Tofaş'ın yeni modeli Palio gün sayıyor

Güncelleme Tarihi:

Tofaşın yeni modeli Palio gün sayıyor
Oluşturulma Tarihi: Mart 23, 1998 00:00

Haberin Devamı

Tofaş'ın Türkiye'de üretmeyi planladığı yeni modeli Palio gün sayıyor. Dünyada Brezilya ve Arjantin'de üretimine başlanan Palio'nun Bursa'da üretilmesi için de çalışmalar sürüyor. ‘‘Made in Turkey’’ damgalı Palio'nun Eylül ayında satışa sunulması bekleniyor. Palio'nun Türkiye'de, 5 kapılı hatcback, sedan modeli Sienna ve staionwagon modeli ile Palio Weekend üretilecek. Palio üretimi devam eden Brezilya ve Arjantin'i, yakın bir zamanda Türkiye izleyecek. Aynı zamanda Türkiye 110 bin adet kapasiteyle Brezilya ve Arjantin'den sonra en fazla Palio üretim kapasitesine sahip ülke olacak. Brezilya'da 400 bin adet, Arjantin'de ise 100 bin adet Palio üretiliyor. Fiat ayrıca, Hindistan'da 10 bin, Venezuella'da 23 bin, Polonya'da 50 bin, Fas'da 20 bin, Güney Afrika'da ise 25 bin adet kapasiteyle Palio üretmeyi de planlıyor. Bunlar dışında Mısır ve Çin'de de üretim için araştırmalar yapıyor. Fiat, Palio'nun hatcback, sedan ve station modellerinden sonra pick-up ve van modellerinin üretimini de planlıyor.

Ferrari dişçi aletleriyle üretiliyor

Dünyanın en pahalı spor otomobili Ferrari, dişçi aletleriyle üretiliyor. Ferrari'nin İtalya Modena'daki fabrikasında el emeğiyle üretilen otomobillerin ince işçilik gerektiren parçalarında diş hekimlerinin hastalarını tedavide kullandıkları özel aletleri tercih ediyorlar. Ferrari ustaları bu hassas parçalara dişçi aletleriyle son şeklini veriyorlar. Ferrari çalışanları, usta-çırak ilişkisiyle yetişiyor. Özellikle 12 silindirli motorları üreten işçiler yıllarca süren bir eğitimden sonra çalışmaya başlıyorlar. 12 silindirli motorları diğerlerinin tersine bir ekip değil, tek bir usta üretiyor. Bu ustalar ürettikleri her motora da imzalarını atıyorlar. Fabrikada çalışanlar, üretimin her aşamasını iyi biliyorlar. Bu nedenle üretimde her noktada çalışabilmenin yanısıra, kendilerinden önce yapılan işin doğru yapılıp yapılmadığını kontrol edebiliyorlar. Yılda yaklaşık 3 bin otomobilin üretildiği Fiat bünyesindeki Ferrari fabrikasında, günlük üretim 14 adet. Modena'daki fabrikada 456 ve 355 modelleri üretiliyor. Otomobillere takılacak motorlara 9 saatlik bir test uygulanıyor. Bu test sırasında motorun değerinde 1 beygirlik bir düşüş bile tespit edilse, motor üretimden çekiliyor.

Türkiye, Fiat'ın mozaiği içindeki yerini aldı

1960'larda Fiat lisansıyla otomobil üretimi gerçekleştiren Tofaş, artık Fiat'ın önemli üretim merkezlerinden biri haline geldi. 1997 yılında Koç ile Fiat arasındaki hisse değişimiyle birlikte gelişen bu ortaklık sonucunda Tofaş, artık Fiat'ın global ağı içinde yer almaya başladı. Tofaş bir taraftan Palio'yu Türkiye pazarı için üretirken, diğer taraftan da, Palio'nun yedekparçalarını

dünyada Palio üreten Fiat fabrikalarına ihraç edecek. Tofaş, böylece Fiat için Palio'nun yedekparça üretim merkezi haline gelecek. Fiat'ın basınla ilişkilerden sorumlu Başkan Yardımcısı Gualberto Ranieri, Tofaş'ın Fiat'ın ‘‘Taş Mozaiği’’ içinde yerini aldığını söyledi. Ranieri, 1960'larda Tofaş'ın lisansla üretim yapan bir fabrikayken, bugün Fiat'ın global ağı içinde yer aldığını belirtti. Ranieri, Türkiye'de 1 numara olmayı devam ettireceklerini söyleyerek, Türkiye'yi önemli potansiyeli olan bir pazar olarak gördüklerini ifade etti. Türkiye'nin ekonomik ve siyasi iniş ve çıkışlarının Fiat için önemli olmadığını belirten Ranieri, uzun dönemde Türkiye'nin stabil bir ortama yakalayacağını söyledi. Türkiye'nin yavaş yavaş bu istikrarsızlıktan kurtulacağından emin olduğunu ifade eden Ranieri, Türkiye'de bugün yaşanan iniş ve çıkışların Avrupa'da da yaşandığını belirtti.

<>

FİAT'ın Torino'daki en büyük fabrikası Mirafiori'de otomobilleri kadınlar üretiyor. Yaklaşık 20 bin kişinin çalıştığı fabrikada, üretim bandında görev yapanların yüzde 25'i kadın. Kadın işçiler, birçok otomobil fabrikasında erkek işçilerin yaptığı işleri yapıyorlar. Kadın işçiler üretimin her aşamasında görev yapabiliyorlar.Panda, Punto ve Marea modellerinin üretildiği fabrikanın günlük üretimi 2 bin 120 adet. Fiat Grubu bünyesinde Fiat, Alfa Romeo ve Ferrari markaları yer alıyor. 2000'li yıllara hazırlanan Fiat, 2005 yılına kadar 15 yeni modeli piyasaya sürmeyi planlıyor. Fiat'ın en büyük yeniliği ise Multipla adı verilen yeni bir otomobil. Mirafiori'de üretilecek Multipla’nın üretim hattının hazırlıklarına başlanmış.

Ford'da Trautman ile Trotman karıştı

FORD-Koç işbirliğinin 70'inci yılı nedeniyle Ford Başkanı Alex Trotman Türkiye'ye geldi. Trotman'ın bu ziyareti 20 yıldan bu yana ilk kez ABD otomotiv devi Ford'dan başkan düzeyinde bir temsilcinin Türkiye'ye gelmesi açısından önemliydi. Ford'da stajyer olarak göreve başlayan ve Ford'un başkanlığına kadar yükselen Alex Trotman, 155 milyar dolar cirolu bir dünya şirketini yönetiyor. 1955'te Ford'un İngiltere'deki satınalma departmanında çalışmaya başlayan Trotman, Amerika'daki merkezde çalışma talebi reddedilince Ford'dan ayrılmış. Kendi satın aldığı biletle Amerika'ya gidip, Ford'un merkezinde iş bulmuş. Trotman'ın Ford'un başkanlığına yükselişin serüveni de bundan sonra başlamış. Ford ile Koç'un Türkiye'deki ortak şirketi Otosan'da geçtiğimiz aylarda bir görev değişikliği gerçekleşti. Pazarlama ve Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevine Jon Trautman getirildi. Trautman'ın, Ford Başkanı Alex Trotman'la ilgili oldukça ilginç bir anısı var. Trautman, soyadlarının okunuşlarının aynı olması nedeniyle başından geçen bir olayı anlattı: ‘‘Bayii toplantısının yapıldığı otelin resepsiyonundan oda anahtarımı istedim. Yukarı çıktığımda, bana kral dairesinin verildiğini gördüm. Oda o kadar genişti ki, bir basketbol maçı bile yapılabilirdi. Şaşkınlığım geçtikten sonra yatağın üzerinde bir not gördüm. Notta Ford Başkanı Alex Trotman yazıyordu. Anında, karışıklığın kaynağını anladım. Okunuşları aynı olan soyadlarımız karıştırılmış ve bana başkanın odasının anahtarı verilmişti. Bu karışıklığı daha sonra Alex Trotman'a söyledim. Trotman, sıcak bir yaklaşımla ve espriyle önemli olmadığını söyledi. Bir başka yönetici olsaydı sert bir tepki verebilirdi.’’

OTO KISALAR

VOLKSWAGEN tüm dünyada yok satıyor. 1997 yılında dünya çapında 4.26 milyon adet otomobil satışı gerçekleştiren Volkswagen Grubu'nun satışları bir önceki yıla göre yüzde 7.3 arttı.

SKODA'dan bahar kampanyası... Skoda Türkiye Distribütörü Yüce Auto Esbank işbirliğiyle yaptığı kampanyada yüzde 0'dan başlayan faizlerle otomobil satışı gerçekleştiriyor. Ayrıca otomobillerde TAV, ticari araçlarda ise hem taşıt vergisi hem de çevre kirliliği önleme fonu Yüce Auto tarafından ödenecek.

GOODYEAR, Türkiye genelinde benzin istasyonları ve büyük alışveriş merkezlerinin otoparklarında başlattığı çalışmayla binek oto lastiklerinin kontrollerini yapıp sürücüleri bilgilendirdi.

POLO Variant Türkiye pazarına sunuldu. 1.6 lt 75 beygir gücünde ve 1.9 lt 64 beygir gücünde dizel olmak üzere iki versiyonu bulunan Polo'nun staionwagon modeli Variant, zengin aksesuarlarıyla dikkati çekiyor.






Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!