Sigortacılar ellerini taşın altına koyacak

Hürriyet Haber
06.06.2013 - 00:00 | Son Güncelleme:

Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, Doğu ve Güneydoğu illerindeki yatırımların sigortalanmasında sıkıntılar yaşandığını, bu konuyu bankacılık ve sigortacılık sektörlerinin önde gelen kuruluşları ile paylaştığını belirterek, “Sigortacılık ve bankacılık sektörlerimizin, ellerini taşın altına koyacaklarına eminim” dedi.

EKONOMİ Bakanı Zafer Çağlayan, sigortacılık ve bankacılık sektörlerinin, ülkenin çıkarına olan çalışmalarda ellerini taşın altına koyacaklarını söyledi.
Zafer Çağlayan, yeni yatırım teşvik sistemi sayesinde çok sayıda yeni düzenlemeler yaptıklarını belirterek, Doğu ve Güneydoğu bölgelerinde yer alan illerin oluşturduğu 6. bölgede; özellikle emek yoğun sektörlere yönelik yatırım ve istihdamın artırılması, böylece bölgesel gelişmişlik farklarının azaltılmasına katkı sağlayacak uygulamaları hayata geçirdiklerini açıkladı. Çağlayan, “6. bölgede gerçekleştirilecek yatırımlara KDV istisnası, gümrük vergisi muafiyeti, yatırım yeri tahsisi; ayrıca, diğer bölgelere kıyasla daha yüksek oran ve süreler ile vergi indirimi, sigorta primi işveren hissesi desteği, faiz desteği ve yalnızca bu bölgede uygulanmak üzere sigorta primi işçi hissesi, gelir vergisi stopajı destekleri sağlıyoruz” dedi.

Zafer Çağlayan, elde edilen ilk sonuçlarda bölge yatırımlarının önceki dönemlere kıyasla artma eğiliminde olduğuna da değinerek, “İçinde bulunduğumuz sürecin de etkisiyle uzun yıllar bir çivi dahi çakılmayan bölgelerimizde artık insanlarımıza iş ve aş sağlayacak fabrikalar yükselecektir” şeklinde konuştu.

SORUNLARI SİGORTACILARA İLETTİM

Zafer Çağlayan, yatırımcılar için uygun yatırım ortamının oluşması için gerekli her türlü tedbir ve önlemi aldıklarına da dikkat çekerek, sözlerini şöyle sürdürdü: “Teminat şartlarının ağır olması sebebiyle bölgede kredi kullanım oranının düşük kalması ve bölge yatırımlarının sigortalanması noktasında yaşanan sıkıntıları bunlara örnek olarak gösterebiliriz. Tabi konu yatırımcılar açısından oldukça kritik. Bu kapsamda bankacılık ve sigortacılık sektörünün önde gelen kuruluşları ile 2012 yılı Nisan ayında kapsamlı bir toplantı gerçekleştirdik. Bu görüşmede sıkıntılı alanları kendilerine ilettim. Kendilerinin de bu konuda oldukça pozitif yaklaşımları oldu. Neticede bu ülke hepimizin. Böylesine önemli bir konuda ilgili kurumların da gerekli özveriyi gösterdiğinden hiçbir şüphem yok. Sigortacılık ve bankacılık sektörlerimizin, yatırımcılarımızın lehine olan, ülkenin çıkarına olan çalışmalara önemli katkı sağlayacaklarına ve yeri geldiğinde onların da gerekli hassasiyeti göstermekten kaçınmayarak, ellerini taşın altına koyacaklarına eminim.”

ÖNYARGILI YAKLAŞILIYOR

Zafer Çağlayan, şunları söyledi: “Ülkemizde sigortacılık sektörüne bakışın değiştirilmesi ve sigortacılık bilincinin oturtulması gerekiyor. Bu nedenle sektörün bilinirliğini arttırmak ve sigorta bilincini yerleştirmek amacıyla tanıtım, reklam ve pazarlamaya ağırlık verilmelidir. Yine sigortacılık sektör içi eğitimlerin de sektörde kaliteyi artıracak şekilde yeniden düzenlenmesi oldukça faydalı olacaktır. Bu noktada bireysel emeklilik sistemi uygulamasında devlet katkısının toplum açısından teşvik edici olduğu değerlendirilmektedir.”

Sigorta devletle gelişiyor

Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, sigorta sektöründe derinlik olmayışından yakınarak, şunları söyledi: “Ürün çeşitliliği açısından sektör yeterli çeşitliliği sunmaktan henüz oldukça uzaktır. Türkiye’de sigortacılık sektörü, ağırlıklı olarak trafik ve kasko alanlarında yoğunlaşmıştır. Sektörün özellikle hayat ve sağlık sigortası alanlarında önemli atak yaparak toplumun daha geniş bir kitlesine ulaşması gerekmektedir. Ayrıca tüm dünyada sigortacılık, özel sektör önderliğinde ilerlemektedir. Ancak Türkiye’de devlet önderliğinde gelişen sigortacılık sektöründe özel girişimlerin de aktif rol alması gerekmektedir.”

Mapfre Genel’den KaskoJet

MAPFRE Genel Sigorta, aracın onarımı süresince limitsiz yedek parça hizmeti sunan, onarımda ömür boyu garanti veren ve uygun primli yeni ürünü Kaskojet’i pazara sundu. Mapfre Genel Sigorta Grubu CEO’su Serdar Gül, Kaskojet’i 1 Nisan tarihinde uygulamaya giren yeni kasko genel şartlarına uygun olarak geliştirdiklerini açıkladı. Gül, “Binek araçlar için oluşturulan KaskoJet, aracın onarımı süresi boyunca yedek araç hizmeti sağlıyor ve piyasadaki standart ürünlere göre daha uygun primli kasko sunuyor. Ayrıca, hasar onarım süresince sigortalılara, aracının aynısını kullanmaları için veriyoruz” dedi. Serdar Gül, sözlerini şöyle sürdürdü: “Anlaşmalı servislere gelen araçların poliçe süresince ilk hasarlarında hasarsızlık indirimi korunuyor. KaskoJet anlaşmalı servisleri içinde yer alan Genel Servis, Türkiye’de, 2012 yılında 25 bin metrekarelik bir alanda ve toplam 145 çalışanıyla 6 büyük şehirde 12 binin üzerinde araç tamirini gerçekleştirdi.”

Türkiye İtibar Endeksi’nden Axa çıktı

TÜRKİYE İtibar Endeksi Araştırma sonuçlarına göre, müşterilerin gözünde sigortacılık sektörünün en itibarlı şirketi Axa Sigorta oldu. Kendi alanında akademik denetime tabi tutulan ilk ve tek araştırma olan, aynı zamanda  dürüstlük ve şeffaflığın en önemli kriter olarak öne çıktığı Türkiye İtibar Endeksi (TİE) araştırmasının bu yıl ikincisi düzenlendi. 2 bin 65 kişiye yüz yüze görüşme yöntemi ile uygulanan araştırma sonucuna göre sigortacılık sektörünün en itibarlı şirketi Axa seçildi. TİE araştırması uluslararası araştırma şirketi Xsight tarafından, İtibar Atölyesi adına İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin akademik denetiminde gerçekleştirildi. Akademik denetime tabi tutulması özelliği ile müdahale ve yönlendirmeye kapalılığı garantilenen bir araştırma olan Türkiye İtibar Endeksi, birden çok değişkeni göz önüne alarak kurumsal itibarın ölçülmesi ve buradan hareketle yönetilmesi açısından önemli bir parametre olarak görülüyor. Araştırma, alkolsüz içecek, bilişim, otomotiv, tekstil, bankacılık, gıda, ilaç, turizm, beyaz eşya, elektronik eşya, sigorta ve ulaşım sektörlerini kapsıyor.

SİGORTA DANIŞMA KÖŞESİ    

Sorularınız için:
sigorta@hurriyet.com.tr


SORU: Trafik ışıklarında durduğumda bir araç arkadan çarptı ve kusurlu olduğuna karar verildi. Karşı tarafın şirketi, aracımı pert sürecine soktu. Aracın değeri 30 bin lira. Kaskom yok. Şirketler bu hasar için süreci ne kadar uzatabilirler. İstemediğim sonuç çıktığında ne yapabilirim? Ertuğrul Yılmaz

CEVAP: Sigorta şirketleri, hasar tutarı; aracın yarı değerinden fazla değilse, pert uygulaması yapmazlar. Şirketlerin, hukuki bir durum yoksa, haftalarca bekletme hakkı yok. Şirkete resmi olarak başvurup, resmi bir yazı isteyin. O yazı ile, Sigorta Tahkim Komisyonu’na müracaat edin.

Etiketler:
Son Dakika Haberler


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı