GeriEkonomi Türk şirketler “sağlıklı” bir strateji oluşturmuyor
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Türk şirketler “sağlıklı” bir strateji oluşturmuyor

Türk şirketler “sağlıklı” bir strateji oluşturmuyor

Aon'un 2018 EMEA Ülkeleri Sağlık Araştırması yayınlandı. Araştırmaya göre, Türkiye'deki kurumların yüzde 100'ü sigortalanabilir çalışan yan haklarını sağlık stratejilerine bağlamayı planlarken, sadece yüzde 36'sının tanımlanmış bir sağlık stratejisi var.

Risk, emeklilik ve sağlık konularında profesyonel hizmetler sunan Aon'un ülkemizin de içinde bulunduğu EMEA Ülkeleri Sağlık Araştırması yayınlandı.

Araştırma, pek çok işverenin çalışanlarının sağlığı ve iş performansları arasında güçlü bir ilişki olduğuna ve çalışan sağlığını iyileştirmede kendilerinin de önemli bir rol oynadıklarına dair farkındalık sahibi olduklarını ortaya koydu.

Ancak pek çok işverenin çalışan sağlığı için oluşturulmuş bir stratejisinin bulunmadığı da araştırmanın önemli bulguları arasında yer alıyor.

 ÇALIŞAN SAĞLIĞINI İYİLEŞTİRMEDEKİ GÖREVLERİNİN FARKINDALAR

Aon'un ilkini 2016 yılında, ikincisini de 2018'in ilk çeyreğinde gerçekleştirdiği EMEA (Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) Ülkeleri Sağlık Araştırması'nda, Türkiye'nin de dahil olduğu 35 ülkeden 2,7 milyon çalışan, 25'ten fazla sektör ve 913 İK uzmanı yer aldı. Araştırma, şirketlerin risk stratejilerini oluştururken karşılaştıkları temel sağlık sorunlarını tespit etmeyi amaçlıyor.

Türkiye'ye ilişkin elde edilen veriler araştırma genelinden önemli ölçüde farklılıklar içeriyor. Sağlık stratejileri oluşturma konusunda Türkiye'den araştırmaya katılan katılımcıların yüzde 100'ü sağlık ve çalışan performansı arasında bir ilişki olduğunu düşünüyor.

Araştırma genelinde bu rakam yüzde 95. Diğer yandan, Türk şirketlerinin sigortalanabilir çalışan yan haklarını sağlık stratejilerine bağlama ihtimali araştırmanın genelinden çok daha yüksek. Türk katılımcıların yüzde 82'si bu uygulamaya geçmeyi düşünürken, araştırma genelindeki katılımcıların yalnızca yüzde 52'si bu uygulamayı başlatmayı planlıyor.

Öte yandan Türk şirketlerinin yalnızca yüzde 36'sının (araştırma genelinde bu rakam yüzde 40) tanımlanmış bir sağlık stratejisi var. Ayrıca Türkiye'deki şirketlerin yalnızca yüzde 19'u sağlık stratejisi yaklaşımlarında iş verilerini kullanıyor.

Bu rakam da araştırma genelinde yüzde 22 olarak tespit edilmiş. Araştırmaya katılan şirketlerin yüzde 92'si çalışanlarıyla sağlık ve yan haklar konusundaki iletişimlerini iyi ve orta olarak değerlendirirken, yüzde 4'ü bunun yetersiz ve etkili olmadığı görüşünde.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle