Taklitçime fason üretim yaptırıp savaşı kazanırım

Güncelleme Tarihi:

Taklitçime fason üretim yaptırıp savaşı kazanırım
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 23, 2005 00:00

Kütahya Porselen, yurtdışındaki taklitçileri ile baÅŸ etmenin yolunu onlara üretim yaptırmakta buldu. Kütahya Porselen Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Nafi Güral, ürünlerinin en çok taklit edildiÄŸi Macaristan, Çek Cumhuriyeti ve Çin’de fason üretim yaptıracaklarını açıkladı.PORSELEN sofra eÅŸyaları üreticisi Kütahya Porselen, dış pazarlarda kendi takliti olan ürünlerle baÅŸ edebilmek için Polonya ve Çin’de üretim yaptıracak. Dış pazarlarda ‘Kütahya Porselen’in modellerini taklit eden üretici ülkelerde fason üretim yaptıracaklarını belirten Kütahya Porselen Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Nafi Güral, bunun için Polonya ve Çin’i seçtiklerini açıkladı. İÇERDE ÇİN’DEN ETKÄ°LENMEDÄ°K: Pekçok sektörün korkulu rüyası haline gelen Çin’den iç pazarda etkilenmediklerini söyleyen Nafi Güral, ‘Kütahya Porselen olarak biz kulvarımızı belirledik. Kaliteli ürün, özel tasarım ve kabul edilebilir fiyat ile Çin’in hedefi olan kulvarın dışındayız’ dedi. Çin ürünlerinin daha çok alt segmentlerdeki üreticileri etkilediÄŸini belirten Güral, ‘Çin ile mücadele etmek istiyorsanız onun yapamadığını yapacaksınız. Farklı olanı yapan rakiplerinden sıyrılır. Çin’in hedef pazarından çıkmak zorundasınız, eÄŸer çıkmazsanız oturur aÄŸlarsınız’ diye konuÅŸtu. Kütahya Porselen’in iç pazardaki payının yüzde 35-36’larda olduÄŸunu, üretimin de yüzde 58’inin ihraç edildiÄŸini belirten Güral, ‘Yurtdışında özellikle toptan piyasalarda markamız çok iyi biliniyor. Kriz dönemlerinde ucuza ihracat yapmamak için daha çok yurtiçine yönelmiÅŸtik ancak ÅŸimdi üretimimiz yarıdan fazlasını yurtdışına satıyoruz. Ağırlıklı olarak Euro pazarına yöneliyoruz’ dedi. DIÅžARDA MODELLER ÇALINIYOR: Kütahya Porselen’in 120 milyon dolar civarındaki cirosunun 70 milyon dolarının dış pazarlardan oluÅŸtuÄŸunu belirten Güral, dış pazarda da Çin’in yapamadığını yaparak Kütahya Porselen’i marka ve tasarımıyla kabul ettirdiklerini vurguladı. Ancak yurtdışında taklit ürünlerle mücadele etmek zorunda kaldıklarına deÄŸinen Güral, Kütahya Porselen markasını kullanmamakla birlikte aynı model ve desen ile piyasaya sürülen ürünlerden yakındı. Güral, bu taklit ürünlerle mücadele etmenin yolu olarak ‘fason üretim yaptırmayı’ bulduklarını vurguladı.GÖRÜŞLER TAMAM: Güral, için Çin ve Polonya’daki üreticilerle görüştüklerini söyleyen Güral, ÅŸunları söyledi: ‘Görüşmeleri tamamladık. Avrupa BirliÄŸi pazarına, Macaristan ve Çek Cumhuriyeti’nde, diÄŸer ülkelere de Çin’de yaptırdığımız ürünlerin satışını yapacağız. Böylece hem bizim maliyetimiz düşecek, hem de onlar sınıf atlamış olacak. Bizim için önemli olan pazarın bunu kabul etmesi. Bugün bakıyorsunuz Nike, Sony gibi markaların tesisleri yok ama aynı kalitede üretimleri var. Bizim yapmak istediÄŸimiz de bu.’60 milyon parça üretiyor 42 ülkeye ihracat yapıyorKÃœTAHYA Porselen 1973 yılında çok ortaklı halk ÅŸirketi olarak kuruldu. 1984’te Gürallar Åžirketler Grubu’na devredildi. Kapasitesini ilk etapta, yılda 3 bin 200 tondan 7 bin 500 tona çıkartan Kütahya Porselen’in üretim kapasitesi bugün 10 bin tonun üzerinde. 160 bin metrekare kapalı alana sahip Kütahya Porselen, dünyanın sayılı porselen sofra eÅŸya üreticilerinden biri olarak anılıyor. Kütahya Porselen sofra eÅŸyaları üretim kapasitesi Porselen ve Naturaceram markaları adı altında toplam 60 milyon parça olarak ifade ediliyor. Ãœrünleri doÄŸrudan ya da dolaylı olarak 42 ülkede satılan Kütahya Porselen, büyemesini de ihracat üzerine kuruyor.Kütahya’yı marka yaptık oradan asla vazgeçmeyizYURTDIÅžINDAKÄ° fason üretim yapacak tesislere teknik kadro göndereceklerini belirten Nafi Güral, dışarda üretime yönelmiÅŸ olmanın kesinlikle Türkiye’deki üretimden vazgeçmek anlamına gelmediÄŸini vurguladı. ‘Bir ÅŸehri marka yaptık’ diyen Güral, şöyle konuÅŸtu: ‘Kütahya denilince akla porselen, porselen denilince Kütahya geliyor. Kütahya’daki tesislerimizden vazgeçmemiz mümkün deÄŸil, ÅŸu anda 2 bin 250 civarında personelimiz var, mutfağımız burası. Kütahya’da ayrıca bir teknoloji merkezi kuruyoruz, buradan personel ihraç edeceÄŸiz. Yurtdışındaki fabrikalardaki ekip gelip burada eÄŸitim görecek.’ Kütahya Porselen küçük ev aletleri markası da olacakKÃœTAHYA Porselen, markasıyla elektrikli küçük ev aletleri pazarına da girmeyi planladıklarını açıklayan Nafi Güral, ‘Bunu da hitap ettiÄŸimiz pazarın bir parçası olarak görüyoruz’ dedi. Hedeflerinin sonbahardan itibaren Kütahya Porselen markalı ürünlerin satışına baÅŸlamak olduÄŸunu söylerken, kendi maÄŸazalarının yanı sıra ürünlerinin satıldığı diÄŸer maÄŸazalarda da yer alacaklarını kaydetti. Güral, bu iÅŸte tedarikçilerle çalışmakla birlikte teknolojisini Kütahya’da kurucakları tesiste gerçekleÅŸtireceklerini söyledi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!