Tansaş’ın gözü Marmara ve Anadolu'da

Güncelleme Tarihi:

Tansaş’ın gözü Marmara ve Anadoluda
Oluşturulma Tarihi: Ocak 06, 2002 01:42

Tansaş Genel Müdürü İlhan Can, ‘‘Kriz yılı 2001'in son üç ayında kára geçtik. 2002'de 800 trilyon liralık ciro bekliyoruz. Bu yılki hedefimiz Marmara ve İç Anadolu'da büyümek’’ dedi.

İzmir'de doğup Ege Bölgesi'ne yayılan, ancak Doğuş Grubu'na geçmesiyle birlikte Türkiye'ye yaygınlaşmayı planlayan Tansaş'ın Genel Müdürü İlhan Can, 2002 yılında özellikle Marmara ve İç Anadolu Bölgeleri'nde büyümeyi hedeflediklerini söyledi. 2002 yılında verimliliği ve kárlılığı hedef alan Tansaş'ın bu yıl sonunda 800 trilyon liralık ciro hedeflediğini belirten İlhan Can, ‘‘Kriz yılı 2001'in son üç ayında kára geçtik. 2002'de kárlılığı ve verimliliği ön plana alarak, özellikle Marmara ve İç Anadolu Bölgeleri'nde büyümeyi hedefliyoruz’’ dedi. 2002 yılında Tansaş'ın gerek ciro, gerekse de metrekare açısından büyüyeceğini vurgulayan İlhan Can, şunları söyledi: ‘‘Marmara ve İç Anadolu bölgelerinde Tansaş henüz yeterince tanınmıyor. Tansaş, aslında İzmir kökenli marketler zinciri. İzmir'de çok iyi tanınıyor, ancak diğer bölgelerde fazla bilinliyoruz. Özellikle İç Anadolu ve Marmara'da tanınmak için bu bölgelerde yoğun tanıtım faaliyetlerinde bulunacağız.’’

Doğuş Grubu'nun perakendecilik sektöründeki ağırlığını artırma hedefi doğrultusunda, Tansaş'ın grup bünyesinde yeralan Macrocenter'la operasyonel fonksiyonlarını birleştirme kararı aldığını hatırlatan İlhan Can, şöyle devam etti: ‘‘Bu birleşmeyle maliyet avantajları elde etmeyi, daha yüksek kalitede hizmet sunmayı, verimlilik ve kárlılığı artırmayı hedefliyoruz. Bu güçbirliğinin, hızlı ve sağlıklı büyüme hedefimize ulaşmada ve pazar payını artırmada önemli rol oynayacağına inanıyoruz.’’

Can, 2000 yılında yaklaşık 65 milyar dolarlık bir hacme sahip olan perakende sektörünün kurdaki dalgalanmanın da etkisiyle 2001'de 45 milyar dolara gerilediğini ve sektörün ciddi anlamda bir küçülme yaşadığını belirtti. Can, şöyle konuştu:

‘‘2001, yaşanan ekonomik kriz nedeniyle tüm şirketler için zor bir yıl oldu. Krizden perakende sektörü ile birlikte Tansaş da nasibini aldı. Krizle birlikte tüketicinin satın alma modelinde değişiklikler yaşandı. Kriz ertesi tüketicilerin markasız ve ucuz ürünlere yöneldiği görüldü. Ancak bir süre sonra tüketiciler bu ürünlerin performanslarından memnun kalmadığı için vazgeçti ve eski markalarına döndü. Bu defa fiyata karşı duyarlılıkları arttı. Dolayısıyla, kaliteyi ucuza arama dönemi başladı. Market markalarına olan talep de gözle görülür şekilde arttı.’’

Krizle reklamın önemi daha da arttı

Tansaş Genel Müdürü İlhan Can, kriz döneminde tüketiciyle sağlıklı iletişim kurabilmek için reklam ve tanıtımın önem kazandığını söyledi. Krizin ardından perakende sektöründe tanıtım harcamalarında gözle görülür bir artış gerçekleştiğine dikkat çeken Can, ‘‘Sektörde artan rekabetle birlikte perakendeciler iletişimi ciddi şekilde kullanmaya başladı. Reklam ve tanıtımı yapılmayan kampanyaların başarısız olduğu ortaya çıktı. Kriz dönemlerinde tüketici ile düzenli, doğru ve sağlıklı iletişim kurmak çok önemli’’ dedi. 2001 yılında 2000'e göre tanıtım bütçesini daha planlı bir şekilde kullanmaya başladıklarını söyleyen İlhan Can, şöyle konuştu: ‘‘Bu durum tüm şirketler için geçerli. Bütçelerimizi çok daha planlı şekilde kullanmaya başladık. Reklam bütçelerimizi etkinliği fazla olan kampanyalara yönlendirdik.’’
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!