Cevaplanamayan çağrılara, şirket (kişi de olabilir) adına bir merkezden yanıt verilmesini sağlayan sistemi ‘uzaktan sekreterlik hizmeti’ olarak tanımlayan Ömür, 5 farklı paketle en küçük esnaftan değişik büyüklükteki
KOBİ’lere hizmet sunabildiklerini kaydetti.
İhtiyacı gördüBilkent Bilgisayar Programcılığı bölümünden mezun olduktan sonra eşiyle fgöçmen olarak gittiği Kanada’da York Üniversetisi’nde interaktif pazarlama ve satış eğitimi alan Alpaslan Ömür, Teleasistan fikrinin nasıl ortaya çıktığını şöyle anlattı: “Orada Bell firmasında çağrı merkezi kurulumunda çalışıyordum. Ancak 2005 yılında Kanada’dan döndük ve ben de i-çözüm şirketini kurdum. Aklımda internet reklamcılığı hizmeti vardı. Ancak bir anda kendini e-ticaret sektörünün içinde bulduk. AlisverisX adında anahtar teslim bir e-ticaret yapısı kurduk. İşim gereği bağlantı kurduğum pekçok firmada, bazı gözlemlerin oldu. Örneğin bazı firmalar bir sekreter alamayacak kadar küçüktü, bir müşteri görüşmesi, bir toplantı olduğu an çağrılara bakan kimse olmuyordu. Bazılarının bir asistanı vardı ama işleri çok yoğundu, yetişemiyorlardı. Bu sıkıntıları görünce Teleasistan sistemini geliştirdik. Gerçekten böyle bir ihtiyaç olduğu için oldukça büyük bir ilgiyle de karşılaştık.”
Kurumsal kimlikle karşılama
Teleasistan’ın en basit tanımını ‘uzaktan sekreterlik hizmeti’ olarak yapan Ömür, sisteme ilişkin şu bilgileri verdi: “Gerekli kurulumu yaptıktan sonra telefonlarınız belirlediğiniz bayıdaki çalıştan sonra Teleasistan’a yönleniyor. Asistan ekranında sizin ya da şirketinizin adını gördüğü için, arayanlar sizin kurumsal kimliğiniz ile karşılanıyor. Teleasistan not almakla kalmayıp, önceden sizin belirlediğiniz soruları da sorarak gerekli bilgileri ediniyor.”