Sabancı beyaz et sektöründe

Güncelleme Tarihi:

Sabancı beyaz et sektöründe
Oluşturulma Tarihi: Şubat 03, 2005 00:00

Sabancı Holding, 72 yıllık “Ömür” markasıyla beyaz et sektörüne girdi.Ömür'ün tanıtımı nedeniyle düzenlenen toplantıda konuşan Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, herkesin çocukluğundan beri bildiği ve güvendiği bir marka olan “Ömür” ile piliç ürünlerini tanıttıklarını belirterek, “Sabancı Grubu için gıda önemli ana işlerimizden biridir. Bu ana işimizle yürüyoruz” dedi.Sabancı Holding Gıda ve Perakendecilik Grup Başkanı Haluk Dinçer de, AB ile entegrasyon sürecinde gıda sanayiinin önünü açacak her adımda GıdaSA olarak yer almayı ve öncülük etmeyi hedeflediklerini söyledi.Sabancı'nın son 2 yıldır gıda sektöründeki atağını Piyale markası ile başlattığını hatırlatan Dinçer, bitkisel yağ, makarna, un, çorba, meyve suyu, bisküvi, tost, tatlı ve damacana su pazarında faaliyet gösterdiklerini kaydetti. "HEDEFİMİZ SABANCI'YI GIDADA DA LİDER YAPMAK"Haluk Dinçer, GıdaSA'nın, Sabancı'nın gıda alanındaki büyüme platformu olduğunu belirterek, şunları kaydetti: “Hedefimiz Sabancı'yı gıdada da diğer sektörlerde olduğu gibi lider duruma getirmektir. GıdaSA 2004 yılı konsolide cirosu 290 milyon dolardır. Bu yıl hedefimiz ise 400 milyon doları aşmaktır. Önümüzdeki 5 yıllık büyüme hedefimiz yıllık bazda yüzde 18 büyümedir. Önümüzdeki dönemde bir yandan varolduğumuz pazarlarda yeni kategorilere girerek ürün portföyümüzü genişleteceğiz, bir yandan da yeni ve karlı pazarlara adım atarak büyüme hızımızı sürdüreceğiz.”Dinçer, yeni markaları Ömür'ün 72 yıllık geçmişine ve değerlerine sahip çıkarak, onu bugünün ve geleceğin gençlerine yaklaştırmak için yeniden konumlandırdıklarını söyledi.Basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Dinçer, poşet çayla ilgili çalışmaların bu ayın sonunda netleşeceğini, ancak bunun şu ana kadar bilinen bir marka değil, yeni bir marka olacağını kaydetti.8 MİLYON DOLARLIK YATIRIMGıdaSA Çiftlik İş Birimi Genel Müdürü Hasan Tulgar ise 7-8 milyon dolarlık bir yatırım harcamaları olduğunu ve 2005 yılında 45 milyon dolar ciro beklediklerini, iç pazarda lider marka konumuna geldikten sonra, ihracata başlanacağını söyledi.GıdaSA Çiftlik İş Birimi Pazarlama Müdürü Gülden Kayahan da, Türkiye'nin ilk entegre süt ürünleri fabrikasının Atatürk'ün önerisiyle 1933 yılında, ilk entegre piliç üretim tesisinin de 1950 yılında Ömür tarafından kurulduğunu belirtti.Kamuoyuna “Piliç Aranıyor” ilanıyla duyurulan “Ömür” markası ”Bir Ömür Gençlik” sloganıyla tüketicilerin beğenisine sunuldu. Tüketiciye tanıtılan Ömür ürün portföyü 33 kalemden oluşuyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!