GeriEkonomi TİM başkan adayı Öztiryaki seçimin şifresini verdi: Herkes bir gün ihracatçı olacak
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

TİM başkan adayı Öztiryaki seçimin şifresini verdi: Herkes bir gün ihracatçı olacak

TİM başkan adayı Öztiryaki seçimin şifresini verdi: Herkes bir gün ihracatçı olacak

Türk ihracatçılarının gözü cumartesi günü yapılacak Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) seçimlerine çevrildi. Başkan adaylarından Tahsin Öztiryaki, projelerini anlattı. “Herkes bir gün mutlaka ihracatçı olacak” diyen Öztiryaki, “Sanayi devleri ile genç şirketleri buluşturup herkesin üretiminin yüzde 50’sini ihraç etmesini sağlayacağız” dedi.

71 bin ihracatçının gözü 30 Haziran Cumartesi günü yapılacak Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) seçimlerine çevrildi. TİM başkanlığına aday olan, TİM Başkan Vekili, İstanbul Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) Başkanı Tahsin Öztiryaki, herkesin bir gün ihracatçı olacağını belirtti. Öztiryaki, “Eğer seçilirsek ihracatı gençleştireceğiz. Bunu hem eğitim hem de KOBİ’lerle başaracağız. Hedefimiz büyük sanayi kuruluşları ile genç şirketleri buluşturmak ve her sanayicinin bir gün mutlaka ihracat yapmasını sağlamak” dedi.

Tahsin Öztiryaki, 2018 yılında 170 milyar doları aşkın ihracat hedeflediklerini hatırlatarak, şöyle konuştu: “Türkiye ekonomisinin ihracatını ve ihracatçı sayısını artırarak yeni başarı hikayeleri yazmasını hedefliyoruz. Göreve geldiğimizde ihracatı artırmanın yanı sıra ithalata pahzehir olacak vizyoner çalışmalara da imza atacağız. İthal edilen ürünlerin Türkiye’de üretilmesi konusuna büyük önem veriyoruz. Üretebildiğimiz ürünleri de ithal ediyoruz. Kalitede sorun varsa bunu artırmalıyız. Ar-Ge çalışmalarına destek olmalıyız. 172 milyar dolarlık yarı mamul ithalatımız var. Bunu geri çekmeliyiz. Şirketlerin ürettikleri ürünlerin minimum yüzde 50’sini ihraç etmesini sağlamaya çalışacağız. Ülke ekonomisine daha fazla katkı sağlamak adına ihracatçı sayımızı ve dünya ihracatında aldığımız payı artırmayı hedefledik. Üretim kadar, dış ticaret de büyük önem arz ediyor. Ekonomimizi daha da yukarılara taşımak için ihracatımızı ve ihracatçı sayımızı da artırmamız şart. Her zaman yatırımcılar için güvenli liman olan ülkemiz, katma değerli üretim ve nitelikli ihracatıyla daha da güçlenecektir. İhracatçı sayısı ve ihracatımız arttıkça daha güçlü firmalarımız ortaya çıkacaktır.”

HEDEF 14-18 YAŞ GRUBUNA DA ULAŞMAK
TÜRKİYE’nin üretim ve ihracattaki hedeflerine ulaşmak için tüm kesimlere dokunmaları gerektiğini dile getiren Tahsin Öztiryaki, “Hedeflerimizi büyüterek ileriye taşımak için gençlerimizi de bu paralelde şimdiden eğitmeliyiz. 14-18 yaş grubu gençlerin üniversite hayatlarına geçişinden önce kulaklarına ihracatın ne olduğunu ve dünya ile ticaretin nasıl etkili yapılabileceğini, dünyayı nasıl takip etmeleri gerektiğini, tasarımın ne olduğunu, Ar-Ge’nin ne olduğunu, Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin neler yaptığını, bağlı birlikleri, bölgeleri ve bölgelerdeki üretimleri onlara bu yaşlarda aşılayıp kulaklarına fısıldarsak üniversite eğitimlerini seçerken kendilerine bir hayat çizgisi belirlerken ışık tutmuş oluruz. Bu konuda ilgili bakanlıklarla da çalışmalar yapmayı planlıyoruz. Sonuçta bu ülke için yapılacak çok önemli bir çalışma” dedi.

GİRİŞİM EVLERİ BÜYÜYECEK
İhracatçı sayısının artması için kadınların ve gençlerin önemine dikkat çeken Öztiryaki, şöyle devam etti: “TİM olarak yaptığımız İnovasyon Haftaları, Tasarım Haftaları gerçekleştirmemiz ve Girişim Evleri açmamız çok önemli. Şu anda Türkiye’nin 10 vilayetinde açtığımız Girişim Evleri’nin sayısını artırmamız gerekiyor. Girişim Evleri’ndeki gençlerin fikirlerine, yeni iş modellerine, endüstri 4.0’a hazırlanmamız gerekiyor. Ancak 2023’teki 500 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmak için kadınların da desteğine ihtiyacımız var. Bu konuda elimizi taşın altına koyacağız. Kadın ihracatçı sayısının artması için elimizden geleni yapacağız. Bu konuda gerekli destek ve teşvikleri de sağlamak için mücadele edeceğiz.”

Yorumları Göster
Yorumları Gizle