GeriEkonomi Sivilceyle başlayıp 150 milyon dolara ulaştı, 33’üncü durağı Brezilya oldu
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Sivilceyle başlayıp 150 milyon dolara ulaştı, 33’üncü durağı Brezilya oldu

Sivilceyle başlayıp 150 milyon dolara ulaştı, 33’üncü durağı Brezilya oldu
refid:13560980 ilişkili resim dosyası

Kendi sivilcelerini tedavi etmek için başvurduğu bitkilerle icat ettiği tüy dökücü krem ile 33 ülkeye açılan ve 150 milyon dolarlık ciro yapan Bi’ota Laboratuvarları Genel Müdürü Cihat Dündar, “Bu kremin üzerinde 3 yıl çalıştım. Ürünü ilk çıkardığımda kimse bana inanmadı, şimdi ise Bioder, 5 kıtada toplam 33 ülkede satılıyor” dedi.

Yurtiçinde Bioder yurtdışında ise Bioxet markasıyla satılan ürünü son olarak Brezilya pazarına sokan Dündar, “Brezilya kişi başı kozmetik harcaması yüksek bir ülke. Sıcak iklimi nedeniyle kadınlar tüy problemlerinden kurtulmak için daha fazla para ve zaman harcıyor. Aynı zamanda dünya kozmetik sektöründen en fazla pay alan 3. ülke. Bu nedenle Brezilya bizim için önemli bir pazar” diye konuştu.
Brezilya’da üretime başlayacak
2010 yılında Brezilya’da 15 milyon dolarlık bir satış rakamına ulaşmayı hedeflediklerini, fason üretime de başlayacaklarını ifade eden Dündar, şunları anlattı: “Buraya sadece ürün satmaya gelmedik, o nedenle kendimize Brezilyalı kozmetik devi Derma Dream’i partner olarak seçtik. Ürünümüz eczanelerde satışa sunuldu bile. 60 bine eczanede ürünlerimiz satılacak. Türkiye ile Brezilya arasındaki mesafeyi düşünerek burada üretim planlıyoruz. Türkiye’den Brezilya’ya ürün 30 günde geliyor. O nedenle burada dolum ve paketleme yapmak istiyoruz. Varolan bir fabrikada 2010’dan itibaren fason olarak ürünlerimizi ürettireceğiz. Ayrıca ürünü buraya ithal ettiğimiz zaman vergisi yüksek oluyor.”
Brezilya’nın 300 milyar dolarlık dünya kozmetik pazarında 3. sırada yer aldığına dikkat çeken Dündar, ülkeyi Güney Amerika’ya açılan bir kapı olarak gördüklerini söyledi. Kişi başı kozmetik harcamasının 77 Euro’yu aştığı Brezilya’yı Bioxet için merkez olarak seçen Dündar şu bilgileri verdi: “300 milyar dolarlık pazarın yüzde 5’ini epilasyon ürünleri oluşturuyor. Bu pazar diliminin de önemli bir kısmı sıcak ülkelerde. Brezilya’dan Latin Amerika’ya Arjantin ve Şili’ye açılmayı planlıyoruz. Ardından da Kanada ve ABD pazarını hedefliyoruz. Bu pazarlarda merkezimiz Brezilya olacak.”

Türkiye-Brezilya ilişkisi futbolla sınırlı kalmasın

TÜRKİYE-Brezilya ilişkilerini geliştirmek için Brezilyalı işadamlarıyla bir dizi görüşme yapmak üzere Brezilya’da bulunan Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, B’iota Labaravarları’nın lansmanına katıldı. ‘Kaderleri benzer’ dediği iki ülke arasındaki ekonomik ilişkiler için ‘sadece futbolcuların yeterli olmayacağını söyleyen Ergün, konuşmasında şu noktalara değindi: “Türkiye’de Brezilya’ya karşı doğal bir ilgi ve sempati var. Çok uzun yıllardan beri, 70’li yıllarda Dünya Kupası maçlarını seyrederken Brezilya’nın bir maçı olduğunda Türk taraftarlar Brezilya’yı tutarlar. Neden bilmiyoruz ama bir duygusal nedenle bir yakınlık vardır. 2000’li yıllara geldiğimizde Türkiye’nin futbol liginde Brezilyalı futbolcular oynamaya başladılar. Bunu sadece futbolcularla yapamayız, bu yetmez. Bunu ticaret adamlarımızla, işadamlarımızla pekiştirmeli ve güçlendirmeliyiz. Bu imkan ve kabiliyet vardır. Türkiye ve Brezilya potansiyelleri itibariyle çok daha fazlasını yapabilecek ve yapması gereken ülkeler. Çünkü Türkiye, Avrupa, Asya ve Afrika’nın tam ortasında bulunan, sadece 3 saatlik uçuş mesafesiyle 50’den fazla ülkenin pazarlarına ulaşabilecek önemli merkez. 1 milyardan fazla pazara çok kısa mesafede ve çok kısa sürede hitap edecek bir merkez. Brezilya da böyle. Türkiye ve Brezilya’nın gelişme düzeyleri, adeta kaderleri birbirine yakın ve benziyor. Son yıllarda Türkiye ve Brezilya, ekonomide çok hızlı adımlarla ilerleyen iki ülke ama birbirleriyle ekonomik ilişkilerini henüz arzu edilen düzeye getirememiş iki ülke. Bunun arttırılması için çabalarımız artarak devam edecek.”

Yorumları Göster
Yorumları Gizle