Toyotasa Genel Müdürü Volkan Eren, vergi indirimlerinin yanısıra dövizdeki hızlı tırmanışın yerini istikrara bırakmasının otomobil satışlarını artırdığını söyledi. Eren, ‘‘Paradan para kazanma azalınca, tüketici alışverişe döndü’’ dedi.Toyotasa Genel Müdürü Volkan Eren, dövizdeki hızlı yükselişin yerini istikrara bırakması, paranın para kazanamamasının tüketiciyi alışverişe yönelttiğini söyledi. 1 Ocak 2002'de vergilerin artacak olmasının da cebinde peşin parası bulunan tüketicilerde tüketimi tetikleyen diğer bir etken olduğunu anlatan Eren, tüketicilerde gelecek güvencesinin oluşmasının da piyasalarda bir iyimserlik havası yarattığının altını çizdi.Eren, bu durumu şöyle değerlendirdi:‘‘2001 yılı içinde yaşadığımız ekonomik krizlerin ve Amerika'da yaşanan olayların ekonomik etkilerinin ardından yıl sonuna doğru yapılan geçici vergi indirimleri otomobil sektörüne bir canlılık getirdi. Önce Ek Taşıt Alım Vergisi'nin yüzde 12'den yüzde 6'ya çekilmesi, daha sonra ise KDV'nin yüzde 26'dan yüzde 18'e çekilmesi sektöre bir hareket getirdi.’’Ekonomik kriterlerin öne çıktığı günümüzde, tüketicilerin satın alma önceliklerinde bir değişim gözlendiğini belirten Eren, tüketicinin sadece fiyata ve otomobilin dizaynına bakmak yerine, bakım maliyetleri, satış sonrası hizmetlerinin kalitesi, sorunsuzluk, yakıt tüketimi gibi faktörleri de gözönünde bulundurduğunu bildirdi.2002 BİZİM YILIMIZ OLACAKEren, 2001 yılında yaşanan
hisse devirleriyle ilgili olarak ise ÅŸunları söyledi: ‘‘Adapazarı'ndaki fabrika Toyota'nın global üretim tesislerinden biri oldu. Sabancı Holding, Toyotasa üretim tesislerindeki hisselerini Toyota Motor Corporation'a devretti. Bu devir iÅŸlemi, Ekim 2000'de baÅŸlayan yeniden yapılanma sürecinin sonucu olarak gerçekleÅŸti. Toyota Adapazarı tesisleri, bir taraftan Toyota Motor Corporation'nın en ileri ve modern teknolojisini kullanarak ve ilave model yatırımlarıyla Türk tüketicisine ürünler sunmaya devam ederken, diÄŸer taraftan da Avrupa'ya 100 bin adet otomobil ihraç edecek.’’2002 yılında Toyotasa'nın pazarlama faaliyetlerinin artan bir ÅŸekilde devam edeceÄŸini belirten Eren, ‘‘2002 yılı Türkiye'de Toyota'nın yılı olacak’’ dedi.Yeni yılda Toyotasa'nın 3 hedefi olduÄŸunu anlatan Eren, bunların ‘‘Pazar payını artırmak, baÅŸarılı bir Corolla lansmanı gerçekleÅŸtirmek ve yeni marka heyecanı oluÅŸturmak, müşteri memnuniyeti ve hizmet kalitesindeki ayrıcalıklı yerimizi koruyarak yeni ürün ve hizmetler geliÅŸtirmeye özen göstermek’’ diye konuÅŸtu.Eren: Marka imajımızı reklamla destekleyeceÄŸiz2002 yılının Toyota için, pazar payı ve imaj yapılandırma açısından Türkiye'de bir sıçrama dönemi olacağını belirten Volkan Eren, Türkiye'de yeni pazarlama stratejileri ve yeni modellerle birlikte pazar paylarını 3 yıl içinde ikiye katlamayı hedeflediklerini söyledi. 2002'deki pazar payı hedefinin yüzde 7 olduÄŸunu, orta vadedeki hedeflerinin ise yüzde 10 olduÄŸunu açıklayan Eren, şöyle devam etti:‘‘Türkiye'de Toyota kuvvetli ve saÄŸlam bir imaja sahip. Bu imajın ana unsurları sorunsuzluk, kalite ve üstün hizmet ve servis anlayışıdır. Toyotasa olarak Toyota'nın bu marka deÄŸerlerine önümüzdeki dönemde daha canlı, dinamik, yenilikçi, kalbe hitap eden duygusal deÄŸerler ilave ederek yeniden konumlayacağız. Bu amacı destekleyecek olan reklamlarımızın tonu da bu yönde olacak. Ayrıca imajı yeniden yapılandırma programımızın önemli bir bölümünü de motorsporları faaliyetleri oluÅŸturuyor.’’Â
button