Turizmde sosyal medyanın etkisi artıyor

Güncelleme Tarihi:

Turizmde sosyal medyanın etkisi artıyor
Oluşturulma Tarihi: Eylül 05, 2014 11:24

Sosyal medya turizm sektöründe varlığını daha fazla hissettiriyor. Tüketici eğilimi araştırmalarına göre, insanların yüzde 52’si Facebook’taki arkadaşlarının paylaştıkları tatil fotoğraflarını görerek karar veriyor.

Haberin Devamı

Tatilcilerin yüzde 48’i eski yöntemler ile yaptıkları planlarını değiştirmezken, yüzde 33’ü otelleri, yüzde 7’si yolculuk edecekleri noktayı ve yüzde 5’i de anlaştıkları hava yolları firmasını sosyal medya etkisi ile değiştiriyor.

Gittikleri restoran, otel gibi mekanlardan etkilenen yolcuların yüzde 40’ı beğendikleri mekanın tanıtımını, yüzde 46’sı da bulundukları otelin tanıtımını paylaşıyor. Sosyal medyada aktif birer kullanıcı olan yolcuların yüzde 76’sı tatilleriyle ilgili fotoğraflarını facebook üzerinden kullanıyorlar.

ABD’de yolcuların yüzde 32’si yolculuk sırasındaki yaşadıkları tecrübeleri firma ile özdeşleştirererek paylaşıyor, dünya çapında ise bu oran yüzde 22.

Yolculuk esnasında, bir iş ile meşgul olmayan yolcuların yüzde 85’i akıllı telefonları ile oyalanıyor. Ancak akıllı telefon kullanıcılarının sadece yüzde 30’u konaklama uygulamalarına sahip ve bu uygulamalar yoluyla araştırma yapar durumda. Yüzde 29’u ise uçak fiyatları ile ilgili uygulamalara sahip ve kullanıyor.

Haberin Devamı

REHBER GÖREVİ GÖRÜYOR

Turizm açısından sosyal medyanın farklı bir önemi olduğunu vurgulayan Nüans Turizm Genel Müdür Güngör Kabak, bir rehber görevi gördüğüne dikkat çekti.

Sosyal medyanın turizm alanında inovasyonun merkezinde yer aldığına dikkat çeken Kabak "Örneğin İspanya’da hizmete giren ve “dünyanın ilk Twitter oteli” olarak ilan edilen Sol Wave House Oteli içinde etiket şeklindeki yönlendirme tabelalarıyla yolunuzu buluyor hatta oda servisinden yiyecek ve içecek siparişinizi mention yoluyla istiyorsunuz. Diğer odalarda kalanlarla etiketler üzerinden iletişim kurmanız de mümkün. Bu örnek aslında bir Türk turizmcilere yapılması gereken ya da doğru stratejilerin ne olduğu hakkında küçük de olsa bir projeksiyon sağlayabilir" dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!