Tofaş Oto'ya ISO 9002 belgesi

Güncelleme Tarihi:

Tofaş Otoya ISO 9002 belgesi
Oluşturulma Tarihi: Ocak 21, 1999 00:00

Haberin Devamı

1997 yılında Tofaş Oto Ticaret ile birleşerek faaliyetini bu isim altında sürdüren Opar A.Ş. ISO 9002 kalite belgesi aldı. İngiliz SGS Yarsley International Certification Services Limited tarafından ISO 9002 belgesine layık görülen Tofaş Oto Ticaret Yedek Parça Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Aydede, kalite belgesinin 8-9 aylık bir çalışma sonunda alındığını söyledi. Yedek parça depolarında otomasyon projesini hayata geçirdiklerini anlatan Aydede, bu uygulamayla depo işçileri arasında (beyin işçisi) beyaz ve (beden işçisi) mavi yaka tanımını ortadan kaldırıldığını ve yerine gri yakalılar denilen yeni bir işçi grubunun ortaya çıktığını söyledi. Aydede, projeyle beyaz yakalı büro personelinin yanı sıra işçiyi de otomatize ettiklerini belirtti. Otomasyon projesi sonucunda yüzde 35 oranında performans artışı sağlandığını belirten Aydede, yapılanları şöyle anlattı:

‘‘Otomasyon projesiyle Tofaş Oto yedek parça deposu 27 bin metrekarelik bir alanda en çok bilgisayar kullanan yerlerden biri haline geldi. 960 SLDS radyo frenkaslı el bilgisayarlarından (her birinin fiyatı 4 bin 500 dolar) 70 tane bulunuyor. Otomasyondan önce ellerindeki listelerden hangi ürünü nereye götüreceklerini takip eden işçiler, artık bu işlemleri el bilgisayarlarında yer alan sipariş listeleri ve barkodlar aracılığıyla yapıyorlar. Hangi ürünün hangi rafta bulunduğu, bir rafta kaç adet ürün olduğu, hangi ürünün depodan çıkarılacağı gibi bilgiler bilgisayar ile barkodların okunmasıyla öğrenilebiliyor. Ürünler sandık halinde depodan çıkacağı sırada işçi el terminali ile bu barkodu okutuyor ve irsaliyede bulunması gereken tüm bilgileri el terminali aracığılıyla alıyor. Ayrıca elle ya da bilgisayarda irsaliye kesilmesine gerek kalmıyor. Öte yandan yanlış ürünün yanlış rafa koyulması, sipariş listesinde olmayan ürünün depodan çıkması gibi hatalarda ortadan kalkıyor.''

Tofaş Oto Ticaret yedek parça bölümü, araç sahiplerinin ihtiyacı olan yedek parçayı, Türkiye'nin 73 ile ve 61 ilçesinde faaliyet gösteren 162 bayi ve 2 bin 500'e yakın tali bayi ağına ulaştırıyor. Şirket içinde istenilen yedek parçayı İstanbul içinde 24 saatte, İstanbul dışında ise 48 saatte ulaştırabilecek bir Acil Servis Birimi bulunuyor.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!