Trump turizmi

Güncelleme Tarihi:

Trump turizmi
Oluşturulma Tarihi: Kasım 14, 2018 08:30

Türkiye’de rahip Brunson krizinin yaşandığı dönemde ABD’de tanıtım atağına kalktıklarını ifade eden Tura Turizm Perakende İcra Kurulu üyesi ve ABC Turizm Yönetim Kurulu Başkanı Ayşin Arca, “ABD Başkanı Donald Tump da sürekli Türkiye aleyhine tweet atıyordu. Türkiye çok popüler olmuştu. Biz de bunu kullandık. Düzenlediğimiz Türkiye turuna 2 günde 10 bin ABD’li başvurdu” diye konuştu.

Haberin Devamı

Bu yıl turist sayısında rekora ulaşılacak olsa da turizm sektörü temsilcileri, ülkeye turist getiren tur operatörlerinin genelde yabancı şirketler olmasının doğru olmadığına dikkat çekiyor. Ülkede yaşanan en ufak bir olumsuzluk ya da Türkiye’ye turist gönderen başlıca ülkelerle yaşanan politik sorunların turizmi ciddi şekilde etkilediğine vurgu yapıyor. Bu durumun da ancak Türk markalarının yurtdışında büyümesi ile çözülebileceği ifade ediliyor. Turizmde aracı firmaların aradan kaldırılması gerektiğine vurgu yapan isimler arasında Tura Turizm Perakende İcra Kurulu üyesi ve ABC Turizm Yönetim Kurulu Başkanı Ayşin Arca da bulunuyor. Tüketiciye direkt ulaşılması gerektiğini söyleyen Arca, “Eğer böyle olursa bir daha bizi ne sigorta şirketleri ne de yabancı tur operatörleri boykot edebilir. 2018’e kadar yabancı şirketler Türkiye’ye sessiz boykot uyguladı. Onlar istedi boykot kalktı. Onların istediğinde bir daha boykot uygulayamaması için kamuoyu baskısı oluşmamız gerekiyor. Kamuoyu ilgisini oluşturmak için de bizim gibi tur operatörlerinin çalışması gerekiyor. Tanıtım yapmalıyız. Devletin de etkinlik alanlarını genişletip dizilerle ve reklamla bunu anlatması gerekiyor” dedi.

Haberin Devamı

2 GÜNDE 10 BİN ABD’Lİ

Bu konuda ABD’de yaptıkları çalışmalardan örnek veren Arca, “ABD ile en kötü olduğumuz dönemde, Trump’ın hemen her gün Türkiye aleyhinde tweet attığı ortamda özel bir çalışma yaptık. Bizim ABD’de ABC turizm ofisimiz var. İki ay önce Mimai’ye gittim. Rahip Brunson’ın hapis olduğu sürede kiminle konuşsam bana ‘Aa Trump neden sizile uğraşıyor?’ diye soruyorlardı. Yani bize ‘Neden Brunson’ı tutuyorsunuz’ demediler. ‘Neden devamlı sizin hakkınızda Trump tweet atıyor’ diye sordular. Orada gördük ki Trump’ın sürekli Türkiye hakkında tweet atması aynı zamanda bir reklam olmuş ülkemiz için. Biz de ABD, din adamlarını bu kadar önemsiyorsa ‘Ülkemizde Hıristiyanlar için 13 tane hac alanı var. Buralara gelsinler’ dedik. Deneme amaçlı kampanya başlattık. ‘Sizi davet etmekten bizi kim alıkoyabilir?’ ve ‘Aziz Meryem sizi bekliyor’ diye bir reklam hazırladık. Bunu da Facebook ve Google’da ABD tüketicisine sunduk. Talep yağdı adeta. Bu yöntemle 2 günde 10 bin rezervasyon aldık. Bu tur programıyla Meryem Ana’nın evinden sonra Efes’e oradan da Hierapolis’e geçip hem mitolojiyi hem de şifalı suları ziyaret edeceklerini söyledik. THY ile uçacak olan ABD’lilere bir haftalık turu 599 dolara sattık. 2019’da ABD’den 10 binin üzerinde kişiyi kara turuyla, 150 bin kişiyi de cruise gemilerle getirmeyi hedefliyoruz” ifadelerini kullandı. 

Trump turizmi

Haberin Devamı

EKSTRA TURA TL ÖDEME

TÜRK vatandaşlarının yurtdışı tatillerinde kur baskısı ile ezilmemesi için çalışmalar yaptıklarını belirten Ayşin Arca, “Doların hareketliliği karşısında TL’nin her zaman canlı tutulması için çalışma başlattık. Bütün turların TL’ye dönmesi ve yurtdışına çıkan tatilcilerin TL harcaması için elimizden geleni yapıyoruz. Bunun için bir mobil aplikasyon tasarladık. Bu aplikasyon sayesinde yurtdışına çıkan tatilciler, gittikleri ülkede ekstra tur satın almak istediklerinde bunu TL cinsinden daha uygun fiyatlı ve taksitle alabilecek. Örneğin Amerika’ya giden biri orada Universal Stüdyoları turu yapmak istedi ve turun fiyatı 100 dolar. Bizim aplikasyonu indirerek o turu buradan satın alırsa, 100 dolar ödemek yerine hem TL olarak hem taksitle hem de bizim belirlediğimiz özel kurdan almış olacak” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!