkanı Metin Ölken de Türkiye'de 2011-2012 sezonunda 220 bin ton zeytinyağı, 450 bin ton sofralık zeytin rekoltesi beklediklerini açıkladı.

Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'nın verdiği destekle Türkiye'nin zeytin ağacı varlığının son 10 yılda 90 milyondan 170 milyona çıktığını belirten Ölken, şu görüşleri dile getirdi:

“Bakanlığın öngörülerine göre Türkiye önümüzdeki yıllarda yıllık 600 bin ton zeytinyağı ve 800 bin ton sofralık zeytin üreten bir ülke konumuna gelecek ve dünyanın en büyük ikinci üretici ülkesi olacak. Bu üretimin iç piyasada tüketilmesi mümkün değil. İhracat pazarlarımızı mutlaka arttırmamız gerekiyor. Japonya, Çin, İran, Irak, Almanya, İngiltere, Rusya, Romanya gibi hedef pazarlarda Türk zeytin ve zeytinyağının tüketimi için gıda fuarlarına katılıyoruz. Alım heyetleri organize ediyoruz ve Türk zeytin ve zeytinyağı bilinci oluşturmaya çalışıyoruz.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!