Güncelleme Tarihi:
UKOME'nin 12 Mart 2015'te aldığı karara göre, taksi plakasına sahip olmak isteyenlerde "şoförlük mesleğini geçim kaynağı olarak seçmesi ve sürekli icra etmesi" şartı aranmaya başladı.
Kararla, başka bir mesleğe sahip olanların taksi plakası satın almaması için ruhsat verilirken plakayı alacak kişiden, vergi dairesinden "başka bir işte çalışmadığına" dair belge istendi.
"KİMSE PLAKA ALMAYA YANAŞMIYOR"
Taksi plakası alım satımı yapan Gürsoy Atlı, eskiden taksi plakalarının babadan oğula geçen bir yatırım aracı olduğunu belirterek, İstanbul'un şehir olarak markalaştığını ve bunun taksi plakalarına da yansıdığını söyledi.
Atlı, taksi plakasındaki aşırı değerlenmenin, yatırımcıların dikkatini çektiğini anlatarak, "Öyle ki İstanbul'da 3 milyon lira verip daire alan kişi, taksi plakası kadar gelir elde edemedi. Bunu gören yatırımcılar, taksi plakasına rağbet gösterdi. Özellikle futbolcu, doktor ve sanatçı gibi aslında taksicilik yapmayan çok sayıda kişi, taksi plakası aldı. İlginin artmasıyla da plaka fiyatları hep yükseldi" diye konuştu.
Şu anda plaka fiyatlarının 1 yıl öncesiyle aynı olduğunu aktaran Atlı, plakanın, artık yatırım aracı olma konusunda sona geldiğini düşündüğünü kaydetti.
Önceleri, taksi plakalarının çok rahat şekilde alınıp satılabildiğini vurgulayan Atlı, şöyle konuştu:
"Ancak, UKOME'nin kararıyla plaka fiyatları yerinde saydı. Kimse almaya yanaşmıyor. Eskiden sporcusu da sanatçısı da doktoru da bir yatırım olsun diye alıyordu. Piyasası canlıydı ama şimdi bunların önü kesilince öyle kalakaldı. Birtakım sıkıntılar da var. İSPARK, bir firmayla 15 yıllığına anlaşarak, taksileri bir merkezde toplayacağı bir projeye imza attı. Durakların işletilmesi için projeler var. Taksilerde kredi kartı kullanılmasına yönelik çalışmalar var. Şehir, çok büyüdü. Bu yüzden Büyükşehir Belediyesinin yeni plaka verebilmesi söz konusu. Bütün bunlar, piyasada tedirginliğe yol açtı. O yüzden kimse plaka almaya yanaşmıyor. Bu nedenle plaka fiyatlarının daha da düşeceğini düşünüyorum.