Türk kahvesi, Starbucks ile Ortadoğu’ya giriyor

Güncelleme Tarihi:

Türk kahvesi, Starbucks ile Ortadoğu’ya giriyor
Oluşturulma Tarihi: Nisan 20, 2004 01:52

Starbucks Coffee’nin Başkan Yardımcısı Troy Alstead, şirketin Türkiye’ye gelişinin 1. yılında İstanbul’a gelerek Türk pazarına ilişkin görüşlerini ve ileriye dönük yatırım planlarını anlattı.

Starbucks’ın, 2001 krizinin ardından yabancı şirketlerde oluşan şüphelere rağmen Türkiye’de yatırım yaptıklarına dikkat çeken Alstead, büyüme hızından ve iş hacminden çok memnun olduklarını, bu nedenle de uzun vadeli yatırımlar düşündüklerini ve ‘vur-kaç’ politikası uygulamayacaklarını söyledi. Alstead ayrıca, Starbucks’ın hedefinin uluslararası pazarda yayılma değil derinleşme olduğunu belirterek bu nedenle Türkiye gibi uzun vadeli yatırımların yapıldığı ülkelerde sürekli pazar araştırması yapıldığını ve toplumla bütünleşmeyi amaçlayan esnek stratejiler uygulandığını açıkladı.

Starbucks’ın Türkiye’deki temsilcisi Shaya şirketinin Genel Müdürü Işık Keçeci Aşur ise Türk kahvesinin Starbucks mağazalarında satıldığını ve toplam satışların yüzde 5’ini oluşturduğunu açıklayarak, projelerinin Ortadoğu’da 7 ülkeye Türk kahvesi ihraç etmek olduğunu ve 110 mağazada Türk kahvesi satılması için çalışmaların sürdüğünü belirtti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!