GeriEkonomi Sabancı ve Atıl Kutoğlu Türk modası için el ele
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Sabancı ve Atıl Kutoğlu Türk modası için el ele

Sabancı kuruluşlarından Bossa, Türk modacılarına verdiği desteği Atıl Kutoğlu ile sürdürüyor. Atıl Kutoğlu, 13 Eylül'de yapılacak New York Moda Haftası'ndaki defilesindeki kıyafetlerinin bir bölümünde Bossa kumaşları kullanacak. New York defilesiyle başlayan bu işbirliğinin devam edebileceğini söyleyen Bossa Yönetim Kurulu Üyesi Demet Çetindoğan, Sabancı'nın tekstilde dünya çapında bir grup olmayı hedeflediğini hatırlattı.

Sabancı Holding bünyesindeki Bossa, Türk modasını ve Türk kumaşlarını dünyaya daha iyi tanıtabilmek amacıyla, Dice Kayek'ten sonra şimdi de ünlü modacı Atıl Kutoğlu ile işbirliği yapıyor. Bossa, ilk aşamada Atıl Kutoğlu'nun eylül ayında yapılacak New York Moda Haftası'ndaki defilesine kumaş ve reklamlarıyla destek verecek. Müşterileri arasında aristokrasi, film ve sanat dünyasından birçok ünlü isim bulunan Atıl Kutoğlu da, defilelerinde ‘‘2004 kreasyonlarında Bossa başta olmak üzere Türk kumaşı kullandığını’’ her fırsatta dile getirecek.

Sabancı'nın moda dünyasına yönelik bu atağında Hacı Sabancı'nın kızı Demet Çetindoğan'ın rolü büyük. Bossa Yönetim Kurulu Kurulu Üyesi Demet Çetindoğan, Türkiye'nin dünyaca ünlü modacısı Atıl Kutoğlu ile New York'ta başlayacak olan bu işbirliğinin, yıl boyunca süreceğinin altını çiziyor. Demet Çetindoğan ve Atıl Kutoğlu, 13 Eylül'deki bu defilenin ilk adım olduğunu, ileride ürün ya da marka bazında yeni işbirliklerinin gündeme gelebileceği konusunda görüş birliği içinde.

Bossa Yönetim Kurulu Üyesi Demet Çetindoğan ve Türk modacı Atıl Kutoğlu ile bu işbirliğini ve Bossa'nın geleceğe dönük hedeflerini konuştuk.

Bossa'nın Atıl Kutoğlu'nun New York Moda Haftası'ndaki defilesine destek fikri nasıl doğdu?

- Bossa olarak sponsorluk olayına her zaman önem veriyoruz. Daha önce de bu konuda deneyimlerimiz vardı. Dice Kayek ile de bu şekilde bir çalışmamız olmuştu ve hálá da devam ediyor. Atıl Kutoğlu defilesinde Bossa kumaşlarını kullanmak isteyince, kalitemizin artık belli bir noktaya geldiğini gördük. Bossa ve Atıl Kutoğlu işbirliğini gazete ilanlarıyla ABD'de de duyuruyoruz, defilenin ön reklamını da yapıyoruz.

Bu işbirliği New York defilesi sonrasında da sürecek mi?

- Atıl Kutoğlu, Eylül ayında New York'ta yapılacak defilesinde Bossa kumaşlarını kullanacak. Biz bu çalışmanın sadece bu defileyle sınırlı kalmasını istemiyoruz. Bu işbirliğini geliştirerek devam ettirmek niyetindeyiz. Dünya çapında kendini kanıtlamış modacılarımızla bir kerelik değil, sürekli işbirliği arzusundayız.

İşbirliğiniz, ileride bir ürün ya da yeni bir markaya dönüşebilir mi?

- Olabilir, şu anda bu bir ilk adım. Bunu zaman gösterecek. Karşılıklı büyüterek ya da marka oluşturarak devamını getirebileceğimizi ümit ediyorum.

Bir süre önce tekstilden çekilme kararı alan Sabancı, şimdi neden bu sektörde atağa kalktı?

- Çok büyük bir grubuz. ‘‘Sabancı bir çok sektörde bulunsun mu, yoksa ana üç-beş konuda mı yoğunlaşsın’’ diye yoğun çalışmalar yapıldı. Tekstilden çıkılması danışmanlık firmasının önerisiydi, bunu kendi içimizde değerlendirdik ve çıkmama kararı aldık. Tekstil, Sabancı'nın lokomotif sektörlerinden biri. Sabancı, üç-beş ana sektörde yoğunlaşıp, büyüyerek dünya çapında bir grup olmayı hedefliyoruz. Tekstil de inşallah bunlardan biri olacak.

Konfeksiyonda büyümeyi düşünüyor musunuz?

- Kardeş kuruluşumuz Exsa'da küçük de olsa konfeksiyon üretimimiz var. Onu büyütmeyi düşünüyoruz. Sonuçta müşterimiz olan GAP gibi büyük zincirler artık kumaş almaktan çok bitmiş bir ürün almak istiyor. Kumaş yerine ‘‘bana denim pantolon ya da ceket verin’’ diyorlar. Bu konuda da çalışmalarımız var. Müşterinin markasıyla ona kendi kumaşımızla istediği ürünü, onun etiketiyle vermek istiyoruz.

Kutoğlu: Hedefim pahalı ve prestijli bir Türk markası

Avusturya'da yaşayan ve 11 ülkedeki lüks mağazalarda koleksiyonları satılan Türk modacı Atıl Kutoğlu, ‘‘Hedefim, Atıl Kutoğlu markasını Türkiye'nin prestijli ve pahalı markası olarak tüm dünyaya yaymak’’ diyor. Kutoğlu'nun önümüzdeki on yıl içindeki hedefi, Türk yaşam tarzını, Türk zevkini temsil eden uluslararası bir marka haline gelerek, dünya başkentlerinde kendi adını taşıyan ve çocuk giyiminden ev tekstiline birçok ürünün satılacağı mağaza zinciri kurmak. Müşterileri arasında aristokrasi, film ve sanat dünyanın tanınmış isimleri bulunan Atıl Kutoğlu, New York Moda Haftası'na üç yıldır İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği sponsorluğunda katılıyor. Atıl Kutoğlu'nun defilesine bu yıl İTKİB'in yanında Bossa da kumaşları ve reklamlarıyla destek veriyor. Kutoğlu, New York'taki defilesinde sergileyeceği koleksiyonda yer alan 60 kıyafetin 15'ini Bossa kumaşlarıyla hazırlıyor. 2004 yazında Kutoğlu'nun dünyaca ünlü müşterileri de artık Bossa kumaşından hazırlanan kıyafetleri giyecek. Kendisini ‘‘Viyana merkezli bir Türk modacı’’ olarak tanımlayan Kutoğlu, Türkiye'nin tekstil ve moda konusundaki atağının son yıllarda hissedilir düzeyde olduğunu söylüyor. ‘‘Atıl Kutoğlu’’ markasının Avrupa ve Amerika'da ‘‘pahalı ve prestij’’ sağlayan bir marka haline gelmesiyle gurur duyduğunu belirten Kutoğlu, ‘‘2004 yaz koleksiyonumda önde gelen bir kumaş markası olan Bossa ile New York'ta elele vermemiz Türkiye için de çok sevindirici’’ diyor.

DEMET ÇETİNDOĞAN

BOSSA
Yönetim Kurulu Üyesi Demet Çetindoğan, 1965 Adana doğumlu. Hacı Sabancı'nın kızı olan Demet Çetindoğan, Adana Anadolu Lisesi'nden sonra Ricmound College'de işletme okudu. Çalışma hayatına 1988 yılında Sabancı Holding bünyesindeki Teksa'da Pazarlama Müdürü olarak başladı. 2003 yılından itibaren de Bossa'da Yönetim Kurulu Üyesi ve İkmalden Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevlerini yürütüyor.

ATIL KUTOĞLU

MODACI
Atıl Kutoğlu, 1968 İstanbul doğumlu. 1986'da Alman Lisesi'nden mezun olduktan sonra Avusturya'da işletme eğitimi aldı. 1993'te Münih Moda Haftası'nda ‘‘En iyi genç modacı’’, 1994'de Uluslararası Yün Birliği (Woolmark) ve DIVI Moda Dergisi tarafından ‘‘Avusturya'nın en iyi modacısı’’seçildi. 1996'da Salzburg Ödülü'nü aldı. 1997'de ilk kez düzenlenen Viyana Moda Günleri, Kutoğlu defilesiyle açıldı.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle