GeriEkonomi Sosyal medyanın iş verimliliğine etkisini merak ediyor musunuz?
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Sosyal medyanın iş verimliliğine etkisini merak ediyor musunuz?

Sosyal medyanın iş verimliliğine etkisini merak ediyor musunuz?

Sosyal medya birçok kişinin hayatının önemli bölümünü etkiliyor. Peki sosyal medyanın iş verimliliğinize etkisini merak ediyor musunuz?

Hayatımızın her alanda gerek haber alma, gerek eğlence ve paylaşım gerekse sosyal ilişkiler amacıyla kullandığımız sosyal medya, telefonlarımızı yanımızdan ayırmamamıza neden olan unsurların başında geliyor. İş yaşamında bu durum, verimliliği olumlu mu etkiliyor yoksa olumsuz mu?

Son zamanlarda araştırma şirketlerinin çalışanlar üzerinde sosyal medyanın nasıl bir etkiye sahip olduğunu öğrenmek için çalışmalar yaptığını görüyoruz. Yapılan son araştırma Pow Research Center tarafından yapılmış. ABD'de yapılan bu araştırmaya göre sosyal medyanın çalışanlar ve iş verimliliği üzerindeki olumlu etkisi yüzde 56 seviyelerinde. Olumsuz etki oranı ise yüzde 22.

Derlenen diğer bir rapora göre çalışanlar, 2 saat 21 dakika boyunca zamanını sosyal medyada harcıyor. Verimliliğin kaybolmasına sosyal medyanın etkisi ise yüzde 13.

Sosyal medya artık hayatımızın en önemli bir parçası haline geldi. Üstelik günümüzde sadece tek bir sosyal medya platformunda yer almak da yeterli olmayabiliyor. Facebook, Twitter, Instagram gibi uygulamalar, telefon bağımlılığına da neden olan etkenler arasında gösteriliyor.

Yapılan araştırmalarda çalışanlar, sosyal medyayı bir dinlenme alanı olarak görüyor. İş verimliliğine olumlu katkı sağladığını düşünen kişiler, bu nedenle sosyal medya araçlarının çalışma saatlerinde de gerekli olduğunu düşünerek bu durumu savunuyor. Bu şekilde düşünenlerin sayısı yüzde 34.

Çalışanların yüzde 27'lik bir kısmı, iş süresi boyunca sosyal medyayı haberleşme amacıyla kullandığını ifade ediyor. Yüzde 20'lik kısım ise sosyal medyanın işlerinde kullanılması nedeniyle problem çözme amacıyla bu araçları kullandığını ifade ediyor.

Yüzde 22'lik bir kısmın sosyal medya kullanımının iş saatleri boyunca doğru olmadığını düşünüyor. Sosyal medya kanallarındaki paylaşımların dikkat dağınıklığına neden olması ve kişilerde de paylaşma hissi uyandırması nedeniyle iş disiplininden uzaklaştığı düşünülüyor.

İş yaşamındaki kişilerin en çok tercih ettiği sosyal medya kanalının ise Facebook olduğu görülüyor. Çalışanların yüzde 83'ü Facebook'u sadece göz atma amacıyla kullanıyor. Mesai saatlerinde Twitter'da zaman geçiren kişiler ise gündemi takip etmek için bu aracı kullandığını belirtiyor.

Raporlar, sosyal medyanın iş verimliliği üzerindeki olumlu katkıların hatırı sayılır bir oranda olduğunu gösterse de aşırı kullanım iş yaşamını olumsuz etkiliyor.

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle