Sektörün motivasyon kaynağı

Güncelleme Tarihi:

Sektörün  motivasyon  kaynağı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 08, 2017 21:38

Reklam ve pazarlama alanında Türkiye’nin en önemli organizasyon-larından biri olan Kırmızı Ödülleri için geri sayım başladı. 17 Nisan tarihine kadar başvuruların alınacağı ödüllerle ilgili yenilikleri ve beklentileri Hürriyet Reklam Direktörü ve İcra Kurulu Üyesi Zeynep Tandoğan ve Jüri Başkanı Faika Ergüder değerlendirdi.

Haberin Devamı

KIRMIZI Ödülleri, yenilikleriyle birlikte 14. yılında, reklam sektörünün en yaratıcı ajanslarını ve reklamlarını ödüllendirecek. 5 ana kategoride 67 ödül verilecek Kırmızı Ödülleri’ne başvurular 17 Nisan tarihine kadar www.kirmiziodulleri.com adresinden gerçekleştirilebilecek. Bu yıl “mutfak” konsepti üzerine geliştirilen Kırmızı Ödülleri hakkında Hürriyet Reklam Direktörü ve İcra Kurulu Üyesi Zeynep Tandoğan ve Juri Başkanı Faika Ergüder değerlendirmelerde bulundu. Kırmızı’nın önemine işaret eden Tandoğan, “Kırmızı, tüm reklam yarışmaları gibi, sektörün çıkarı için işleyen ve sektöre yatırım yapan bir oluşum. Dolayısıyla her yıl geniş kitlelere ulaşıyor ve yarışan işlerle tüm sektör için önemli bir motivasyon kaynağı oluyor” dedi.

BÜYÜK DEĞİŞİM YAŞANDI

Haberin Devamı

Zeynep Tandoğan, şöyle konuştu: “Bundan 14 yıl önce sadece gazete reklamlarına yönelik bir yaratıcılık yarışması düzenlemek, basın reklamlarında yaratıcılığın artırılmasını özendirmek, reklam ajanslarının, çalışanlarının ve reklamverenlerin başarılarını belgeleyip ödüllendirmek amacıyla yola çıktık. Zaman içerisinde gelişen ve değişen sektör koşulları ile birlikte Kırmızı’da da büyük değişiklikler yaşandı, yeni kategorilerle ve dijital atılımlarıyla birlikte Kırmızı Ödülleri bugün sadece yazılı basında yayınlanan değil, tüm yaratıcı reklam işlerini kucaklayan bir yapıya doğru evrildi.

Sektörün  motivasyon  kaynağı

2017’NİN YENİLİĞİ KAMPANYA

Bugün Kırmızı Ödülleri, Türkiye’nin dört bir yanından reklamcıların bir araya gelerek son bir yılın en yaratıcı işlerini ödüllendirdikleri özel bir gece olarak kutlanıyor. Ama sadece bir gece olmanın ötesinde uzun soluklu sektöre heyecan katan, belki tüm yıl boyunca yaratıcı işler konusunda reklamcıları motive eden bir oluşum. Bugün reklam dünyası kendi arasında iyi ve başarılı bir işi değerlendirirken, ‘Kırmızılık bir iş oldu’ tanımını kullanıyor ve aslında bu cümle bile Kırmızı Ödülleri’nin bir ekol olduğuna dair çok şeyi yansıtıyor.”

Haberin Devamı

Kırmızı’da bu yıl da yenilikler olacağını açıklayan Zeynep Tandoğan, şöyle devam etti: “Kırmızı’da her sene ilklere değer veriyoruz ve bu anlamda yenilikçi yapımızı hep koruyoruz. Sadece Türkiye’de değil dünyadaki gelişmeleri de takip ediyor, global anlamda da sektörün içinde yer alıyoruz. Bugüne kadar bine yakın marka/ajans ve 11 binden fazla reklamın yarıştığı, 150’den fazla pazarlama iletişimi profesyonelinin jürilerinde görev üstlendiği Kırmızı, geçen yılki Kırmızı Dijital Ödülleri hamlesinin ardından bu yıl çok köklü bir adım daha attı. Bugüne kadar basın ve online yaratıcılığı teşvik eden ve ödüllendiren Kırmızı, aynı misyonu pazarlama iletişiminde de üstlendi. Bu sene Kırmızı Kampanya Ödülleri, 16 kategoride en yaratıcı kampanyaları ödüllendirecek. Kırmızı’daki diğer bir yenilik ise; daha önce 5 kategori olarak yarışmada yer alan Zanaat Kategorileri ayrı bir yarışma başlığı olarak dahil oldu. Zanaat Ödülleri’nde  büyük ödül Kıpkırmızı’nın yanı sıra reklam metni, tipografi kullanımı, sanat yönetimi, illüstrasyon ve reklam fotoğrafı başlıklarında ödüller sahiplerini bulacak.”

Haberin Devamı

TEMA KIRMIZI MUTFAK

Kırmızı Ödülleri’nin jürisinde her yıl sektörün tecrübeli isimleri ve ajanslarından profesyonellerin yer aldığını belirten Zeynep Tandoğan, “Başvuruları; her biri alanlarının önde gelen isimlerinden oluşan, başkanlığını PURPLE, Sustainable Ideas Kurucu Ortağı Faika Ergüder’in yaptığı 5 ayrı jüri değerlendirecek. Kırmızı Ödül Töreni gerek teması gerekse organizasyonu açısından Kırmızı kapsamında çıtasını daima yüksek tutmaya çalıştığımız alanlardan biri. Reklam sektörünün buluştuğu bu etkinlikte farklı, şık ve eğlenceli bir gece yaşatmaya çalışıyoruz. Amacımız yaratıcılığı desteklerken, yarışma ve etkinlik olarak kendi adımıza da yaratıcılığı elden bırakmamak. Kırmızı Ödülleri, 2017’de tüm katılımcı işlerin, reklam verenlerin, ödül töreninin mutfağını ön plana çıkarmayı hedefliyor ve katılımına çağrı iletişimini ‘mutfak’ konsepti üzerine kurguluyor. Bu yıl ödül töreninin teması ‘Kırmızı Mutfak’ olacak. Reklam sektörüne dışarıdan bakan geniş kitle hep yapılan işi, ilanı, reklamı görür ama işin mutfağı, kamera arkası bizce işin kendisi kadar değerli ve önemlidir. Biz de işin mutfağına eğilmek, kamera arkasındaki gizli kahramanları, bir işin ortaya çıkış süreçlerini daha geniş bir kitleye duyurmak istedik bu temayla” dedi.

Haberin Devamı

GENÇ KIRMIZI YOLA ÇIKTI

KIRMIZININ sektöre yaptığı katkıların önemine işaret eden Zeynep Tandoğan, “Kırmızı yaş profili gözetmeksizin tüm sektöre hitap ediyor. Yarışmaya her dönem reklam sektörünün gençlerinin ilgisi daha yoğun oldu. Bunda Kırmızı Ödülleri’nin onları sektöre kazandırmak, deneyim kazanmalarını sağlamak için yaptığı çalışmalar büyük rol oynadı. Bu sene 9’uncusu düzenlenecek olan üniversitelere özel ‘Genç Kırmızı’ Doğan Kitap ortaklığı ile yola çıktı. Öğrenciler gerçek bir marka için, gerçek işler yaparak, deneyim kazanacak ve Doğan Kitap’ın vereceği ödülleri kazanma şansına sahip olacaklar. Ve tabii ki profesyoneller… Onları her zaman işleriyle aramızda görmekten mutluluk duyduk” dedi.

Haberin Devamı

Sektörün  motivasyon  kaynağı
SEKTÖRE ÇOK ÖNEMLİ KATKI YAPIYOR

KIRMIZI’ya başvuruların 17 Nisan 2017’de tarihine kadar süreceğini hatırlatan Kırmızı Ödülleri Jüri Başkanı ve PURPLE, Sustainable Ideas Kurucu Ortağı Faika Ergüder, Kırmızı’nın sektöre birçok olumlu katkısı olduğunu söyledi. 5 ana kategoride 67 ödül verileceğini belirten Faika Ergüder, “Sektöründe önemli çalışmalara imza atmış değerli isimlerle değerlendirmelerde bulunacağız. Böylesine önemli bir organizasyonda başvuralar için önemli bir mesai harcayacağız. Her biri kendi alınında değerli kategoriler bulunuyor. Bu yılki yenilik ise ‘Kampanya’ olacak” dedi.

1 YILA DAMGA VURANLAR

Kategoriler ve başvuru hakkında da bilgi veren Faika Ergüder, şöyle konuştu: “16 Nisan 2016–15 Nisan 2017 tarihleri arasında ilk kez yayınlanmış özgün işlerin tamamı yarışmaya başvurabilecek. Kırmızı’nın başvuru süreci çok önemli. Yıl boyu konuşulan, gündem olan işleri Kırmızı başvurularında görebileceğiz.

Ustalık kategorileri dediğimiz ‘Zanaat’ en çok iş gönderilen kategoriler arasında ve bu sene bu Kıpkırmızı’sı dahil 6 kategori ayrı bir yarışma olarak yer alıyor Kırmızı’da. Bölge Kategorisi de benim en çok önemsediğim alanlardan birisi. Yerel alanda da çok değerli çalışmalar yapıldığına şahit oluyoruz.”

YARATICILIĞI DESTEKLİYOR

Kırmızı Ödülleri’nin başlangıçta sadece gazete ve dergi reklamları arasında yapılan bir yarışma olmasının da çok önemli olduğunu vurgulayan Faika Ergüder, şu değerlendirmeyi yaptı: “Yarışmanın basın ile birlikte var olması bizim için çok önemli. Yaratıcılık, günümüzde reklamın her zamankinden daha önemli ve temel unsurlarından. Kırmızı da 14 yıldır aynı stratejiyle yaratıcılığı teşvik eden, destekleyen en önemli organizasyonlardan biri. Basında yaratıcılığı desteklemek için yola çıkılmıştı. Bugün geldiğimiz noktada iletişimde ve reklamda yaratıcılığı da destekleyerek daha geniş bir alana ulaşılmış oldu. Sektör açısından bu kadar önemli bir yarışmanın gençleri de teşvik için çok önemli olduğunu düşünüyorum. Yaratıcı gençleri her zaman teşvik etmek gerekiyor.”

REKLAMCILIK SEKTÖRÜ DE DEĞİŞİYOR

REKLAMCILIĞIN da diğer sektörlerde olduğu gibi önemli bir değişim içerisinde olduğunun altını çizen Faika Ergüder, “Bugün eğlence sektörü de reklamcılığın içerisinde yer alıyor. Artık çok daha kapsamlı fikirler gerekiyor. İçgörü çok önemli. Fikir her şey ama o fikir doğru içgörüyü geliştirmeli. Bunu da tüm katmanalar da markaya değer sağlayacak şekilde yapmalı. Jüri seçimlerini yaparken bu sene ezber bozmayı istedik ve yeni isimleri katmaya başladık. Jüride yeni yeteneklere yer verdik. Bu iş için çok heyecanlıyız. Tüm jüri sektörden gelecek işleri en iyi şekilde değerlendirecektir” şeklinde konuştu.

BAKMADAN GEÇME!