Size viskiyi sevdireceğiz

Güncelleme Tarihi:

Size viskiyi sevdireceğiz
Oluşturulma Tarihi: Ekim 26, 2003 01:44

Akdeniz'in en fazla tüketilen viski markaları arasında yer alan Cutty Sark, Türkiye'de atağa geçti. Cutty Sark Uluslararası Pazarlar Direktörü Michael Salmon, Avrupa'da 12 Euro olan viskinin Türkiye'de 20 Euro'ya satıldığını, fiyatların AB düzeyine inmesi halinde Türkiye'de viski tüketiminin patlayacağını söyledi.

Salmon, Türkiye ile aynı kuşakta bulunan Yunanistan, İspanya ve Portekiz'de viski tüketiminin çok yüksek olduğunu söyledi. Akdeniz kuşağında viski tüketiminin yüksek olmasını Akdeniz kültürüne bağlayan Salmon, şöyle devam etti: ‘‘Türk insanı Akdeniz kuşağının diğer insanları gibi sıcak kanlı ve sosyal. Sohbet etmeyi seviyor. Viskide sosyal ortamda çok iyi bir tamamlayıcı. Özellikle Cutty Sark yumuşak içimi ile tam Akdeniz kuşağı içkisi. Yunanistan dünyada kişi başına en çok viski tüketilen ülke. İspanya ise toplam viski tüketiminde dünya lideri. Türkiye'de de viskiden alınan vergi düştüğünde tüketim hızla artacaktır.’’

Salmon bir şişe Cutty Sark'ın Avrupa'da 10 -12 Euro'ya Türkiye'de ise 20 Euro'ya satıldığını, aradaki fiyat farkının Türkiye'de ki yüksek vergiden kaynaklandığını söyledi. Viski fiyatının yüksekliği nedeniyle Türkiye'de sadece A gelir grubunun viski tükettiğini belirten Salmon, ‘‘Fiyatlar düştüğünde gelir düzeyi daha düşük olan insanlar da viski içecek, daha çok viski satıldığı için daha çok vergi toplanacak’’ dedi.

Türkiye'de viskiden alınan verginin düşeceğine emin olduğunu belirten Salmon, ‘‘Türkiye Avrupa Birliği'ne (AB) üyelik yolunda ciddi adımlar atıyor. Küresel düzeyde bir oyuncu olmak istiyor. Hükümet bunun gereklerini yapacaktır’’ dedi. Salmon, Türkiye'de çok tüketilen rakının viskinin rakibi olmadığını söyledi.

Cutty Sark'ı bT dağıtıyor

TÜRKİYE
'de 20 yıldır satılan Cutty Sark'ın dağıtıcısı bT oldu. bT Yönetim Kurulu Başkanı Burak Türece, Cutty Sark'ı Türkiye viski pazarında ilk dörde sokmayı amaçladıklarını söyledi. Tanıtım ve dağıtımda Türkiye viski pazarının yüzde 80'nini oluşturan İstanbul, İzmir ve Antalya ağırlıklı çalışacaklarını belirten Türece, ‘‘Pazarda yer almak için ciddi tanıtım harcaması yapacağız’’ dedi. Türece, Cutty Sark'ın pazarda geçmişe göre daha agresif bir pazarlama stratejisi izleyeceklerini söyledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!