GeriEkonomi Sri Lanka’nın ofislerini tasarlıyor
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Sri Lanka’nın ofislerini tasarlıyor

Sri Lanka’nın ofislerini tasarlıyor

İç pazardaki daralmayı ihracatla aşan Çalışkan Ofis Mobilyaları, Sri Lanka’ya kadar uzandı. Kişiye özel tasarım mobilya üreten firma, ürünleri 3 boyutlu olarak müşterisine sunuyor, tek tuşla fabrikaya sipariş olarak geçiyor. 2020’de ihracat payını yüzde 50’ye çıkarmayı hedefleyen firma, yurtdışında 5 mağaza açmayı hedefliyor.

OFİS mobilyaları konusunda 45 yıllık deneyime sahip Çalışkan Ofis Mobilyaları ihracatta hedef büyüttü. Şirketin ikinci kuşak temsilcisi ve Yönetim Kurulu Başkanı Güray Çalışkan, iç pazardaki daralmayı ihracatla aştıklarını dile getirdi. 2019’da cirodaki ihracat payının yüzde 40’ları bulduğunu belirten Çalışkan, 2020’de bunu yüzde 50’ye çıkaracaklarını ifade etti. Şirketin ihracat başarısında, bilgisayarlı üretimi bünyesine dahil ederek altyapısını güçlendirmesi önemli rol oynadı. Öyle ki Sri Lanka’ya dahi mobilya gönderebiliyor. E-ticarete verdikleri öneme dikkat çeken Çalışkan ihracat sürecini şöyle anlattı: “Sri Lanka’da bir partner ofis ile çalışıyoruz. Söz gelimi bir mekan dekore edilecek. Önce bize ölçüler ve talepler geliyor. Tasarım ekibimiz üzerinde çalışıyor. Sonra tasarlanan ürünler 3 boyutlu olarak yerleştirilip fiyat veriliyor. Karşı taraf onaylarsa tek tuşla fabrikaya gönderiyoruz. Bu yöntemle dünyadaki her ofis mobilyası talebini onlara özel çizilmiş projeler yardımıyla karşılıyoruz.”

Sri Lanka’nın ofislerini tasarlıyor

5 MAĞAZA HEDEFİ

İhracata odaklanan firmanın bir diğer planı ise yurtdışında mağaza açmak. 2020 yılı sonuna kadar 5 mağaza açmayı hedeflediklerini belirten Güray Çalışkan, “Gerek yerel partnerler aracılığıyla, gerek doğrudan mağaza açarak dış pazardan ciddi pay alma hedefindeyiz. Bugünlerde Ortadoğu bölgesinde bir franchise mağazası açmamız gündemde. Geçtiğimiz günlerde İsrailli meslektaşlarımız ile söz konusu işbirliğine ilişkin ilk imzalarımızı attık. Bundan sonraki adres ise Brüksel olacak” dedi.

MODOKO Mobilyacılar Sitesi’nin ABD’de bir alışveriş merkezi açacağını belirten Güray Çalışkan, “MODOKO’dan 50 firmanın yer alacağı bu alışveriş merkezinde biz de yer alacağız” dedi. Türk mobilya sektörünün dünyanın her yerine ihracat yapacak yeterliliğe sahip olduğunu belirten Çalışkan, “Neden Türk mobilyaları tercih ediliyor? sorusuna şöyle cevap verdi: “Otomotivde parçaları yurtdışından getirip burada montaj yapıyoruz. Mobilyada ise Türkiye dışa bağımlı değil, yüzde 90 içerden ham madde ile üretim yapıyoruz. Bizim fabrikamızda bu oran yüzde 100. İşçilik de Türkiye’de daha uygun. Böyle olunca avantajlı fiyat verebiliyoruz. Bununla birlikte tasarımda İtalyanlar ile aynı seviyede rekabet edebilecek tasarımlar yapabiliyoruz. İtalya’da işçilik ve hammadde pahalı olduğu için, örneğin onların 10 bin dolara sattığı ürünü biz 3 bin dolara satabiliyoruz. Uzun yıllardır ülkemiz bakımından sektörde iyi bir gelişme sağlandı, know-how oturdu, kalite standartlarına uygun ürünler üretebiliyoruz.”

SAKARYA’DA 9 BİN M2’DE ÜRETİYOR

İSTANBUL’DA 1974’de kurulan Çalışkan Ofis Mobilyaları 2. kuşağın yönetiminde faaliyetlerini sürdürüyor. Acıbadem’de 150 metrekare bir alanda ilk adımı atılan firma bugün Sakarya’da Organize Sanayi Bölgesi’nde 9 bin metrekarelik üretim tesisine sahip. CNC makinelerini Türkiye’ye ilk getiren firma olduklarını belirten Çalışkan, markalaşma ve mağazalaşmaya önem verdiklerine söyledi. Modoko ve Masko’da showroomları bulunan şirket, dünyanın en iyi koltuk markaları ile de işbirliği yapıyor. Firmalarının çok çeşitli imalat yapabilme kapasitesi olduğuna dikkat çeken Güray Çalışkan, “Mobilyada 3-4 tane malzeme var. Bunlardan biri doğal kaplama, diğeri suni malzeme melamin. Biz aynı anda ikisinin imalatını yapıyoruz. Aynı zamanda demir atölyemiz, cam atölyemiz, cila atölyemiz de var” diye konuştu.

4 FİRMADAN BİRİ KAYIT DIŞI

MOBİLYA sektöründe ‘taklit ürün’ ve ‘kayıt dışı’ üretimin en önemli sorunlar olduğunu belirten Güray Çalışkan, sektörlerindeki kayıt dışılık oranının yüzde 25 olduğunu söyledi. “Her 4 firmadan biri kayıt dışı” diyen Çalışkan şöyle devam etti “ Sektördeki üreticiler yüzde 18 olan KDV’nin yüzde 8’e inmesi istiyor. Bu şekilde hem iç pazarda canlanma olacak hem de kayıt dışı oranı azalacak.” Sektör adına 2020’den umutlu olduğunu dile getiren Çalışkan, “Bu yıl krizi fırsata çevirenler artıyla çıktı. İhracat kanallarını açan firmalar kazandı. 2020’de de böyle olacak. Önümüzdeki yıl hem iç pazar hem de dış pazar daha pozitif olacak” dedi.

Sri Lanka’nın ofislerini tasarlıyor

EVLİLİK FUARI 17 OCAK’TA BAŞLIYOR

EVLENMEK isteyen çiftlerin ihtiyacı olan her şeyi, aynı çatı altında bir araya getiren ‘Evlilik Hazırlıkları ve Düğün Ekipmanları Fuarı’, bu yıl 18. kez düğün hazırlığı yapan çiftleri ve sektör temsilcilerini buluşturacak. 17-19 Ocak tarihleri arasında Lütfi Kırdar’da yapılacak fuarın bu yılki konsepti, ‘Doğaya Dönüş’ olacak. Türkiye’de her yıl gerçekleşen 500 bin evliliğin yaklaşık 90 bini İstanbul’da gerçekleşiyor. Evlilik Dünyası Fuarı ise bu yıl da 40 bine yakın çiftin düğün ve ev hazırlığı sürecinde, fikir edindiği ve alışveriş yaptığı bir nokta olmaya devam edecek. Bugüne kadar 450 binden fazla çifte evlilik sürecinde rehberlik eden Evlilik Hazırlıkları Fuarı; gelinlikten davetiyeye, ayakkabıdan pastaya, düğün mekânından organizasyona kadar farklı iş kollarından temsilcileri bir araya getirerek 18. kez ziyaretçisine güvenli ve avantajlı alışveriş yapma imkânı sunacak. 3 gün sürecek organizasyonda ziyaretçi çiftler, aradıkları tüm materyalleri bir arada bulabilecekler, fiyat karşılaştırması yapabilecekler, yeni trendleri takip edebilecekler ve fuara özel çeşitli kampanyalardan yararlanabilecekler. Bu yıl Orta Doğu ve Avrupa’dan çok sayıda toptan alım yapacak sektör profesyonelinin de fuara katılması bekleniyor.

Sri Lanka’nın ofislerini tasarlıyor

TÜRK GIDA SEKTÖRÜNDEN SİNGAPUR ÇIKARMASI

TÜRK gıda ihracatçıları, yıllık 12.4 milyar dolar gıda ithalatı olan Singapur’a çıkarma yaptı. Taze meyve sebzeden, dondurulmuş ürünlere, süt ve balık ürünlerinden kurumeyve ve mamullerine kadar birçok farkı alanda üretim yapan 15 Türk ihracatçı firma Singapur ithalat pazarından pay almak için temaslar gerçekleştirdi. Ege İhracatçı Birlikleri organizasyonunda gerçekleştirilen Singapur Sektörel Ticaret Heyeti Programı 25-28 Kasım tarihlerinde gerçekleşti. Türkiye Su Ürünleri Sektörü Kurulu Başkanı ve Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Sinan Kızıltan, Türkiye’nin 2018’de Singapur’a 26 milyon dolar gıda ürünleri ihracatı yaptığını ifade ederek pastanın çok daha büyük olduğunu belirtti. Kızıltan, Singapur’un Türkiye’nin Uzakdoğu’ya gıda ihracatına köprü olabileceğini de söyledi.

Sri Lanka’nın ofislerini tasarlıyor

AZERBAYCAN’ LA E-TİCARET KAPISI AÇILDI

TÜRKİYE’DE ihracatçı sayısı 80 bini geçmiş durumda. E-ihracat’ta ise ihracatçı sayısı 5 bini aştı. 26-27 Kasım’da Bakü’de gerçekleştirilen “World Ecommerce Forum Eurasia Bakü” ile Türkiye-Azerbaycan arasında yeni bir e-ihracat kapısı açıldı. Türkiye-Azerbaycan e-ihracat kapısında markalar ve ülkelerarası iş birliklerinin artması amacıyla düzenlenen etkinlikte sağlanan işbirlikleri ile, özellikle hazır giyim, moda ve kozmetik kategorisi başta olmak üzere, Azerbaycan ve Türkiye’de üretilen binlerce kategorideki ürünler, e-ticaretin sağladığı kolaylık ve hız ile on binlerce kilometre ötedeki alıcısına ulaştırılacak. World Ecommerce Forum Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Nart, “2020 yılında 1 trilyon sınırını aşacak dünya e-ticaret pazarından pay almak isteyen Türk girişimciler de ülkeler arası ticareti yeni gelir kapısı haline getirdi” dedi.

Sri Lanka’nın ofislerini tasarlıyor

KOBİ’LERE YENİ KOLAYLIK DEVREDE

TÜRKİYE’NİN önde gelen e-ticaret platformlarından n11.com, işletmelerin işini kolaylaştırmak için önemli bir adım attı. Platform, Fibabanka iştiraki Finberg ve Bizim Hesap ile bir iş ortaklığına imza attı. n11.com İcradan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi İzi Adato, “ n11.com ve Fibabanka’ya entegre olarak çalışacak Bizim Hesap uygulaması ile kullanıcılar bilgisayarlar ya da cep telefonlarından e-faturalarını kesecek, gelir-gider takibi yapabilecek ve ihtiyaç duydukları raporlara tek tıkla ulaşabilecekler” dedi. KOBİ’leri desteklemeyi ve onlara inovatif çözümler sunmayı hedeflediklerini belirten Fibabanka Genel Müdürü ve Finberg Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Mert; “Finberg ile rekabet avantajı sağlayacak ürünleri, start-up’lar üzerinden KOBİ’lerimize ulaştırmayı ve tüm fintek ve perakende ekosisteminin büyümesine destek olmayı amaçlıyoruz” dedi.

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle