Turizm tanıtımında en başarılı ülke Türkiye

Güncelleme Tarihi:

Turizm tanıtımında en başarılı ülke Türkiye
Oluşturulma Tarihi: Nisan 08, 1998 00:00

Haberin Devamı

Avrupa Seyahat Komisyonu (ETC), 26 Avrupa ülkesi arasından en başarılı turizm tanıtma ve pazarlaması yapan ülke olak Türkiye'yi seçti. Turizm Bakanlığı'ndan edinilen bilgiye göre, ETC Amerika Örgütü'nün bu seçimi yapmasında, son yıllarda Turizm Bakanlığı'nın ABD'de gerçekleştirmekte olduğu reklam faaliyetleri ve medyada geniş bir biçimde yer alan Türkiye'yi tanıtıcı yazılar etkili oldu. ETC, raporunda, ABD'den Avrupa'ya yönelik turist sayısının 1992-1997 yılları arasında 7.4 milyondan 10 milyona yükseldiğini kaydederek, bunun da yüzde 35 artışı ifade ettiğini belirtti. Raporda, aynı dönemde ABD'den Türkiye'ye gelen turist sayısının ise yüzde 100 arttığı vurgulandı. Bu arada, ABD basınında Türk turizmi hakkında çıkan yazılarda artış görüldüğü belirtildi. 1998 yılının ilk üç ayında, ‘‘New York Times’’, ‘‘Los Angeles Times’’, ‘‘Travel Weekley’’, ‘‘Travel Agent’’, ‘‘Travel World News’’, ‘‘Jax Fax’’ gibi gazete ve dergilerde yayınlanan 1-4 sayfa arasında değişen yazılar yer aldı. Ayrıca, ABD'de ülke çapında dağıtımı olan en büyük dergilerinden ‘‘Travel Lelsure’’nin Ocak ayı sayısında 15 sayfa, ‘‘National Geographic Traveller’’ dergisinin Mart sayısında 17 sayfa, ‘‘Departures’’ dergisinin Mart sayısında 24 sayfa Türkiye ve Türk turizmi ile ilgili yazılar yayınlandı. Raporda ayrıca, ABD'li turistlerin Avrupa'da yaptığı harcama miktarının 1997 sonu itibarıyla uçak hariç 20 milyar dolara ulaştığı belirtildi.






Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!