Uzmanlar, Avrupa’nın önde gelen kulüplerinin transferler ve diğer ücretler için yaptıkları harcamaların altında kalmakla birlikte, şampiyon olan klubün sponsorluk, TV geliri, kasa hasılatı ve oyuncu değerindeki artışla 100 milyon
Euro’luk bir kazanç sağlayacağı düşünüyor. En fazla getiri kalemi ise sponsorluktan olacak.
ÜLKEYE 35 MİLYON EURO:
Kazanan takımın ülke ekonomisinde de ciddi bir canlanma bekleyen uzmanlar, sözkonusu başarının ülkeye yaklaşık 35 milyon Euro’luk bir getirisi olacağını tahmin ediyorlar. Uzmanlara göre küçük şehirler büyük şehirlere oranlarla bu faktörlerden daha çok yararlanacaklar. Porto ve Liverpool 2004 ve 2005’teki galibiyetlerini örnek veren uzmanlar, Liverpool’un Porto’dan daha kazançlı çıktığına dikkat çekiyorlar. 2005 UEFA Şampiyonlar Ligi galiplerinden Liverpool FC, artan tüketici harcamaları, turizm, sponsorluk ve ticaret sayesinde geçen sene kendi şehrinde yaklaşık 70 milyon Euro nakit girişi sağlarken, 2004 Şampiyonu Porto bu galibiyetin ardından yaklaşık 12 milyon Euro’luk gelir elde etti. Barcelona, Milan ya da Londra gibi büyük şehirler ise yerel kulüplerin başarısından en az yararlanan şehirler.
15 YILLIK SPONSOR: MasterCard WorldWide Sponsorluk Başkan Yardımcısı John Stuart, "MasterCard olarak UEFA Şampiyonlar Ligi’nin son 15 yıldır resmi sponsorluğunu yapmaktan gurur duyuyoruz" dedi.