Türk Ferrari'sinin ikincisi yollarda

Güncelleme Tarihi:

Türk Ferrarisinin ikincisi yollarda
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 04, 2009 10:57

Türkiye'deki bir fuarda bakmak ve binmek istediği Ferrari'ye dokunmasına dahi izin verilmemesine içerleyerek ilk yerli spor otomobil “ETOX”u yapan girişimci Ercan Malkoç, 2. “ETOX”u yollara çıkardı.

Haberin Devamı

 Almanya'da yayınlanan otomobil dergisi “Auto Bild”de yaklaşık 3 sayfa yer verilen ve Yunanlıların ilgisini çeken “ETOX”, Almanya'nın “Vox” televiyonunda “Automobile” isimli programa da konu oldu.

Ertex Yönetim Kurulu Başkanı Malkoç, yaşam öyküsünü anlatırken 3 yaşında babasını kaybettiğini, Ankara Abidinpaşa'da büyüdüğünü ve bir gecekonduda üç kardeşiyle aynı odayı paylaştığını belirterek, zorluklara rağmen yılmadığını söyledi.

Simit satıp ayakkabı boyacılığı yaptığı yıllarda okula da gittiğini belirten Malkoç, Cebeci'de dayısının yanında oto döşemecisi olarak iş hayatına atıldığını anlattı.
Malkoç, bu yıllarda Ferrari ve Lamborghini'nin gazetelerden kestiği fotoğraflarının odasının duvarlarını kapladığını ve bu otomobillerin hayaliyle büyüdüğünü dile getirdi.

İlk otomobili Anadol'u 16 yaşında aldığını ve o heyecanla ilk geceyi arabada geçirdiğini anlatan Malkoç, askerliğini yaptıktan sonra 90 metre karelik bir yerde oto dekorasyon işine başladığını kaydetti.

Malkoç, oto dekorasyon konusunda tanınan bir firma haline geldiklerini ve girdiği ticari faaliyetler sonunda Ferrari alabilecek düzeye ulaştığını belirterek, İstanbul'da düzenlenen bir otomobil fuarında bu aracı yakından görüp incelemek istemesine rağmen oradaki görevlilerin buna izin vermediğini bildirdi.
Kendisine “herkesin aracı inceleyemeyeceğinin” söylendiğini anlatan Malkoç, ünlü simaların araca bindiğini gördükten sonra Türkiye'nin ilk spor otomobilini yapma kararı verdiğini kaydetti.

Malkoç, 2007 yılında bir otomobil tasarımcısı, 2 makine mühendisi, bir uçak mühendisinin de aralarında bulunduğu yaklaşık 20 kişilik teknik ekiple, 8 ay gibi bir zamanda “ETOX”u ürettiklerini vurguladı. Ercan Malkoç, yaklaşık 2 milyon dolara malolan projede, tulumunu giyip gece geç saatlere kadar kendisini de çalıştığını söyledi.

Kırşehir'de Türkiye'nin en büyük termal otelini yaptıklarını dile getiren Malkoç, başka projeleri de olmasına rağmen hiç birinin “ETOX” kadar kendisini heyecanlandırmadığını ifade etti.

Malkoç, araca verdikleri isimdeki “E” harfinin, firması Erteks'i, “T”nin Türkiye'yi, “O”nun otomotivi ve “X”in bilinmezliği ve sonsuzluğu ifade ettiğini anlattı.
Ürettikleri kırmızı renkteki ilk “ETOX”u geçen yıl Zafer Bayramı'nda tanıttıklarını belirten Malkoç, aracı isminin açıklanmasını istemeyen İstanbullu bir iş adamına sattıklarını vurguladı.

Malkoç, yaptıkları ikinci “ETOX”a da kendisinin bindiğini dile getirerek, Ankara caddelerinde gezerken insanların gözünün araca kaydığını gördüğünü, bazılarının da arabanın markasını sorduğunu, durumu anlattığında da olumlu tepkiler aldığını bildirdi.

Bir defasında “ETOX”la gezerken yanına yanaşan bir BMW sürücüsünün “yarışalım” teklifinde bulunduğunu belirten Malkoç, onunla yarışmadığını ancak aracın ilgi görmesinin mutluluk verici olduğunu söyledi.

ETOX'A ALMAN VE YUNAN İLGİSİ

Almanya'nın bilinen dergilerinden “Auto Bild”den bir ekibin “ETOX”u görmek için Türkiye'ye geldiğini belirten Malkoç, derginin Türkiye'nin ilk spor otomobiline üç sayfa ayırdığını ve “ETOX”un dış tasarımının Ferrari ve Lamborghini'nin ayarında olduğunun ifada edildiğini anlattı.

Malkoç, yaklaşık 6 ay önce Yunanistan'dan da gazetecilerin arabayı görmek için Ankara'ya geldiğini ve onlarla da görüştüklerini belirterek, “Duyduğumuza göre gazetelerinde (Türkler otomobil yapmış, biz daha ayakta uyuyoruz) gibi haber çıkmış” dedi.

Yunanlıların “ETOX”u biraz kıskandığını söyleyen Malkoç, çıkan haberlerden sonra otomobil için sipariş aldıklarını belirtti.

Malkoç, 20 kadar sipariş olduğunu, bunun yarısının Almanya'da yaşayan gurbetçilerden geldiğini kaydetti.
Bu arada, Alman “Vox” televizyonunun “Automobile” programı da “ETOX” için geçtiğimiz hafta içinde Türkiye'ye geldi.

Program sunucu Tim Hahne ve ekibi, Ankara'da beyaz renkteki ikinci “ETOX”u inceleyip, girişimci Ercan Malkoç ile görüştü.
Alman televizyon ekibi bir gün boyunca Malkoç'tan aracın yapım süreci ve özellikleri hakkında bilgi aldı.

“ETOX”un konu edildiği programın kısa bir zaman sonra yayınlanacağı öğrenildi.

Geçtiğimiz günlerde Murat Günak'ın hybrid otobiline Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın bindiğini ve başka bir Türk girişimcinin otomobilinin gündeme gelmesinin kendilerini de mutlu ettiğini anlatan Malkoç, “ETOX” için de Erdoğan'dan randevu talebinde bulunduklarını söyledi.

Malkoç, Başbakan Erdoğan'ın bu tür girişimlere önem verdiğini belirterek, randevu talebinin olumlu karşılandığını, bir iki hafta içinde görüşmeyi beklediklerini kaydetti.

ETOX ANKARA'DA ÜRETİLECEK

Aracın seri üretim yerinin Ankara olmasını planladıklarını anlatan Malkoç, uluslararası yatırımcılarla da görüşmeye hazır olduklarını bildirdi.
Malkoç, yaptıkları iki “ETOX” modelinde de 125 beygir gücünde, 1500 cc'lik dizel motor kullandıklarını, aracın ekonomik olmasını istedikleri için bunu tercih ettiklerini söyledi.

Seri üretim için daha güçlü bir motor düşündüklerini ifade eden Malkoç, 220-300 beygir civarında yine dizel bir motor hedeflediklerini, bunun içinde BMW ile görüştüklerini anlattı.

Malkoç, Ferrari ve Lamborghini'nin fiyatının 150 bin avrodan başladığını, “ETOX”un ise 30 bin avro olacağını kaydetti.
Yaptıkları kırmızı renkteki ilk “ETOX”u da İstanbul'lu bir iş adamına 75 bin liraya sattıklarını belirten Malkoç, bir çok kişinin, hayalini süsleyen spor otomobile çok daha ucuza binebilmesini arzuladıklarını bildirdi.

“Türkiye değişiyor” diye konuşan Malkoç, Murat Günak ve kendisinin yaptığı otomobillerin, diğer Türk girişimcilerin önünü açacağını, projelerin bir bir ortaya çıkacağını vurguladı.

Malkoç, Türkiye'de otomobil yapmanın da “yürek istediği” görüşünü dile getirerek, bunu başarmaktan dolayı memnun olduklarını söyledi.
“ETOX”u henüz “bebek” diye nitelendiren Malkoç, zamanla büyüyüp gelişeceğini sözlerine ekledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!