GeriEkonomi Sıcacık bir girişim
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Sıcacık bir girişim

Sıcacık bir girişim

İki genç mühendis, soğuk havalardan insanları korumak için harekete geçti. ‘Alfaheat’ adında bir girişim kuran Ali Özer Polat ve Fatih Okumuş, monttan çoraba kadar birçok farklı üründe geliştirdikleri ısı pedlerini kullanıyor ve kullanıcıların 7 saate kadar ısınmasını sağlıyor.

SOĞUK havaları iliklerimize kadar hissettiğimiz kış ayları geldi. Evlerde aldığımız önlemler kadar dışarıda soğuktan korunmak için almamız gereken önlemler oldukça önemli. Bu konuda ilk akla gelen önlem sıkı giyinmek. Ancak bunun ne kadar yeterli olduğu tartışma konusu. Kış aylarında soğuk havadan korunmak için harekete geçen iki mühendis geliştirdikleri ürünlerle kullanıcılara soğuktan korunma kalkanlarını sunuyor. ‘Alfaheat’. 2014 yılında Ali Özer Polat ve Fatih Okumuş tarafından kuruldu.

Otomobillerdeki ısıtmalı koltukların çalışma prensibi hakkında araştırmalar yaparken fikri geliştirdiklerini aktaran Ali Özer Polat, daha sonra bunu günlük hayata uygulamaya karar verdiklerini ifade etti. Polat, “Daha sonra bunu günlük hayata uygulamaya karar verdik. Aklımıza mont, yelek ve çorap gibi ürünler geldi. Dünyada bu tipte ürünlerin olduğunu, ama ülkemizde ısıtmalı tekstil ürünleri konusunda bir açığın olduğunu gözlemledik. Bunun üzerine girişimcilik destek programlarına başvurduk ve yardım alarak Alfaheat’i kurduk” dedi.

7 SAAT ISITIYOR
Şu anda ısıtmalı mont, korse, çorap, polar ve yelek gibi ürünler geliştirdiklerini ve satışına başladıklarını aktaran Polat, ürünlerimizin içinde ısı pedleri var. Bu pedlere taşınabilir bataryalar üzerinden güç vererek ısınmasını sağlıyoruz. Örneğin; ısıtmalı montumuzda 4 adet ısı pedi var ve bu pedler bel bölgesini tamamen sarıyor. Bataryadan sağlanan güçle yaklaşık 7 saat ısınabilmek mümkün” diye konuştu.

Polat, sözlerine şu şekilde devam etti: “Ürün çeşitliliğimiz, kaliteli ve yüksek teknolojili ürünlerimiz ve sürekli gelişim ilkemizi ürünlerimize yansıtabilmemiz en büyük farkımız. Gelişmiş ülkelerde yerel ve küresel rakiplerimiz bulunuyor. Bu firmalardan teknolojik olarak hiçbir eksikliğimiz yok. En büyük dezavantajımız ülkemizde ısıtmalı ürünlerin bilinirliğinin az olması olup, en büyük avantajımız ise tasarımını kendi bünyemizde yaptığımız ürün yelpazemiz ve bunun getirisi olan büyüme oranlarımızdır.”

2 BİN ADET SATTI
Geliştirdikleri ve satışını yaptıkları ürün adedinin 2 bine yaklaştığını söyleyen Polat, “Bu kış sezonu bittiğinde 5 bin ürüne yaklaşacağız. Kuruluşumuzdan bugüne yıllık satış oranlarımız yüzde 300’ün üzerinde arttı. Ayrıca 2017 içerisinde Kanada, Rusya, Moldova, Belarus ve Hollanda gibi ülkelerden ürünlerimizin ihracı için talepler aldık.

2018'DE İHRACATA BAŞLAYACAK
KISA vadeli planlarında ısıtmalı pantolon ve birbiri ile bağlantılı çorap, pantolon, yelek, eldiven ve bere gibi kompleks yapılı ve tek kaynaktan beslenen ürünler geliştirmek olduğunu aktaran Polat, “Bu planlarımız haricinde başlangıç aşamasında olduğumuz ve olgunlaşmasını beklediğimiz Ar-Ge projelerimiz bulunmaktadır. 2018 yılında Alibabaya giriş yaparak ihracata başlamak ve ürünlerimizi yurtdışı pazarlara açmak hedefindeyiz. Uzun vadeli hedefimiz ise profesyonel yapımız ve geliştirdiğimiz ürünler ile katma değer üreten uluslarası bir firma olabilmektir” diye konuştu.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle