GeriEkonomi Stefanel’den genel müdürün ikizlerine daha doğmadan ‘modellik’ teklifi geldi
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Stefanel’den genel müdürün ikizlerine daha doğmadan ‘modellik’ teklifi geldi

Stefanel’den genel müdürün ikizlerine daha doğmadan ‘modellik’ teklifi geldi
refid:13640339 ilişkili resim dosyası

Türkiye operasyonunun başına 2002 yılında 24 yaşındaki Füsun Çevikel’i getiren İtalyan Stefanel, Çevikel’in başarısının ardından çevre ülkeleri de ona bağlamıştı. Stefanel, Çevikel’in, henüz doğmamış ikiz kızlarını iki yıl sonra tanıtacağı ve ayrı mağazalarını açacağı çocuk koleksiyonunda model olarak kullanacak.

İTALYAN’nın önde gelen hazır giyim markalarından Stefanel, bir kaç yıl önce başlayan 70 milyon Euro yatırımla gerçekleşen yeniden yapılanma sürecinde çoğunlukla B+ kitleye hitap ederken, üst gelir grubu A’ya yöneldi. Bu sürecin ardından iki yıl sonra çocuk koleksiyonu ile 12 yıl önce çıktığı bir alana dönecek olan Stefanel, Türkiye Genel Müdürü Füsun Çevikel Kuran’ın henüz doğmamış ikiz kızlarını gözüne kestirdi.
Hızlı büyüttü
2002 yılında henüz 24 yaşındayken Stefanel Türkiye Genel Müdürü olan Füsun Çevikel için Stefanel Yönetim Kurulu Başkanı Giuseppe Stefanel “Türkiye pazarına yeniden girerken, bütün sorumluluğu 24 yaşında genç bir kadının omuzlarına bırakınca, herkes benim deli olduğumu düşündü. Güvenerek bütün sorumluluğu omuzlarına yüklediğim genç yönetici Füsun Çevikel, Türkiye’yi üst üste bizim en hızlı büyüdüğümüz ülke yaptı” demişti. Hamile olan
Füsun Çevikel Kuran, mayıs ayında ikiz kızlarının doğumuna hazırlanırken, patronu Giuseppe Stefanel’den, iki yıl sonra başlayacakları çocuk koleksiyonu ve mağazalarının lansmanında ikizlerin model olması teklifini aldı. İsimlerinin Kayra ve Talya olması planlanan ikizlerin henüz doğmadan, Stefanel’in bebek yüzleri olmasıyla ilgili Füsun Çevikel Kuran, “Gelecek yıl fotoğraf çekimleri yapılıp, sonraki sene çocuk koleksiyonları ortaya çıkacak. Öneri bizi sevindirdi ve gururlandırdı. Ama bir yanda da nazar değecek diye korkuyorum” dedi.
İlk mağaza Türkiye’de
Stefanel’in çocuk koleksiyonunun lansmanını İstanbul’da yapıp, ilk mağazayı da Türkiye’de açabileceğini belirten Füsun Çevikel Kuran, “Avrupa’da çocuk ve genç oranının en yüksek olduğu ülke Türkiye. Genç nüfuslu Türkiye’de doğum oranı da yüksek. Stefanel yıllar önce çıktığı çocuk kategorisine girerken Türkiye’den daha iyi bir alternatif yok” dedi.
Aksesuvarda büyük atılım
Markayı daha üst segmente konumlama çalışması kapsamında Gisele Bündchen, 6 sezondur Stefanel’in yüzü olarak kullanılıyor. Adı triko ile özdeşleşen marka birkaç sezondur saat, gözlük, parfüm gibi aksesuvarları genişletiyor. Ayakkabı, çanta, şal ve diğer ürünlerin bir arada olacağı aksesuvar mağazalarını da iki yıl sonra açmaya hazırlanan Stefanel; saat, gözlük, parfüm gibi ürünleri havalimanlarında kornerlerde ve saatçi, gözlükçü gibi kategori mağalarında da satışa sunmayı planlıyor.

Krizde outlet’leri kapattı en tepeden müşteri kaptı

FÜSUN Çevikel Kuran, “Krizde herkes Mersin’e giderken biz tersine gittik” diyerek, perakendecilerin outlet açarak geçirdiği kriz sürecinde, kendilerinin outletleri kapattığını anlattı. Kuran, şu değerlendirmeyi yaptı: “Dört outlet’i kapattım; elimizdeki outlet ürünleri Romanya ve Hollanda’ya sattım. Bu sayede stok sıkıntım olmadı. Krizde A+ müşteri o kategorideki markalardan alımını kesince bize yöneldi. Bizden zaten alıyordu ama frekansını artırması bizim avantajımıza dönüştü. Şu anda bir tek 212 İstanbul’da bir outlet var. 2008 ile karşılaştırınca ciromuz yüzde 20 arttı. 2004 yılı hariç Türkiye hep Stefanel’in en hızlı büyüdüğü ülke oldu.”

Libya ve Irak’ta mağazalar açacak

24 yaşında Türkiye genel müdürü olduktan sonra çevre ülkelerin sorumluluğunu da alan Füsun Çevikel Kuran, “Ukrayna’da ve Ermenistan’da birer mağaza bizim kontrolümüzde. Türkiye’de de 32’si mağaza 40 noktada varız. 32 mağazanın 12 tanesi bayii, kalanı bizim. 2010 yılında İstanbul’da 3 tane, Gaziantep ve Malatya’da birer tane mağaza açacağız. Libya ve Irak’ı da mağaza açmak için incelemeye aldık” dedi.

Türkiye’de 9 yılda 17 kat büyüdü

Stefanel Türkiye’de 9 yılda 17 kat büyüdü.
Markanın yeni konsept mağazaları İtalya ve Almanya ile birlikte Türkiye’de açılıyor.
Bu kapsamda Nişantaşı mağazası yenilenecek.
Son 2.5 yılda, hem mağazaya giren ziyaretçi sayısı hem de sepet değerini ikiye katladı.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle