GeriEkonomi Sarkozy’nin ‘Clio 4’te Türkiye’ye karşı koyduğu tavrı Berlusconi yapsa anahtarı bırakır giderim
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Sarkozy’nin ‘Clio 4’te Türkiye’ye karşı koyduğu tavrı Berlusconi yapsa anahtarı bırakır giderim

Sarkozy’nin ‘Clio 4’te Türkiye’ye karşı koyduğu tavrı Berlusconi yapsa anahtarı bırakır giderim
refid:13864699 ilişkili resim dosyası

Fiat ve Chrysler’in CEO’su Sergio Marchionne, Fransız hükümetinin Renault’ya yaptığı “Clio 4 Türkiye’ye gitmesin” baskısına tepki gösterdi. Marchionne, “Hükümetten böyle bir baskı gördüğüm an otomobilin anahtarını bırakırım” diyerek korumacılık karşısında görevini anında bırakacağı mesajını verdi. Bu açıklama büyük bir güvence olarak algılandı.

2004 yılında adım attığı otomotiv sektöründe kısa sürede Fiat’ı dipten zirveye çıkaran ve krizde beş kuruş ödemeden Amerikan Chrysler’in yönetimini ele geçirerek dünyanın en başarılı yöneticileri arasına ismini yazdıran Sergio Marchione, otomotivde hükümetlerin korumacılık yaklaşımına sert tepki gösterdi. Amerika’da düzenlenen bir otomotiv kongresi sırasında, “Fransız hükümeti yeni Clio’yu Türkiye yerine Fransa’da üretmek için Renault’ya baskı uyguluyor. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?” sorusuna Fiat ve Chrysler’in CEO’su Marcionne, hiç tereddüt etmeden, “Hükümetten böyle bir baskı gördüğüm an otomobilin anahtarını bırakırım” cevabını verdi.

İtalya hükümetiyle arası iyi

Marchionne, bu açıklamasıyla Fiat’la arası çok iyi olan İtalyan hükümetinin olası bir korumacılık tutumu karşısında görevinden anında ayrılacağını net bir şekilde ifade ederken, Fiat’ın Türkiye dahil İtalya dışındaki fabrikalarına da büyük bir güvence vermiş oldu.

Tarihi değiştirdi

Fiat’ın Türkiye’de Koç Holding’le ortak olduğu Tofaş’ın CEO’su Ali Pandır ise, Marchionne’nin yönetim tarzını övdü. Otomotiv endüstrisini yönetmenin son derece kompleksli ve zor olduğunu kaydeden Pandır, o yüzden de yöneticilerini tarih boyunca hep kendi içinden yetiştiren bir sektör olduğunu belirtti. Pandır, Marchionne’nin ise tarihi değiştirdiğini belirterek şunları söyledi:

Mucizesine gıpta ediyoruz

“Mesleği avukat ve muhasebeci olan ve kariyerini de o yönde yapan Marchionne’nin 50 yaşından sonra Fiat’ın başına geçmesi ve onu bulunduğu kötü durumdan 3-4 senede dünyanın en başarılı şirketlerinden biri haline dönüştürmesi, tarihte görülmemiştir. Marchionne’nin yarattığı mucizeyi daha iyi anlayıp, ona gıpta ile bakıyoruz.”

Hemen kimyamız tuttu

Pandır, 30 yıllık meslek kariyerinde 3 kıtada, 9 ülkede, 20 kadar değişik görevde, 40’dan fazla milleten kişiyle birlikte çalıştığını ve binlerce kişiyle tanıştığını söyleyerek, “Hayatımda hiç Marchionne kadar daha ilk karşılaşmada, kimyamızın tuttuğu, aynı lisanı konuşup, sohbetinden zevk aldığım kişi olmadı. Sonuçta sanırım kendisinin en fazla 15 dakika olarak planladığı ilk tanışma toplantısı 2 saatten fazla bir sohbete dönüştü” yorumunu yaptı.

2018’e kadar garanti altındayız

MARCHIONNE’nin korumacılıkla ilgili yaptığı açıklama için Ali Pandır şunları söyledi: “Tofaş’ın Fiat dünyasındaki rolü ‘hafif ticari araç tasarım ve üretim merkezi’ olarak yıllar önce tespit edilmiştir. Minicargo ve Doblo anlaşmaları take or pay (al veya öde) ihraç garantili olarak imzalanmıştır. Dolayısıyla Tofaş’ın geleceği 2018 yılına kadar garanti altına alınmıştır.”

Takım elbise yerine kazak giyiyor uyumadığı için internetten alıyor

KANADA asıllı İtalyan Sergio Marchionne’nin takım elbise yerine sadece kazak ve kanvas pantolonu tercih etmesi, devlet liderleriyle bile görüşürken bu salaş giyim tarzından vazgeçmemesi dikkat çekiyor. Marchionne, gazetecilerin “Kaç takım kazağınız var?” sorusuna, “Kazaklarımı düzineler olarak alırım. Çok fazla uyumadığım için kazakları internetten satın alıyorum ve düzine halinde geliyorlar” cevabını veriyor. Giyim tarzıyla ilgili olarak ‘Car and Driver’ sitesi Marchionne’nin kağıttan kuklasını bile yapmış. İç çamaşırlı Marchionne kuklası sadece kazak ve kanvas pantolon seçenekleriyle giydirilebiliyor.

Citroen, yeni C3’le Türkiye’de rekor kıracak

BU yıl 90’ıncı yaşını kutlayan Citroen, bugüne kadar 2 milyondan fazla müşteriye ulaşan küçük sınıftaki temsilcisi C3’ü yenileyerek 28 bin TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sundu. Citroen Türkiye Genel Müdürü Bahaettin Tatoğlu, Kapadokya’da gerçekleşen tanıtımda, yeni C3 ile B segmentine yeni bir soluk getireceklerini belirterek, “Yeni C3’le birlikte 2010 yılında Citroen tarihinde ilk kez yüzde 3’ün üzerinde pazar payına ulaşıp rekor kıracağız. 475 binlik bir toplam pazar projeksiyonuna göre sadece yeni C3’ten 3 bin adet satmayı hedefliyoruz” dedi.

Mazda 3’e dizel dopingi

ORTA sınıfta dizel motor seçeneği olmadığı için kompakt sınıftaki rakiplerinin gerisinde kalan Mazda, bu konudaki eksikliğini gidererek Mazda 3’ün dizel versiyonunu Türkiye’de satışa sundu. 109 beygir gücündeki 1.6 litrelik dizel motor, 5 vitesli düz şanzıman ile sunuluyor. Comfort ve Touring olmak üzere iki donanım paketiyle satışa sunulan Mazda3 1.6L dizel sedan versiyonu 47 bin 35 TL’den başlayan fiyatlarla Mazda showroom’larındaki yerini aldı.
False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle