TNT: Biz krizi severiz

Güncelleme Tarihi:

TNT: Biz krizi severiz
Oluşturulma Tarihi: Kasım 22, 2001 02:04

TNT Lojistik'in tüm dünyadaki satınalma ve evliliklerden sorumlu direktörü James Morgan, krizlerde büyüdüklerini belirterek, ‘‘Krizler geldiği zaman bizim işlerimiz açılıyor. Bu yüzden daha fazla yatırım yapıyoruz. Dünya çapında son bir senede 12-13 şirket satın aldık’’ dedi.

TNT'nin 2001 yılı başında Koç Holding ile yüzde 50 ortaklıkla kurduğu TNT Lojistik ve Dağıtım kriz döneminde yaklaşık 10 milyon dolarlık bir yatırımla Cargotech'i satın alarak lojistik pazarının lideri olmayı hedefledi. TNT'nin tüm dünyadaki satın alma ve evliliklerinden sorumlu direktörü ve TNT Lojistik ve Dağıtım Şirketi Yönetim Kurulu üyesi James Morgan, krizlerde büyüdüklerini belirterek, ‘‘Krizler geldiği zaman bizim işlerimiz açılıyor. Bu yüzden daha fazla yatırım yapıyoruz. Dünya çapında son bir senede 12-13 şirket satın aldık’’ dedi.

Koç Grubu ile ortaklık görüşmeleri sırasında lojistik ve dağıtım şirketi Cargotech'i satın almak için girişimlere başladıklarını söyleyen Morgan, ‘‘Biz 8 aydır Cargotech ile ilgileniyorduk. Yüzde 100 hissesini satın aldığımız şirketin yönetiminide kendi şirketimize geçirdik. Cargotech pazarda güçlü ve sinerjisi olan bir şirket. Biz mal olarak birşey satın almadık. Servis satın aldık. 6 yılda Türkiye çapında başarılı olmuş bir şirketin yönetim kadrosundan tam randımanlı faydalanmak istiyoruz’’ dedi.

Türkiye'de TNT Lojistik'in yapacağı satın almalar ve ortaklıkların Koç Grubu ile birlikte gerçekleşeceğini söyleyen Morgan şöyle konuştu: ‘‘Biz önce Türkiye lojistik pazarında lider olmayı hedefledik ve bunu kısa sürede başaracağız. Türkiye'de bu iki dev şirketin karşısında rakip görmüyoruz. Koç ile ortak olarak önce Türkiye pazarı için çalışıp daha sonra bu ortaklığı Ortadoğu, Asya ve Balkanlar'a da kaydırmayı amaçlıyoruz.’’

Türkiye lojistik pazar hacminin 3 yıl içinde 5 milyar dolara ulaşmasını beklediğini belirten Morgan, TNT Lojistik'in cirosunun ise 300 milyon dolar olacağını söyledi. Bu oranın pazarda düşük gibi gözüktüğünü kaydenen Morgan, ‘‘Ama şunu unutmamak lazımki Türkiye'de lojistik işi nakliye olarak algılanıyor ve firmalar kendi bünyelerinde lojistik yapıyorlar. Bunları ayırdığımız zaman pazar 2 milyar dolara iniyor. Böyle olunca pazar payımız artıyor’’ dedi. Türkiye'nin içinde bulunduğu durumdan kısa sürede kurtulacağını kaydeden Morgan şunları söyledi: ‘‘Türkiye hedeflerini ortaya koydu ve hedefler doğrultusunda ilerliyor. Yeniden pozitif sinyaller alınmaya başlandı ve tüketim yeniden canlamaya başladı. Ayrıca Türkiye'de politik olarak iyi işler yapılıyor. Bunların hepsi yeniden canlanmak için olumlu işaretler.’’

Menemenli: Cargotech ile daha da güçlendik

TNT Lojistik Genel Müdürü Murat Menemenli Cargotech'in şirketlere verdiği kaliteli lojistik hizmeti, yarattığı katma değer ve yönetim anlayışıyla dikkatlerini çektiğini belirterek, ‘‘Böyle başarılı bir şirketle birleşerek ekonomik ortamda yabancı sermayenin yatırımlarına devam etmesi önemli mesajlar veriyor’’ dedi.

1995 yılında kurulan Cargotech'in yaklaşık 50 bin metrekarelik depo alanına sahip olduğunu söyleyen Menemenli, ‘‘Ayrıca Cargotech'in mevcut yönetimi ile daha güçlü bir şekilde yola devam edeceğiz’’ diye konuştu.

Ford ve Migros'un tüm lojistik işlerini yaptıklarını söyleyen Menemenli, ‘‘Bunun dışında bizim faaliyete geçecek 28 projemiz daha var. Bu projeler Koç Grubu'nun dışındaki şirketleri de kapsıyor. Kısa sürede bu projelerimizde başlayacak. Biz sadece bilgi teknolojileri olarak 2001 yılında 2 milyon dolarlık yatırım yaptık ve 2002 yılında da 3 milyon dolarlık bir yatırım daha yapacağız’’ dedi.

Koç olsun diye dua ettim

James Morgan, Koç Holding olmasaydı Türkiye'de lojistik işine girmeyeceklerini belirterek, ‘‘Danışmanlık şirketi Türkiye'de ortaklık için büyük bir grubun bizle ilgilendiğini söyleyince Koç'un olması için dua ettim. Çünkü Koç Grubu gerek yürüttüğü uluslararası ortaklıklardaki başarısı gerekse deneyim ve stratejileri ile yapımıza uyan bir gruptu’’ dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!