GeriEkonomi Sürücüsüz metro testleri başladı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Sürücüsüz metro testleri başladı

Sürücüsüz metro testleri başladı

İSTANBUL’un ikinci, Avrupa yakasının ilk sürücüsüz metrosu Mahmutbey-Mecidiyeköy metro hattında test sürüşleri başladı. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal, 8 ilçede toplam 15 istasyondan geçecek olan 18 kilometre uzunluğundaki metro hattının manuel test sürüşünü, beraberinde ilçe belediye başkanları ve basın mensuplarıyla birlikte yaptı.

Tekstilkent İstasyonu’ndan Mecidiyeköy’e yapılan test sürüşü öncesi basın mensuplarına bilgi veren Uysal, ağustos ayında hizmete girmesi planlanan metro hattı çalışmalarının tamamlanma aşamasına geldiğini söyledi. Deneme sürüşlerinin önce manuel sistemle, daha sonra sürücüsüz bir şekilde devam edeceğini belirten Uysal, söz konusu hattın tek yönlü olarak saatte 70 bin olmak üzere günlük 1 milyon yolcu kapasitesine sahip olduğunu belirtti. Uysal, aynı anda ihaleye çıkan Mecidiyeköy–Kabataş hattında çıkan tarihi kalıntılar nedeniyle yapılan çalışmalardan kaynaklanan gecikmeye dikkat çekip, “2020’de o kısmın açılması amaçlanıyor. Onunla birlikte Mahmutbey-Kabataş metro hattının uzunluğu 24.5 kilometreye istasyon sayısı da 19’a ulaşacak” dedi.

Bu metro hattı sayesinde; Beyoğlu, Beşiktaş, Şişli, Kağıthane Eyüpsultan, Gaziosmanpaşa, Esenler ve Bağcılar ilçe ulaşımının birbiriyle entegre olacağını anlatan Uysal, “Bu hat aynı zamanda Sultangazi ve Başakşehir gibi komşu ilçelerin de yolcu yükünü alacak. Bu hattımızın devamı mahiyetinde Bahçeşehir, Esenyurt hattımızın ihalesi yapıldı. Esenyurt-Bahçeşehir uzantısı da bittiğinde Esenyurt’tan-Kabataş’a ulaşabilecek uzunlukta bir hat oluşacak. Mahmutbey’den Sabiha Gökçen Havalimanı’na mesafe ise 95 dakikada alınacak. ”

1100 KM RAYLI SİSTEM

METRO hatlarına yönelik yatırımların önemine dikkat çeken Uysal, şöyle devam etti: “İstanbul’da trafik sorununun çözümünün sağlanması için raylı sistem uzunluğunun 1100 kilometreye çıkarılması gerekiyor. Ulaşım akslarımızın gerek karayolu gerek denizyolu ile entegrasyonu hızla devam ettiriyoruz. 21. yüzyıla yaraşır şekilde teknolojiden önemli ölçüde istifade ederek bunu sağlamaya çalışıyoruz. Ulaşım çalışmaları çevreye uyumlu sistemler.”

Yorumları Göster
Yorumları Gizle