Sınırları aş da gel

Güncelleme Tarihi:

Sınırları aş da gel
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 27, 2015 01:04

Türkiyeli şirketler henüz en değerli ilk 100 marka arasında olmasa da birgün listeye girmek imkânsız değil. ‘BrandZ dünyanın en değerli 100 markası’ listesini hazırlayan Millward Brown Türkiye Genel Müdürü Carmen Bohoyo, sınırlarını aşan Türkiyeli şirketlerden umutlu.

Haberin Devamı

DÜNYANIN en değerli ilk 100 markası listesinde Türkiye’den şirket bulunmuyor. Birincilik elbetteki Apple’da. BrandZ dünyanın en değerli 100 markası listesini hazırlayan Millward Brown Türkiye Genel Müdürü Carmen Bohoyo Türkiyeli şirketlerin ilk 100’e girmesinin imkansız olmadığını vurgulayarak şöyle yol gösterdi: “Öncelikle finansal tablolarınız güçlü olduğu kadar markanızın da güçlü olması gerekiyor. Sınırlarınızı aşmalı, farklılık yaratmalı, müşteri bağlılığını sağlayacak adımlar atmalısınız.”

Sınırları aş da gel


Carmen Bohoyo Türkiyeli markaların en değerli ilk 100 marka arasına girebilmek için ne yapmaları gerektiğine yönelik sorularımızı yanıtladı. Yaptıklarının marka ve iletişim üzerine danışmanlık vermek olduğunu dile getiren Bohoyo “Markaların değerlerini anlamasına çalışıyoruz. Finansal değeri belirleyen yani asıl önemli olan markanın elle tutulamayacak değerlerini yükseltmek. Bunun için vaatler ortaya koymalarını ve bunun iletişimini yapmalarını istiyoruz” dedi. Bohoyo 15 yılı aşkın bir süredir yaptıkları araştırmaların sonuçlarının onlara markayı anlamlı ve değerli kılanın farklı ve dikkat çekici olmasını gösterdiğini vurgulayarak şöyle devam etti: “Finansal değerler sıralamaya girmek için elbetteki çok önemli. Markanın gelirine ve kârlılığına bakıyoruz birinci olarak. Ancak finansal değeri güçlendiren de müşterilerin markaya bakışı. Tüketicinin gözlemi son derece önemli.”

Haberin Devamı

5 ADIMDA BAŞARI

Türkiyeli markalar için ipuçları veren Bohoyo bunları beş adımda şöyle sıraladı:
1- Finansal büyüklükler açısından hala taşınmazlar yani fabrikalar arsalar önemli ama bizim sıralamada elle tutulamayan varlıklar da yüzde 50 pay taşıyor. Eşsiz ve güçlü bir marka vaadi ortaya konmalı. Marka vaadinin etkin bir şekilde iletişimini sağlamak gerekiyor.
2- Anlamlı olan markalar başarılı markalar kategorisinde sayılıyor. Anlamlı marka ise müşterisinin ihtilaçlarını karşılayan, sevilen markalara söyleniyor.
3- Markanın farklı olabilmesi, ürünün kendisinin ve yaşattığı deneyimin farklı olması gerekiyor. Trendleri belirliyor olabilmek çok önemli. Apple gibi. Trendleri belirlediğinizde fiyat anlamında da üstün oluyorsunuz.
4- Marka bilinirliliği çok önemli. Müşterinin ihtiyacı durumunda hızlı bir şekilde akla gelmeniz gerekiyor ki bunun önemli bir parçası da medya harcamaları.
5- Globalleşmek bunun yanı sıra halka açılıp sermaye yapısını güçlendirmek şart. Belirli kâr ve gelir elde etmek için sınırları aşmak da büyük önem taşıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!