Sürpriz yumurtadan 6 milyonluk pazar çıktı

Güncelleme Tarihi:

Sürpriz yumurtadan 6 milyonluk pazar çıktı
Oluşturulma Tarihi: Ocak 09, 1999 00:00

Haberin Devamı

Türkiye'nin Kinder markasıyla tanıdığı sürpriz yumurta pazarı büyüdü. Yerli marka Toto'nun da devreye girmesiyle 6 milyon adetlik bir sürpriz yumurta pazarı doğdu.

Dünyanın en büyük dördüncü çikolata üreticisi olarak bilinen ve Kinder markası ile sürpriz yumurtalarda dünyada rakipsiz olan Ferrero'ya Türkiye'den rakip çıktı. Toto markası ile sürpriz yumurta üretimine başlayan Balaban Gıda, dünyada yüzde 95 pazar payına sahip Kinder'e sadece Türkiye'de değil dünya pazarlarında da rakip olmayı hedefliyor.

Dünyada 28 tane sürpriz yumurta üreticisi bulunuyor. Ancak bu üreticilerin pazar payları yüzde 5'i geçemiyor. Kinder'in süpriz yumurtalardaki başarısının en büyük nedeni olarak yumurta içinden çıkan oyuncaklar gösteriliyor. Kinder, bu oyuncakları da kendisi üretiyor.

Balaban Gıda Satış Direktörü Ertan Küpçü, Toto yumurtanın içinde yer alan oyuncakları da Uzakdoğu ülkelerinde özel

ürettirdiklerini belirtti. Oyuncaklar için Hong Kong'da özel bir tasarım ofisi var. Balaban Gıda dünyanın pek çok ülkesinde ayrı tasarım şirketleriyle çalışılıyor. Her oyuncak için sadece tasarımcıya 2 bin 500 dolar ödeyen şirket, şu an 160 çeşit oyuncağa sahip.

Ertan Küpçü, 15 milyon dolarlık bir yatırım yaptıklarını ve her yıl sadece oyuncağa 2 milyon dolarlık bir yatırım gerektiğini söyledi. 1979 yılından beri Doğan Gıda'nın bisküvi, gofret ve çikolata üretimi yaptığını belirten Küpçü, yılda yaklaşık 25 milyon dolar ciro yapan bir şirket olduklarını ancak artık iç pazara yönelmek istediklerini söyledi. Bunun için üç ortakla Balaban Gıda San ve Tic. A.Ş.'yi kuran Küpçü, sürpriz yumurta üretimine başladıklarını söyledi. İlk yıl için Türkiye'de yüzde 70'lik bir pazar hedeflediklerini belirten Küpçü, ‘‘Kinder 6 milyon adetlik bir pazara sahip. Bunun yüzde 70'i 4.5 milyon adet yapıyor. 100 milyon adet yıllık kapasitemiz var. Şu anda kapasitenin yüzde 50'si kullanılıyor. Yüzde 40 iç piyasa yüzde 10'da ihracat hedefliyoruz’’ diye konuştu.

‘‘İç pazara girmeye karar verdiğimizde, kendimiz bir pasta ve sektör yaratmak istedik’’ diyen Küpçü, Kinder'in tek başına rakipsiz ve çok iyi satış gerçekleştirmesinin kendilerini etkilediğini söyledi.

Oyuncaklar pişman etti

Ufacık bir yumurtanın ve içindeki oyuncağın bu kadar yüksek maliyetli olacağını hiç düşünmediklerini belirten Ertan Küpçü, ‘‘Tasarım ofisi-parçalama ofisi-kalıpçı arasında sürekli oyuncaklar gidip geliyor. Daha sonra Çin'deki fabrikalarda üretim yapılıyor. Oyuncakların hazırlanması, parçalanması, kapsüle girmesi sanıldığı kadar kolay değil. Şu an 160 çeşit oyuncak var. Her yıl da 100 oyuncağı koleksiyona katmayı hedefliyoruz’’ dedi. Karşılarında Ferrero gibi bir rakip olduğunu belirten Küpçü, yurtdışında çok uzun süren araştırmalar yaptıklarını ve özellikle oyuncakların kalitesinin iyi olması için çok uğraş verdiklerini söyledi. Yumurtadan sonra Toto gofreti de piyasaya çıkaracaklarını vurgulayan Küpçü, uzun vadede dünyaca ünlü tereyağlı bisküvileri de piyasaya sunmayı amaçlıyor.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!