Türk Telekom mükemmelik merkezi oldu

Güncelleme Tarihi:

Türk Telekom mükemmelik merkezi oldu
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 30, 2010 12:41

Türk Telekom bilgi ve iletişim teknolojilerinde insan kaynaklarının eğitimi alanında çok sayıda ülkeyi ve bölgeyi içerecek şekilde dünyanın önde gelen mükemmellik merkezlerinden biri oluyor.

Haberin Devamı

Bilgi ve iletişim teknolojileri konularında hükümetlerarası Birleşmiş Milletler kuruluşu olan ve 191 üye ülke ve 700’den fazla sektör üyesi bulunan Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU), Türk Telekom’u, insan kaynakları eğitimde ve bölgeler arası farkların giderilmesini ve regülasyonların standartlaştırılmasını amaçlayan eğitim programlarının verilmesinde dünyada en önemli iş ortaklarından biri olarak seçti.

Türk Telekom Grubu eğitim birimi Türk Telekom Akademi bu işbirliği kapsamında bilgi ve iletişim teknolojilerinde insan kaynağını geliştirme amacıyla Avrupa, Orta Doğu, Afrika ve Bağımsız Devletler Topluluğu bölgelerinde eğitim ve gelişimin merkez üssü olacak ve ITU’nun mükemmellik Merkezi (Centres of Excellence) olarak hizmet verecek. Türk Telekom Akademi, bu anlaşma ile şimdiye kadar Türk Telekom çalışanlarına, orta ve üst düzey yöneticilerine sunduğu eğitimlerin yanı sıra çağrı merkezleri, satış ve pazarlama teknikleri, uluslararası mevzuat gelişmelerine ilişkin birçok konuyu ve bu alandaki bilgi birikimini ve deneyimi yurt dışına da açmış olacak. Bu eğitimler bilgi ve iletişim teknolojilerinin yeterince gelişmediği ülkeler için önemli bir hizmet verirken, aynı zamanda bu alandaki en son yeniliklerin ve düzenlemelerin tartışıldığı bir platform haline dönüşecek.

Türk Telekom ile ITU arasındaki işbirliği anlaşması, Hindistan’ın bilişim merkezi olarak konumlandırılan Haydarabad kentinde yapılan ITU Dünya Konferansı sırasında imzalandı. Anlaşmaya Türk Telekom Grubu adına Regülasyon ve Destek Hizmetleri Başkanı Şükrü Kutlu ve İnsan Kaynakları Başkanı Gökhan Bozkurt, ITU adına Geliştirmeden Sorumlu Direktör Sami Al Basheer Al Morshid imza attılar.

“TÜRKİYE ŞİMDİ BÖLGENİN YAKIN ZAMANDA DA DÜNYANIN EĞİTİM MERKEZİ OLACAK”

Türk Telekom Grubu İnsan Kaynakları Başkanı Gökhan Bozkurt, ITU ile işbirliği içinde bu alanda bilgi ve iletişim teknolojilerini geliştirmeyi ve yaygınlaştırmayı amaçladıklarını belirterek, “Bu alanda insan sermayesinin geliştirilmesine hizmet edecek bu işbirliği anlaşması ile Türk Telekom Grubu sadece Türkiye için değil çok geniş dünya bölgesi için önemli bir eğitim ve uygulama merkezi haline gelecek” diye konuştu.

Konunun altı ay önce gündeme geldiğini belirten Bozkurt, şöyle devam etti:

“Türk Telekom Akademi şimdiye kadar Türk Telekom Grubu çalışanlarına her düzeyde eğitim verdi ve bu alanda gerçekten büyük bir deneyime sahibiz. Şimdi bu deneyimi uluslar arası bir ortakla birleştirerek eşsiz bir konuma getiriyoruz. Ayrıca Akademinin olanaklarını ve deneyimini Türk Telekom dışındaki tüm bilişim ve iletişim teknolojisi paydaşlarına da açıyoruz. Türk Telekom Akademi bir anlamda şirketler ve kurumlar üstü bir bağımsız yapıyla tüm sektörün eğitiminde çatı kuruluşu haline geliyor.”

“UZAKTAN EĞİTİM İLE DÜNYANIN BİRÇOK ÜLKESİNE EĞİTİM VERECEĞİZ”

Eğitim süreçleri sonunda katılımcılara artık ITU ve Türk Telekom Akademi ortak imzalı sertifikaların verileceğini ifade eden Bozkurt, “Bu sertifikalar sayesinde sektör çalışanları mesleklerindeki deneyim ve mesleki becerilerini uluslar arası bir kuruluş eliyle tescil ettirmiş de olacaklar” dedi. Eğitimlerin ITU ile ortaklaşa içeriklerinin oluşturulacağını hatırlatan Gökhan Bozkurt şöyle devam etti:

“Türk Telekom Akademi’nin özellikle uzaktan eğitim dediğimiz e-learning konusunda ciddi bir deneyimi ve içerik bilgisi var. Şimdi öncelikle bu programları internet üzerinden işbirliği kapsamındaki tüm ülkelerin bilgi ve iletişim teknolojisi çalışanlarına ve yöneticilerine açacağız. Bu sayede bölgeler arasındaki bilgi farklarının daha hızlı kapatılması ve temel teknik bilgilerin aktarılması kolaylaşacak.”

“ÇOK ULUSLU ATÖLYE ÇALIŞMALARI GELECEĞE IŞIK TUTACAK”

Bozkurt, ITU ile birlikte verilecek eğitimlerin ve yapılacak atölye çalışmalarının regülasyon uygulamalarında standartların geliştirilmesinde önemli bir rol oynayacağını söyledi. Bozkurt, "Eğitimlere bizim uzmanlarımız yanı sıra ITU tarafından görevlendirilen uzmanlar da gelecek. Her yıl en az iki atölye çalışması (workshop) planlıyoruz. Bu çalışmalar doğası gereği birçok bölgeden konunun uzmanlarını bir araya getirecek. Avrupa’dan Ortadoğu’ya, Rusya’dan diğer BDT ülkelerine kadar uzanan geniş bir yelpazede bilgi ve iletişim teknolojisinin önde gelen uzman ve yöneticileri için Türk Telekom Akademi atölye çalışmaları bugünün sorunları yanı sıra geleceğin düzenlemeleri için de gerçek anlamda bir tartışma platformu olacak” dedi.

“TÜRK TELEKOM’A HAYRAN KALDIK, TÜRKİYE İLE YENİ VE FARKLI BİR MODELİ DENEYECEĞİZ”

ITU kapsamında eğitim programları ve mükemmellik merkezlerinden sorumlu olan Robert Shaw ise işbirliğine ilişkin şu görüşleri dile getirdi:

“İstanbul’da Türk Telekom Akademi'nin faaliyetlerini ve şimdiye kadar yaptığı sektörün eğitimi konusunda gösterdiği performans bizi gerçekten bizi çok etkiledi. Özellikle Vitamin ürünü olmak üzere yeni ürünler konusunda gerçekten büyük hayranlık duyduk. İstanbul’da bize yapılan sunumu hayranlıkla izledikten sonra da Türk Telekom ile eğitim konusunda kapsamlı bir işbirliği yapabileceğimize ikna olduk ve ITU’nun dünyadaki en geniş kapsamlı mükemmellik merkezlerinden biri olmasını teklif ettik. Türk Telekom’u çok bölgeli eğitiminde iş ortağı olarak seçmekten ve bu teklifimizin kabul edilmesinden de büyük mutluluk duyduk. Türkiye ile yeni bir model deneyeceğiz. ITU’nun şu anda dünyada 60’dan fazla bölgede mükemmellik merkezi bulunuyor. Ancak bu bölgeler sadece kendi içinde bulundukları bölgelere hizmet veriyorlar. Türkiye ise çok geniş bir coğrafyada bir çok ülkeye bilgi ve iletişim teknolojileri konusunda ITU ile ortaklaşa eğitim verecek. İstanbul bu yönüyle birçok dünya ülkesi için hem çok güzel hem de kolay ulaşılabilir bir eğitim merkezi olacak.”

ITU Direktörü Sami El Beşir El Mürşid ise anlaşmayı değerlendirirken, "Türkiye artık ITU’nun en aktif üyelerinden biri haline gelecek. Türkiye,bilgi ve iletişim teknolojileri arasındaki gelişim farklarının kapatılmasına yönelik çabalarımızda çok sayıda ülkeye ve bölgeye hizmet vereceği için bizim için de yeni bir durum söz konusu ve bu yönüyle ITU’nun eğitim modeline de yeni bir açılım getireceğini düşünüyoruz” dedi.

ITU 1865 YILINDA KURULDU

1865 yılında kurulan ITU, Birleşmiş Milletler ailesinin en eski organizasyonu olarak biliniyor. ITU, yaygın iletişim ağı ve uluslararası işbirliği desteği ile ekonomik ve sosyal gelişime sağladığı katkıyı, “ITU Academy” bünyesinde verilen bilgi ve iletişim teknolojileri sektörüne özel eğitim ve gelişim faaliyetleri ile de destekliyor. Robert Shaw, ITU Academy’nin bünyede bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki özel eğitim ve gelişim faaliyetlerinin, telekomünikasyon piyasası düzenleyici kurumlar ve sektörün üst düzey yöneticilerine yönelik programlardan, teknik ve operasyon çalışanlarına yönelik uzmanlık programlarına kadar geniş bir yelpazede sunulduğunu söyledi.

ITU Academy’nin, ITU bölgelerinde eğitim ve gelişim faaliyetlerini yürütme ve iletişimi sağlama konularında kilit oyuncu görevi üstlenen “ITU Centres of Excellence” (ITU Mükemmellik Merkezleri) tarafından desteklendiğini belirten Shaw “ Gerek kamu kuruluşları gerekse özel sektörde bilgi ve iletişim teknolojileri yöneticilerine, yüz yüze ve uzaktan öğretim yöntemleri ile sürekli eğitim ve gelişim imkanı sağlayan ITU Mükemmellik Merkezleri aynı zamanda profesyonel gelişim, araştırmalar, bilgi paylaşımı ve dış müşterilere uzmanlık eğitimleri gibi birçok konuda bölge merkezi görevi üstleniyor” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!