‘Sektörden daha hızlı büyüdük’

Güncelleme Tarihi:

‘Sektörden daha hızlı büyüdük’
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 04, 2015 01:00

Pegasus 2015 yılı ilk üç ayında yüzde 10.8 büyüdü. Hat sayısı 89’a ulaşan Pegasus’un yeni hatları İngiltere, Gürcistan ve Kastamonu olacak. Genel Müdür Sertaç Haybat, “Daha fazla büyümek istiyoruz ama engelimiz frekans” diyor.

Haberin Devamı

2015 yılı ilk çeyrekte yine çift haneli büyüyen Pegasus Havayolları’nın Genel Müdürü Sertaç Haybat, “İlk 3 ayda yüzde 10.8 büyüdük. Daha fazla büyümemiz mümkün. Ancak trafik hatları konusunda hala şeffaflaşamadık. Frekans dağıtımı en büyük engel” dedi. Haybat, 2015 yılı ilk çeyrek trafik sonuçlarına göre Pegasus’un bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla toplam yolcu sayısını yüzde 10.8 artışla 4.52 milyona, koltuk arzını yüzde 12.1 artışla 5.81 milyona çıkardığını belirtti.

2015’E HIZLI GİRDİK

Toplam doluluk oranının da yüzde 77.8 olarak gerçekleştiğini ekleyen Haybat, Pegasus’un, 2014 yılının ilk çeyreğinde 2.61 milyon olan iç hat yolcu sayısının 2015’in ilk çeyreğinde yüzde 9.9’luk artışla 2.86 milyona, dış hat yolcu sayısının ise yüzde 12.4 artışla 1.65 milyona yükseldiğini açıkladı.
Haybat, Pegasus’un geçen yılın ilk çeyreğinde 80 olan uçulan nokta sayısını da 89’a çıkardığını belirterek şu bilgileri verdi: “Pegasus, iç hatlarda 31, dış hatlarda 60 nokta olmak üzere 37 ülkede toplam 91 noktaya uçuş gerçekleştiriyor. 2015’e de hızlı bir giriş yaptık. Uçak sayımız da 10 arttı.”

FREKANSTA ŞEFFAFLIK

‘Sektörden daha hızlı büyüdük’


Frekans dağıtılmasında hala şeffaf hareket edilmediğini dile getiren Haybat, şunları söyledi: “İstediğimiz yere uçamıyoruz. Uçacağımız hatlar konusunda seçici olamıyoruz. En istenmeyen yeri bize teklif ediyorlar. Frekans dağıtımı daha şeffaf olsa daha hızlı büyüyebilirdik. Trafik hatları konusunda liberal olan ülkelerde sorun yok. Ancak Rusya, Ortadoğu, Kuzey Afrika ülkelerinde sıkıntı oluyor.”

Haberin Devamı

Orta Asya’ya daha çok uçmak istiyoruz

HEDEFLERİNİN Orta Asya’ya daha çok uçmak olduğunu ve potansiyelin yüksek olduğunu söyleyen Haybat, Beyrut’a ve Kuveyt’e iki frekansa çıkacaklarını anlatarak yeni hatlarını da şöyle açıkladı: “6 Nisan 2015 itibariyle 3 yeni uçuş noktasını uçuş ağımıza kattık ve hali hazırda uçtuğumuz destinasyonlara yönelik uçuş frekansını da arttırdık. Yurt dışında yeni hatlarımız şöyle: İngiltere Gatwick’e ilk uçuş 1 Mayıs’ta başladı. Oslo’ya ilk uçuş 14 Mayıs, Gürcistan Kutaisi’ye ilk uçuş 19 Mayıs’ta. Yurtiçinde ise Kastamonu’ya ise ilk uçuş 16 Mayıs’ta. Giresun Or-Gi’yi de istiyoruz ama henüz başlama tarihi belli değil.”

Haberin Devamı

3. havalimanı gecikirse İstanbul tıkanır

SERTAÇ Haybat, üçüncü havalimanında kazara bir gecikme olması durumunda İstanbul’un iki-üç yıl içinde tıkanacağını da belirtti. 2005’te ilk uçuşa başladıklarında boş olan Sabiha Gökçen Havalimanı’nın kapasitesinin de dolmak üzere olduğunu belirten Haybat, şöyle devam etti: “Aslında doldu da. İstanbul’da Atatürk Havalimanı zaten doldu. Üçüncü Havalimanı inşaası bu nedenle önemli. 29 Ekim 2017’de hazır olacak diyorlar. Ama kazara bir gecikme olursa İstanbul önümüzdeki iki veya üç sene içinde tıkanmış olur. İstanbul, Londra kadar büyük. Londra’da 5 tane havalimanı var. İstanbul gibi bir şehirde üç tane havalimanı bence hiç fazla değil. Bence Atatürk’ün de kapanmaması lazım.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!