‘Şampiyonluk’ havasına girmedi Fenerium’u 5 milyon zarardan kurtardı

Güncelleme Tarihi:

‘Şampiyonluk’ havasına girmedi Fenerium’u 5 milyon zarardan kurtardı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 30, 2010 00:00

Fenerbahçe taraftar ürünlerinin satıldığı Fenerium, şampiyonluk kesinleşmeden yeni taraftar ürünleri yapımına başlamayarak 5 milyon lira zarardan kurtuldu. Söz konusu kararı Fenerium’ların başındaki Abdullah Kiğılı, 48 yıllık tecrübesine dayanarak verdi.

TEKSTİL ve hazır giyim sektörünün duayeni Abdullah Kiğılı 48 yıllık tecrübesine dayanarak, Fenerbahçe’nin şampiyonluğu kesinleşmeden yeni taraftar ürünlerinin üretimine başlamayarak 5 milyon liralık zararı önledi. Süper Ligi şampiyonluğu son maçta Bursa’ya kaptıran Fenerbahçe’de, piyasaya sunulacak taraftar ürünlerinin üretimi için ‘düğmeye’ cumartesiden basılması önerildi. Abdullah Kiğılı pazar akşamı Trabzonspor’a karşı oynanan maçın bitmesini bekleme konusunda ısrar etti.

1 milyon liralık satış

Kader maçının oynandığı pazar günü Şükrü Saraçoğlu Stadyumu’nun altında Fenerium mağazasında 1 milyon TL’lik satış gerçekleştirerek rekor kıran Fenerbahçe’de şampiyonluğun kazanılması halinde bunun 2 hatta 3’e katlanacağı bekleniyordu. Trabzonspor maçı öncesi tasarım ve pazarlama ekibiyle toplantı yaptığını, ‘hemen üretime geçelim’ önerisi aldığını söylen Kiğılı Giyim’in patronu ve Fenerbahçe Spor Kulübü Yönetim Kurulu Üyesi Abdullah Kiğılı, “Ben ‘48 yıllık deneyimime güvenin, pazar 22.00’ye kadar bekleyin’ dedim. Eğer onları dinleseydim yaklaşık 5 milyon liralık zararla karşı karşıya kalacaktık. Bu rakam da Fenerium için oldukça önemli” dedi.

FB’li çakma ürün almaz

Şampiyon olsalardı bunun alışverişe dönüşümünün 60-70 güne kadar yayılacağını ve ürünleri 48 saat sonra pazara sürmelerinin kendilerini olumsuz etkilemeyeceğini de hatırlatan Kiğılı, “Ama şampiyonluğun kaçması kötü oldu. Çünkü bizim taraftarımız ‘çakma’ denilen taklit ürünleri kullanmıyor. Bu konuda diğer futbol kulüplerine şanslıyız” diye konuştu.

Beşiktaş’ın Kartal Yuvası ‘iş bilen’den destek alacak

TAKLİT ürünlerin kullanımı Beşiktaş Kulübü’nü de harekete geçirdi. Fenerium’ların yönetimini Türk perakende sektörünün duayeni Abdullah Kiğılı’nın üstlenmesiyle ulaşılan performans BJK yönetiminin ilgisini çekince siyah beyazlı kulüpte de bir danışma kurulu oluşturuldu. İpekyol’un patronu Yalçın Ayaydın, Roman’ın patronu Turgut Toplusoy gibi sektörün önde gelen isimleri de kurula çağrılırken ‘Kartal Yuvası’nın performansının artırılması için ‘beyin fırtınası’ yapılmaya başladı. Turgut Toplusoy, “Abdullah Kiğılı’nın Fenerium’un başına geçmesinin ardından BJK’de de bu işi teksil ve hazır giyim dünyasından birine yaptıralım fikri doğmuş. Camiadan benim BJK’li olduğumu bildikleri için temasa geçtiler” dedi.

Penelope Cruz ile ‘orta’yı çekti

GÜZELLİK bakım ürünleri perakendecisi Watsons, Türkiye’de üst gelir grubundaki kadınları vücut bakım, duş jeli gibi ürünlerle, orta gelir grubunu ise Penelope Cruz gibi görünme hevesiyle tavladı. Kriz yılı olan 2009’da çift haneli büyümeyi başaran Watsons, Türkiye’de bu yıl 45 mağazaya ulaşacak. Watsons Türkiye Genel Müdürü Ahmet Yanıkoğlu, “L’oreal’in reklamlarında Penelope Cruz’u görenler uygun fiyata güzel görünmek için Watsons mağazalarını tercih etti” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!