Teknosa 250 mağazaya ulaşacak

Güncelleme Tarihi:

Teknosa 250 mağazaya ulaşacak
Oluşturulma Tarihi: Ekim 27, 2008 10:08

Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, yıl sonunda 250 mağazaya ulaşmayı hedeflediklerini belirterek, “Dönemsel duraksamalar, dalgalanmalar bizi hedefimize yürümekten alıkoymuyor, etkilemiyor” dedi.

Nane, küresel finansal kriz paralelinde perakende sektörünün de piyasa gelişmelerine endekslendiğini, tüketicinin, gelişmelere bağlı olarak alım eğilimini belirlediğini ifade etti.

Tüketicinin gelecek kaygısıyla, bir refleks olarak kendini satın alma konusunda dizginlemesinin söz konusu olduğunu, ancak, bunun geçici bir durum olduğuna inandığını kaydeden Nane, “Alışveriş merkezlerinde ve mağazalarımızdaki trafikte bir azalma görmüyoruz. Perakende elektronik sektörü özelinde Türkiye'nin önü açık” dedi.

Sektörün en olumlu yanının, birçok üründe penetrasyon oranının halen çok düşük olması olduğunu belirten Nane, “Örneğin dizüstü bilgisayarda ev penetrasyonu yüzde 13, LCD TV'de yüzde 7-8 seviyesinde. Daha gidilecek çok yol olması satışlara ivme kazandıracaktır. Tüketici global krizin psikolojik etkilerini atlattığında ve morali yerine geldiğinde sektör de aynı etkiyi yaşayacaktır” diye konuştu.

Dünya genelinde değerlendirme yapıldığında, teknoloji ürünlerinin sürekli ucuzladığının görüleceğini ifade eden Nane, bu nedenle sektörde yaşanan olumsuz etkilenmenin dünyada da sınırlı düzeyde kalacağına inandığını belirtti.

TEKNOSA'NIN HEDEFİNDE SAPMA YOK

Nane, Teknosa olarak perakende elektronik sektöründe açık ara liderliği sürdürdüklerini ifade ederek, “Dönemsel duraksamalar, dalgalanmalar bizi hedefimize yürümekten alıkoymuyor, etkilemiyor. Hep vurguladığım müşteri merkezli bilimsel perakendecilik anlayışı çerçevesinde bu dalgalanmaları öngörerek, stok ve nakit yönetimini, operasyonlarımızı etkin bir şekilde yürüterek krizlere hazırlıklı oluyoruz” dedi.

Bu doğrultuda, Teknosa'nın, ABD'deki mortgage krizi ve paralelinde Türkiye'deki siyasi ve ekonomik dalgalanmalardan da fazla etkilenmediğini vurgulayan Nane, “Daha önce de benzer krizleri aşmış bir Türk şirketi olarak mevcut krizin, pozitif büyümemize yansıyan hafif bir 'eğilme' dışında öngörmediğimiz bir etkisini yaşamıyoruz” şeklinde konuştu.

Nane, 2008'i yıl başında belirledikleri yatırım ve 1 milyon dolar ciro hedefiyle kapatmayı planladıklarını kaydederek, bu kapsamda şu anda 53 ilde 230'dan fazla olan mağaza sayılarını yıl sonunda 250'ye ulaştırma hedeflerinde revizyon yapmadıklarını da sözlerine ekledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!